Gå til innhold

Nye saker i vinter?


Ruffen

Anbefalte innlegg

  • Svar 127
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Etter en heftig kjøpefest nå på salg har jeg nok det aller meste , men noen turer utover vintern blir det på matrialfronten hva fluebindigen angår, ett par nakker fra Whiting , nye sakser og en stor flueboks til teppesild og denslags trenger jeg.

Det er greit å kunne glede seg over å handle små ting også, når de store er i boks.

Ellers kunne jeg tenke meg ett makro-objektiv til kameraet , men skal titte etter dette brukt.

Jeg satser på å få friskt med timer foran stikka i vinter....

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ingen ting. Ha en 3er, 4er, og en 5er. Holder til alt fisket jeg bedriver.

tenkte jeg skulle begynne å fiske i sjøen. #6 og synk3. Gå langs land og fiske matfisk. kanskje finne en plass der jeg kan se Torsken gå på grunna og beite.

Fluebindinga må jeg ta tak i igjen. Har vært på latsida her i minst to sesonger, og merker at jeg faktisk ikke kan binde fluer lenger.

her må det skjerpings til.

Ellers så er vel faren for no fotoutstyr alltid til stede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde faktisk den gode følelsen av å ikke trenge mer fiskeutstyr. Tenkte jeg skulle bruke pengene på fisketurer istedet. Så var jeg så teit å ringe til England. Og nå er to nye splitcanestenger bestilt. En tredelt #5 til meg og så bestilte jeg en 7'9" lang todelt en til fruen som overraske.

Tenk å overraske dama med ny fluestang ;D

Det blir jo ikke kulere!!

Jeg kjøper nok en ny snelle til Xi2 stang, Nautilus er planen!

Ellers så har jo vi sjøfiskere, særlig i sør, alltid sesong.

Så blir mye fisking i vinter 8)

Jeg skal innvestere i mange nye fluer. Det er så mange rundt meg som er i startgropa på fluefiske nå. Da er det på tide å donere julegaver med resirkulerte fluer, samtidig med at jeg får sjansen til å pusse opp mine egne bokser. Er så lei av å se ned i de samme boksene!

Har litt samme følelsen Bjørnar, tenker jeg sender opp litt fluer til deg i vinter, så kan du donerer som du vil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok å kjøpe en del bindeutstyr pluss fine fluebokser som skal ordnes eksemplarisk med nøye planlagte fluer. Gidder ikke å ha det rotet som jeg har nå med 200 ulike fluer hulter i bulter :)

Mulig jeg skal kjøpe et lystelt til makrofotografering, men får se om jeg orker - har ganske bra oppsett nå. Kanskje bare et steike bra lys. Har veeeldig lyst på 550D eller 7D, men det ligger nok for langt frem :)

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ;D Testa nettopp en T&T HorizonII #5 med ett Royal Wulff TT. Det blir nok en sådan på meg ja. Dama vil nok ikke bli veldig blid når jeg kommer hjem med den tredje T&T stanga i år.....Men men,må man så må man.

Du må\trenger jo ikke å fortelle om sånt ;) ;)

For alt hun vet, så har du jo hatt den stanga leeenge ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...