Gå til innhold

Eikre-fly med ny snelle og stenger.


Tom Larsen

Anbefalte innlegg

  • Svar 518
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • 1 måned senere...

Snublet over en Fluvius 5M til halv pris (kr 1350,-!!!) og måtte jo bare kjøpe den etter all skryten jeg har hørt. Vet ikke om noen har CCS-målt denne stanga foran i tråden her, men her er i hvertfall min måling:

ERN = 5,6

AA = 70 (sånn cirka omtrent)

På papiret ei veldig standard femmer-stang, men blir morsomt å prøve. Bør vel fint tåle den relativt tunge Highwater-lina den her??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublet over en Fluvius 5M til halv pris (kr 1350,-!!!) og måtte jo bare kjøpe den etter all skryten jeg har hørt. Vet ikke om noen har CCS-målt denne stanga foran i tråden her, men her er i hvertfall min måling:

ERN = 5,6

AA = 70 (sånn cirka omtrent)

På papiret ei veldig standard femmer-stang, men blir morsomt å prøve. Bør vel fint tåle den relativt tunge Highwater-lina den her??

Har prøvd Fluvius M med Highwater snøre og det er en meget bra kombo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublet over en Fluvius 5M til halv pris (kr 1350,-!!!) og måtte jo bare kjøpe den etter all skryten jeg har hørt. Vet ikke om noen har CCS-målt denne stanga foran i tråden her, men her er i hvertfall min måling:

ERN = 5,6

AA = 70 (sånn cirka omtrent)

På papiret ei veldig standard femmer-stang, men blir morsomt å prøve. Bør vel fint tåle den relativt tunge Highwater-lina den her??

Joda det gjør den. Jeg bruker veldig ofte det på denne stangen og synes det funker meget bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublet over en Fluvius 5M til halv pris (kr 1350,-!!!) og måtte jo bare kjøpe den etter all skryten jeg har hørt. Vet ikke om noen har CCS-målt denne stanga foran i tråden her, men her er i hvertfall min måling:

ERN = 5,6

AA = 70 (sånn cirka omtrent)

På papiret ei veldig standard femmer-stang, men blir morsomt å prøve. Bør vel fint tåle den relativt tunge Highwater-lina den her??

Hm... min er 5,5/67. Har faktisk ikke målt noen Fluviuser til over AA=68.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublet over en Fluvius 5M til halv pris (kr 1350,-!!!) og måtte jo bare kjøpe den etter all skryten jeg har hørt. Vet ikke om noen har CCS-målt denne stanga foran i tråden her, men her er i hvertfall min måling:

ERN = 5,6

AA = 70 (sånn cirka omtrent)

På papiret ei veldig standard femmer-stang, men blir morsomt å prøve. Bør vel fint tåle den relativt tunge Highwater-lina den her??

Hm... min er 5,5/67. Har faktisk ikke målt noen Fluviuser til over AA=68.

Da sier vi 67. Min AA-måling var temmelig "grov", men ERN på 5.6 gir jeg meg ikke på  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

kommer det noen nyheter fra denne kanten... ? :)

Det kan jeg love :)

tråden må nå også få redigert inn "EikreFly-lines"

Makan...godt bevart hemmelighet til nå må jeg si, ungdommen i Hemsedal ville vel ha ting nogenlunde istand før han slapp sakene løs.

Flyteliner i alle klasser for enhåndsfiskere..to typer; en med ca 11 meter klump, og en utgave med ca 14,5 meter klump.

Liner virket veldig stabile i mine krumspring i luften, de virket meget minnefrie/letthåndterlige "men" samtidig glatt.

trodde jeg skulle få meg nye highwaterliner/experience iår, nå er jeg sannelig ikke sikker.  :)

Var der ute i Bergen Aktiv messehallen i formiddag. Hjem til familiemiddag, og legging av unger...

slapp ikke tanken på å få prøvd disse linene også på "seige" Winston #5.

Glad jeg reiste ut igjen med en slik stang med for å prøve.

Linene virket¨å være nøye planlagt IKKE å være for tunge i forhold til sin vektklasse, lang fronttapering for delikate overslag med fine presentasjoner som følge. Og den slo positivt over hver gang hele fluelinen strakk seg (27 meter).

Selvsagt passet de meget godt opp mot EikreFly sine egne stenger, skulle bare mangle egentlig :)

De var gode å vannkaste med også ble jeg fortalt av en som kunne det....(der er jeg en kråke selv)

Blir nødt til å være forventninger rundt disse linene, de er av tipp toppers kvalitetsfabrikk produksjon blir jeg forsikret.

Som Eikre selv sa; skal jeg lage noe så viktig som liner, så kan jeg ikke tillate meg å sette signaturen på noe som er laget så billig at det går på bekostning av akkurat det jeg ønsker. Måtte finne det ypperste...og utforme mine tanker derfra.

vel, kan virke smart dette Eikre :)

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer det noen nyheter fra denne kanten... ? :)

Det kan jeg love :)

tråden må nå også få redigert inn "EikreFly-lines"

Makan...godt bevart hemmelighet til nå må jeg si, ungdommen i Hemsedal ville vel ha ting nogenlunde istand før han slapp sakene løs.

Flyteliner i alle klasser for enhåndsfiskere..to typer; en med ca 11 meter klump, og en utgave med ca 14,5 meter klump.

