Gå til innhold

Nye saker i vinter?


Ruffen

Anbefalte innlegg

  • Svar 127
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Blir nok å kjøpe en del bindeutstyr pluss fine fluebokser som skal ordnes eksemplarisk med nøye planlagte fluer. Gidder ikke å ha det rotet som jeg har nå med 200 ulike fluer hulter i bulter :)

Mulig jeg skal kjøpe et lystelt til makrofotografering, men får se om jeg orker - har ganske bra oppsett nå. Kanskje bare et steike bra lys. Har veeeldig lyst på 550D eller 7D, men det ligger nok for langt frem :)

Eirik

Sjekk denne siden for lystelt etc.. http://kaffebrus.com/

Masse snadder som ikke nødvendigvis er dyrt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ;D Testa nettopp en T&T HorizonII #5 med ett Royal Wulff TT. Det blir nok en sådan på meg ja. Dama vil nok ikke bli veldig blid når jeg kommer hjem med den tredje T&T stanga i år.....Men men,må man så må man.

Du må\trenger jo ikke å fortelle om sånt ;) ;)

For alt hun vet, så har du jo hatt den stanga leeenge ;D

Samme problemstilling ble omtalt i en jaktblekke for noen år siden - de har jo samme problemstilling: Hva skal du med enda en rifle, du har jo rifler i 4 forskjellige kalibere allerede (dersom man legger spørsmålet fram for sin bedre halvdel).

Løsningen er at man må komme over en kristisk masse på f.eks. 5-6 rifler/fluestenger, da vil ikke Overkommandoen legge merke til om det kommer en ny! Som vi alle vet så har jo fluestenger en tendens til å formere seg om de står tett sammen. Dette er jo dokumentert gjennom generasjoner med sportsfiskere! Selvfølgelig må man unngå å kjøpe LOOP Yellowline eller tilsvarende, om alle de andre stengene har svart klinge. Tilsvarende for jegerne, har du bare rifler med valnøttstokk og svart løp, så vil en rustfri pipe og laminatstokk lyse godt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ha meg båt før sommeren. Ser etter brukte båter av typen Rana17/Rana 530 eller Hansvik 18. Helst med firetakts motor og 30-40 hester holder. Pris rundt 50-60.000 eller deromkring.

Bare å si fra hvis dere kjenner noen som vurderer å selge. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Nettopp skaffet meg en Diamondglass 8' 4 2-delt, Eikre sin Fluvius 9'6 6 og vurderer sterkt å skaffe meg en god 5'er iløpet av vinteren. Ellers blir det nok en snelle pluss noen snører, så gjenstår det bare at denne vinteren blir ferdig sånn at man kan få testet godsakene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp skaffet meg en Diamondglass 8' 4 2-delt, Eikre sin Fluvius 9'6 6 og vurderer sterkt å skaffe meg en god 5'er iløpet av vinteren. Ellers blir det nok en snelle pluss noen snører, så gjenstår det bare at denne vinteren blir ferdig sånn at man kan få testet godsakene :D

Akkurat den fluvius,en der har jeg og jævla lyst på. Ikke noe dårlig valg av stang det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst på en Winston, bare for å ha hatt en....

Slik tenkte jeg også....så ble det plutselig flere :-\ :D

Nye av vinteren blir nok BIIIX #4 9' og #5 9'.

For ordens skyld har jeg også satt opp en #5 9' av den nye grafitt serien med samm utsøkte finish; GVX

Og selvsagt er det et par andre saker som er på veien over fjell og daler....det kommes tilbake til når "in da house" ;D

Ikke rart jeg skynder meg, er jo redd for å fiske småfisk uten å ha den største glede jeg kan med dem :)

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Nettopp skaffet meg en Diamondglass 8' 4 2-delt, Eikre sin Fluvius 9'6 6 og vurderer sterkt å skaffe meg en god 5'er iløpet av vinteren. Ellers blir det nok en snelle pluss noen snører, så gjenstår det bare at denne vinteren blir ferdig sånn at man kan få testet godsakene :D

Akkurat den fluvius,en der har jeg og jævla lyst på. Ikke noe dårlig valg av stang det.

Skjønner deg godt, utrolig god stang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt meg den nye boka til René Harrop: Learning from the Water. Da blir det sofa, peis, noe godt i glasset og fluesneller på bordet 8) Da sparer jeg vadere for unødvendig slitasje  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del blir det to stk. Steffenbrother-stenger. En fiberglass 8' 3-4 er i bestilling, bygges av Matthew Leiderman. Fantastisk håndtverk. Det blir i tillegg en karbonstang utpå nyåret. Fluviusen kan også fort havne i samlinga, så fort den blir tilgjengelig.

En Sage SP 855 har akkurat blitt hentet på posten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart dette  :) - med å kjøpe utstyr like etter sesongen.

Og det er ikke bare prisnivået - som er årsaken.

Tror jeg!

Kan det være at når vi først er i modus - så er sesongen over?

For min egen del har jeg bestandig handlet stenger og stæsj på vinteren . . . I sesongen er det bare fiske som gjelder  :)

Mye tyder på at jeg omsider har kommet til at jeg har nok stenger nå, siden jeg ikke engang fikk ut fingeren da Winston BIIx og Sage VT2 gikk til gibort-pris i div butikker nylig  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...