Gå til innhold

Nå må da snart isen se til helvete å forsvinne!


dannis-o

Anbefalte innlegg

er det noen som har vært ute i marka, og tatt noen fine bilder av vinteren som forsvinner?!

hadde vært fint å se litt vann/vak/mygg osv.

jeg har ikke gjort det selv, men det er bare av ren frykt for å få snø og is slått i ansiktet av moder jord.

jeg er vel ikke allene om å sitte i sofaen klokken 07 om morgnen, å montere sammen stanga, bare for å kjenne på den?

edit:jeg mente å legge denne tråden i generell, men av en eller annen grunn havnet den her..... :-X

mvh erik W

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, men vi må nok smøre oss med tålmodighet. Tipper det er isfritt i de laveste vannen på østlandet om en tre ukers tid. Nordmarka må nok vente til mai. Min teori er at isen ikke kommer til å gå noe senere enn vanlig i år, til tross for lang kuldeperiode. All snøen som har ligget på isen isolerer godt og bidrar til at isen ikke blir spesielt tykk. Noen isfiskere som kan befrefte dette kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All snøen som har ligget på isen isolerer godt og bidrar til at isen ikke blir spesielt tykk. Noen isfiskere som kan befrefte dette kanskje?

Jeg kan ihvertfall bekrefte at det er slik i områdene rundt toten, her jeg bor.

Har vært noen turer på isfiske i vannene rundt her, og isen er tynn i forhold til hvor kald vinteren har vært, nettopp pga snømengdene som kom like etter at isen la seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

80-90cm is på Romeriksåsen på lørdag (over 450m) og det samme i Nordmarka. 10-15 mai er en gammel pekepinn som muligens stemmer i år.

Har tidligere isfisket på Katnosa 17.mai :o

De lavere områdene av marka har derimot bare halvparten så mye is så det er håp for tidlig maifiske.

Alt avhenger av været fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur i Bærumsmarka i går (på ca 400 m.o.h.). Det ligger mye snø i skauen! Nå melder det at også kommende uke blir kald natterstid. Jeg har tidligere sendt ut noen optimistiske prognoser på PM, som jeg nå trekker. Det er ikke isfritt på høyereliggende vann i Nordmarka før tidligst 10. mai -tror jeg. Og da bør det komme varme for at det skal bli interessant fiske. Har sløst bort nok dager på kalde markavann med et myggvak i timen.  Vel, vel, vi får blande litt aurivillidubbing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...