Liner virket veldig stabile i mine krumspring i luften, de virket meget minnefrie/letthåndterlige "men" samtidig glatt.

trodde jeg skulle få meg nye highwaterliner/experience iår, nå er jeg sannelig ikke sikker.  :)

Var der ute i Bergen Aktiv messehallen i formiddag. Hjem til familiemiddag, og legging av unger...

slapp ikke tanken på å få prøvd disse linene også på "seige" Winston #5.

Glad jeg reiste ut igjen med en slik stang med for å prøve.

Linene virket¨å være nøye planlagt IKKE å være for tunge i forhold til sin vektklasse, lang fronttapering for delikate overslag med fine presentasjoner som følge. Og den slo positivt over hver gang hele fluelinen strakk seg (27 meter).

Selvsagt passet de meget godt opp mot EikreFly sine egne stenger, skulle bare mangle egentlig :)

De var gode å vannkaste med også ble jeg fortalt av en som kunne det....(der er jeg en kråke selv)

Blir nødt til å være forventninger rundt disse linene, de er av tipp toppers kvalitetsfabrikk produksjon blir jeg forsikret.

Som Eikre selv sa; skal jeg lage noe så viktig som liner, så kan jeg ikke tillate meg å sette signaturen på noe som er laget så billig at det går på bekostning av akkurat det jeg ønsker. Måtte finne det ypperste...og utforme mine tanker derfra.

vel, kan virke smart dette Eikre :)

Stig

heisann...

høres artig ut, må ta å få testet det en gang. alltid spennende med noe nytt..  :)

såg åssa på et klipp med blomberg at det kommer noen nye stenger åssa snart engang... feks.. 10'#9 prototype som blomberg kastet med :)

kurt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jeg love :)

tråden må nå også få redigert inn "EikreFly-lines"

og samtidig flyttes til annonsørforum ?

Flytte utstyrsprat inn i annonsørforum, mener du slå sammen disse to?

mener det virker ulogisk og uoversiktlig, kanskje jeg heller skulle satt opp my tråd om EikreFly-lines..., lar det bare bli liggende her så lenge, siden en del folk har vært inne her og fulgt progressjonen. :)

Annonsering får butikkene selv ta seg av...

stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I all iver over nye liner...og andre saker nevnt på annen tråd, glemte jeg helt å nevne at det også kommer en M utgave av Fluvius #6 9'..."fjellstangen".

trenger jeg si at som ved de øvrige Fluviusene som blir levert i M er også denne en fryd å kaste?

Da er det sagt...selv om jeg bare fikk kjenne på demoutgave...uten fintunet kork og finnish.

Blir nok enda bedre i ferdig utgave hva angår "for øyet/og følelser generelt sett".

Matchet den med de nye linene, en long belly utgave. Vil si at det passet godt sammen :)

denne Fluvius M #6 9' blir levert med cigargrep, passet flott på denne litt roligere utgaven (saltvannsutgaven er med full wells)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I all iver over nye liner...og andre saker nevnt på annen tråd, glemte jeg helt å nevne at det også kommer en M utgave av Fluvius #6 9'..."fjellstangen".

trenger jeg si at som ved de øvrige Fluviusene som blir levert i M er også denne en fryd å kaste?

Da er det sagt...selv om jeg bare fikk kjenne på demoutgave...uten fintunet kork og finnish.

Blir nok enda bedre i ferdig utgave hva angår "for øyet/og følelser generelt sett".

Matchet den med de nye linene, en long belly utgave. Vil si at det passet godt sammen :)

denne Fluvius M #6 9' blir levert med cigargrep, passet flott på denne litt roligere utgaven (saltvannsutgaven er med full wells)

heldig dokker som har butikker som stiller med demoutsyr for å få testet...

skulle ønske det va samme tilbud for fluefiske i ålesund.... :)

kurt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann...

høres artig ut, må ta å få testet det en gang. alltid spennende med noe nytt..  :)

såg åssa på et klipp med blomberg at det kommer noen nye stenger åssa snart engang... feks.. 10'#9 prototype som blomberg kastet med :)

kurt

Hejsan Kurt.. Sant att vi holder på og tester litt forskjellig,men det kommer

ingen 10`#9 i 2012  :-\

Den jeg bruker i videoen er bara en prototype foreløpig. Vi får se hva som skjer..

Tls  Micke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann...

høres artig ut, må ta å få testet det en gang. alltid spennende med noe nytt..  :)

såg åssa på et klipp med blomberg at det kommer noen nye stenger åssa snart engang... feks.. 10'#9 prototype som blomberg kastet med :)

kurt

Hejsan Kurt.. Sant att vi holder på og tester litt forskjellig,men det kommer

ingen 10`#9 i 2012  :-\

Den jeg bruker i videoen er bara en prototype foreløpig. Vi får se hva som skjer..

Tls  Micke

heisann :)

takker for svar...  :) fine kast du har foresten, bare å hive sæ i hardtrening :-\

kurt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fikk endelig testet Fluvius, klasse 4 og 5. Synes stangtesting i hall med delvis ukjente snører alltid blir så som så. Det blir som å sparke i dekkene og slenge igjen døra. Dessuten er det mange gode stenger på markedet, så for en lekmann blir terrenget uoversiktlig. Fluvius M klasse 5 er imidlertid en stang som er snillere enn femmeren jeg har, uten å bli for dyp, og med rask recovery, og ettersom jeg fisker mest tørt så står den på høyt på lista. Tror det er en stang jeg kan komme til å trives med. Blir nok en tur innom Nordisk når lønna kommer. Fireren falt også i smak, men firerstengene jeg har dekker allerede behovet.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...