Gå til innhold

Eikre-fly med ny snelle og stenger.


Tom Larsen

Anbefalte innlegg

  • Svar 518
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Så test av LaFontene snøret i siste AoF, fikk bare en treer fordi det var så trått. Har SEF snøret samme coating?

Et snøre som har vært i omløp i ihvertfall 15-20 år, mange ekstremt erfarne og dyktige fluefiskeres favorittsnøre verden over (bl.a. 3 av de mest respekterte guidene her nede) blir testet i AoF og får terningkast 3...  :-\

Greit nok så er det ikke like glatt som AST coatingen til SA rett fra boksen, men etter litt bruk er det ingen forskjell på dem når det gjelder glideegenskaper. Det er nok den største forskjellen på fluefiskere flest og enkelte "testere" i AoF - fluefiskere flest fisker faktisk med utstyret.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Finnes vel ikke noe som må smøres like ofte som AST etter litt bruk. Enig med deg Tore Magnus... Men var ikke coatinga bedre for 4-5 år siden??? (på nevnte line altså)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så test av LaFontene snøret i siste AoF, fikk bare en treer fordi det var så trått. Har SEF snøret samme coating?

Et snøre som har vært i omløp i ihvertfall 15-20 år, mange ekstremt erfarne og dyktige fluefiskeres favorittsnøre verden over (bl.a. 3 av de mest respekterte guidene her nede) blir testet i AoF og får terningkast 3...  :-\

Greit nok så er det ikke like glatt som AST coatingen til SA rett fra boksen, men etter litt bruk er det ingen forskjell på dem når det gjelder glideegenskaper. Det er nok den største forskjellen på fluefiskere flest og enkelte "testere" i AoF - fluefiskere flest fisker faktisk med utstyret.  ;)

Ehhhh, ....skal en fiske med utstyret også nå da???

;)

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

TIPS. Ta deg en tur i Hemsila så er Eikre like i nærheten :)

Hadde ikke tenkt meg dit før på høsten, men om jeg ikke har fått prøvd den før så skal jeg høre med han om jeg kan låne den med ned en tur på løutn  ;D

Haha, da har du i alle fall kommentaren klar for eventuelle nysgjerrige (regner med en haug tilskuereakkurat der): "Dobbelt så lang stang, dobbelt så stor fisk."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, da har du i alle fall kommentaren klar for eventuelle nysgjerrige (regner med en haug tilskuereakkurat der): "Dobbelt så lang stang, dobbelt så stor fisk."

Klart det! Kan jo stå på land og kaste bort under torva på andre siden, legge inn en perfekt mending med 30 meters klumpen og få stripefri flyt  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vil Venator #4 9'6 fungere som en "allround" stang? Hvordan er aksjonen på denne? (Ern / AA? Har vel kanskje ikke så mye å si, men da kan man jo sammenligne litt med 4'eren jeg har i dag)

Har en 9" 5'er jeg er ganske fornøyd med, og er litt spent på hvordan det vil være med en litt lenger 4'er. Med min 8'6 4'er, så sliter jeg fort med litt pisking i vannet når jeg er utvadet. Men stangen er jo så mye morsommere å få småfisk på.  Kasteteknikk burde jo såklart vært bedre, men virker morsommere å bruke penger på ny stang. ;)

MVH

Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke liner bruker dere på fluvius #4 M ? tenker presentation, men usikker på om jeg skal velge #3 eller #4, noen andre som er bankers?

Fluvius M i #4 er jeg sikker på at ihvertfall jeg ville brukt Presentation i samme klasse på  ;)

Ihvertfall om jeg var ute etter et snøre med de egenskapene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke liner bruker dere på fluvius #4 M ? tenker presentation, men usikker på om jeg skal velge #3 eller #4, noen andre som er bankers?

Fluvius M i #4 er jeg sikker på at ihvertfall jeg ville brukt Presentation i samme klasse på  ;)

Ihvertfall om jeg var ute etter et snøre med de egenskapene.

Du,ja ! ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilken line bruker du da rodswinger?  :)

"Så,fikk jeg Erik til å plukke opp igjen #4 M,satte på Presentetion #3 ,og: Solgt ! Jakta er over !, og i juni bestiller jeg en sånn(må nok vente til skulderen er bedre,for makan til kasteglede den komboen ga,her blir det mye kasting!)

Ikke så lett å sette ord på begeistringen,klarer vel ikke helt å sette fingeren på hva det er,men det gir en sånn følelse av at;med den kombinasjonen kan jeg gjøre alt !,bare jeg øver litt.  ;) "

Sorry,så ikke denne før nå.

Men jeg liker følelsen av lette liner,kan være som Lars skriver,at for de fleste passer ei 4'er line best,det spenner nok litt bedre opp. :)

Det jeg fikk testet ligger øverst på side 27.

Også må jeg undrestreke: Jeg er ingen kaster,jeg er en fisker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hvilke liner bruker dere på fluvius #4 M ? tenker presentation, men usikker på om jeg skal velge #3 eller #4, noen andre som er bankers?

Prøv gjerne Presentation #4, selv bruker jeg den linen. Ikke for tungt, ei for lett faktisk ganske behagelig til både vann og elvefiske.

Nå er jo "nye" Presentation en fabelaktig line også da ;)

Og når stangen er så knæsj som den er, ja da må det jo bli bra :)

Presentation #3 funker nok også, men den bruker jeg på Fluvius #3 8'6 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...