Gå til innhold

Nye saker i vinter?


Ruffen

Anbefalte innlegg

Rart dette  :) - med å kjøpe utstyr like etter sesongen.

Og det er ikke bare prisnivået - som er årsaken.

Tror jeg!

Kan det være at når vi først er i modus - så er sesongen over?

For min egen del har jeg bestandig handlet stenger og stæsj på vinteren . . . I sesongen er det bare fiske som gjelder  :)

Mye tyder på at jeg omsider har kommet til at jeg har nok stenger nå, siden jeg ikke engang fikk ut fingeren da Winston BIIx og Sage VT2 gikk til gibort-pris i div butikker nylig  :)

Du? Du klarer jo ikke engang å kjøpe deg en flaske jodlevann. Kommer ut med ei flaske multelikør....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 127
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Rart dette  :) - med å kjøpe utstyr like etter sesongen.

Og det er ikke bare prisnivået - som er årsaken.

Tror jeg!

Kan det være at når vi først er i modus - så er sesongen over?

For min egen del har jeg bestandig handlet stenger og stæsj på vinteren . . . I sesongen er det bare fiske som gjelder  :)

Mye tyder på at jeg omsider har kommet til at jeg har nok stenger nå, siden jeg ikke engang fikk ut fingeren da Winston BIIx og Sage VT2 gikk til gibort-pris i div butikker nylig  :)

Du? Du klarer jo ikke engang å kjøpe deg en flaske jodlevann. Kommer ut med ei flaske multelikør....

;D  ;D  ;D Ja, på det området er jeg usedvanlig sparsommelig  :D

Men når feriepengene kommer inn på konto slår jeg gjerne på stortromma, og kan finne på i investere i ei helflaske Kalinka  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På høsten og vinteren er jeg mer på selger'n, men det gikk så mye i fjor at jeg nå ikke har rart igjen. Ja, håven og waist packen gikk og jeg vurderer å selge en stang. Ellers så har jeg et par Simms-retraktorer om noen er interessert?!  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvor mye det koster for ei ny kjærring? Pent brukt.

Hender vel det er noe tilbud på nettet der også, men skal du ha ei pent brukt (mint condition) i #5 feks, som både ser ut i måneskinn og lar deg fiske store deler av sommeren, så kommer du neppe under 10.000kr  :o

Mulighet for å gjøre et kupp om du skulle komme over en utgått modell  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars... du får nok aldri nok stenger! Selv har jeg trålet Ebay den siste tiden. Mest etter Sage-stenger, men også bindemateriell, tungstenhoder og utgåtte klassikere av sneller. Hadde en Steimercane i tankene til sommeren, men Kolaturen setter en stopper for det.

Nei, må nok innrømme at ei Helios mid-flex, enten i #4 eller #5 fortsatt står på ønskelisten, og det skulle ikke forundre meg om det blir ei slik i løpet av vinteren  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du testet Helios midflex i 5er da? Jeg har jo en liggende vettu ;) Jævli raske stenger, så jeg pleier å bruke både 5,6 og til og med 7er liner for å gjøre den dypere. Men selv om de er ultra raske, er de meget morsomme å kjøre fisk på. Morsommere enn det man skulle tro, hvis en ikke har testet dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du testet Helios midflex i 5er da? Jeg har jo en liggende vettu ;) Jævli raske stenger, så jeg pleier å bruke både 5,6 og til og med 7er liner for å gjøre den dypere. Men selv om de er ultra raske, er de meget morsomme å kjøre fisk på. Morsommere enn det man skulle tro, hvis en ikke har testet dem.

Jepp, jeg fikk prøve nettopp 5'eren i sommer, Roger  :)

Var vanskelig å gi tilbake den til eieren, selv om det sitter langt inne å måtte innrømme at jeg har prøvd ei god Orvis-stang  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars... du får nok aldri nok stenger! Selv har jeg trålet Ebay den siste tiden. Mest etter Sage-stenger, men også bindemateriell, tungstenhoder og utgåtte klassikere av sneller. Hadde en Steimercane i tankene til sommeren, men Kolaturen setter en stopper for det.

Nei, må nok innrømme at ei Helios mid-flex, enten i #4 eller #5 fortsatt står på ønskelisten, og det skulle ikke forundre meg om det blir ei slik i løpet av vinteren  ;)

Synd du ikke kontaktet meg meg for lit siden, jeg solgte min Mid flex #4 9'...velig fin stang, morsommer å få fisk på enn man skulle tro etter bare å vippe på den i butikken ;)

Tror jeg poengterte det i anne tråd for ikke lenge siden, å vippe på progressive stenger er ikke alltid man blir helt klok på :)

Helios er meget flott serie, fra de lette til de tyngre....når nesten helt opp ;)

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvor mye det koster for ei ny kjærring? Pent brukt.

Kjøp brukt. De er ikke momspliktige. Import frarådes, da det ofte blir mye dyrere enn planlagt. Og leveringstiden er like usikker som Mc Fartland. Dyrt blir det ofte uansett.

Sikker på at du vil dette?

-Kan ikke bestille en NAF test heller da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars... du får nok aldri nok stenger! Selv har jeg trålet Ebay den siste tiden. Mest etter Sage-stenger, men også bindemateriell, tungstenhoder og utgåtte klassikere av sneller. Hadde en Steimercane i tankene til sommeren, men Kolaturen setter en stopper for det.

Nei, må nok innrømme at ei Helios mid-flex, enten i #4 eller #5 fortsatt står på ønskelisten, og det skulle ikke forundre meg om det blir ei slik i løpet av vinteren  ;)

Fantastiske stenger dette. Særlig midflexen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars... du får nok aldri nok stenger! Selv har jeg trålet Ebay den siste tiden. Mest etter Sage-stenger, men også bindemateriell, tungstenhoder og utgåtte klassikere av sneller. Hadde en Steimercane i tankene til sommeren, men Kolaturen setter en stopper for det.

Nei, må nok innrømme at ei Helios mid-flex, enten i #4 eller #5 fortsatt står på ønskelisten, og det skulle ikke forundre meg om det blir ei slik i løpet av vinteren  ;)

Fantastiske stenger dette. Særlig midflexen

Helt klart . . . Fikk prøve en slik i #5 i sommer, og det gjorde inntrykk  :)

Ikke ulik Scott S4, syntes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars... du får nok aldri nok stenger! Selv har jeg trålet Ebay den siste tiden. Mest etter Sage-stenger, men også bindemateriell, tungstenhoder og utgåtte klassikere av sneller. Hadde en Steimercane i tankene til sommeren, men Kolaturen setter en stopper for det.

Nei, må nok innrømme at ei Helios mid-flex, enten i #4 eller #5 fortsatt står på ønskelisten, og det skulle ikke forundre meg om det blir ei slik i løpet av vinteren  ;)

Fantastiske stenger dette. Særlig midflexen

Helt klart . . . Fikk prøve en slik i #5 i sommer, og det gjorde inntrykk  :)

Ikke ulik Scott S4, syntes jeg.

Var på demo når disse kom for noen år siden. Prøvde 4reren. Det er en av de som har gjort størst inntrykk noen gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...