Gå til innhold

Kilosfisken


Gjest Erik Eikre

Anbefalte innlegg

Gjest Erik Eikre

Skal man våge seg på å definere en vellykket fisker så skal man: Fiske med alle typer fluer og liner, binde fluer selv og ha skikkelig pondus i insektslæren og fiskebiologien. Ganske innlysende uten at det bør være noen mal for hva man skal holde på med. Fun first!

Også om man vil fiske kun tørt? Det er vel lov å være en velykket fluefisker selv om man kun fisker tørt med flytesnøre? Jeg definerer gode fiskere som de som vet når de treffer klekkinger, hvor man treffer de og kan da fiske tørt, som andre synes at de som får fisk uansett "føre" er flinke fiskere.  Vellykket fluefisker kan være så mangt, men det blir fortsatt utrolig subjektivt. Ellers så er jeg 100% enig i innlegget.

Petter

Enig og veldig uenig. Den som er den mest velykkete fluefiskeren må mestre alt. Uten at det er noe poeng... som jeg skrev. Jeg tok det med som en paralell til det å få stor fisk som et symbol på å lykkes.

Overført betydning: 100m og 10-kamp i friidrett. Hvem får mest oppmerksomhet og hvem er mest komplett? Men samma det. Den som koser seg i fri natur med ei fluestang gjør neppe mye galt og er antagelig vellykket. I alle fall skal det mye til at turen ikke er det.

Ellers må jeg bare si skål og vel talt til Rune. Skål maestro!

Vi blir aldri enige om alt og det var heller ikke meningen. Det er jo ikke mulig uansett. For hver og en av oss er faktisk fulle av motsetninger. Alle vil vite mer, men ingen vil vite alt. Da ødelegger det gleden og spenningen. Alle vil bli bedre, men ikke mestre alt. Da er det liksom ikke noe mer igjen. Alle vil ha større og større fisk, men ingen vil ha den største som finnes. Jo kanskje noen, men jeg tror egentlig ikke det heller. For da finnes det jo ikke større å jakte på. Alle vil være i fred, men ingen vil være alene... Dæven, nå må jeg gi meg før jeg blir dypere enn det tyngste ankeret mitt klarer å synke. Huff!  :-[

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 198
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Sitter og leser tråden med nysgjerrighet og undring. Dette er ikke noe man tregner å enes om. Her skal folk få mene hva de vil. Personlig "driter" jeg i hvordan andre sitt syn på fangst er. Jeg har overhodet ingen behov for å legge ut dagens ekker gårdfagens sngster. Jeg synes ikke alle sammen har noe med det rett og slett. Jeg synes heller ikke noen andre har noe med hvordan jeg fisker. Ikke skal andre få overbevist meg om at jeg må forandre syn heller. Etter snart tredve år bestemmer jeg selv. Jeg fisker gjerne med alt, lærer gjerne nytt. Men helst med tørt. Jeg kan ikke noe råd for at jeg går lei fort under nymphefiske - noe som gjør at jeg sansynligvis aldri blir veldig god på det heller. Realt streamerfiske under rette forhold synes jeg derimot kan være veldig spennende.

Derimot liker jeg trådene der det diskuteres fisking og de trådene der det er litt morsomt. Dette blir et sosialt medium, der man kan diskutere og ha det trivelig selv om man sitter alene fiskeinteresert hjemme. Jeg synes ferdighetstråder er interesante. Fluebinding og bilder ex.

Tråder jeg liker mindre er for eksempel tråder der fiskeplasser åpenlyst blir markedført - jeg innrømmer glatt at jeg ikke har noen glede av kilostråden - de som har det må gjerne kose dere med den. Men at det setter standard for nybegynnere er det ikke tvil om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, enig. Vellykkethet/ suksess er da kun hva en selv synes er topp når det gjelder fluefiske.

Selv fisker jeg med det meste, men jeg synes da på ingen måte at en som bare fisker med tørrflue er mindre vellykket. Eller en som bare fisker med nymfe er mindre vellykket. Selvsagt ikke.

Det er hva man selv opplever som vellykkethet/ suksess som teller.

Alt annet blir å speile seg i andre, og det kan vel ikke være noe mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istedet for å bruke standard, så kanskje ett mer positivt ord er mål? Ikke at alle vil ha størst mulig fisk, men det er bra å sette seg mål i det man liker. Det synes jeg i hvert fall. I år skal jeg lure en ørret på en kg, eller mestre minst ett nytt kast osv... Tror ikke kilostråden blir sett på som en standard - da hadde det vært svært mange innlegg der om det var standarden for fluefiske.

Pjotr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder kilostråden, som vel er topic her, synes jeg det er flott se på bilder av pene ørreter, og håper at folk fortsetter å legge ut bidrag, på tross av denne debatten. Jeg har ikke bidratt mye i kilostråden selv, men jeg liker å lese den.

Mer generelt kan man vel si at filmer og reportasjer gjerne forteller om vellykkede fiskedager med stor, flott fangst, på bekostning av alle de gjennomsnittlige fiskedagene med fåtallig og/eller småvokst fangst.

Jeg synes ikke dette er spesielt merkelig. Jeg tipper denne vinklingen selger betydelig flere blader og filmer enn alternativet.

(Personlig setter jeg stor pris på gode skildringer av mer mediokre fiskedager, slike som f.eks. Tørrbjørn og JB har levert på sine blogger. Sånt fordrer imidlertid et visst litterært talent for at det skal bli lesverdig, mens et halvbra bilde av en pen ørret på 1,7 er interessant i seg selv, ihvertfall for meg.)

Tilsvarende tar mer pedagogisk anlagte artikler om fiskestrategi, fluevalg o.l. som oftest for seg drømmesituasjonen med perfekt vær, klekkende døgnfluer og steady vakende storfisk, til tross for at denne situasjonen (dessverre) ikke inntreffer spesielt ofte. Som de fleste som har fisket en del vet, er våre elver og vann forbløffende ofte tilsynelatende livløse. Få, sporadiske vak, eller like ofte: ingen vak. Personlig synes jeg slike artikler i større grad burde ta for seg strategier for når fisket tregt og det ikke skjer så mye (på overflata). Forklaringen på at det lages så få sånne artikler tror jeg er at de fleste av oss synes det er artigst å lese om drømmesituasjonen. Fiskeblader og fiskefilmer er rett og slett underholdningsprodukter.  

Det er godt mulig at dere har et poeng når dere sier at overgangen fra skrivebordsfisket, som byr på teppeklekkinger og steady vakende 3-kilosørret i fleng, til den brutale virkelighet med sporadiske klekkinger og sparsomt vakende småfisk, er hard for nybegynneren, som muligens tror at fluefiskefilmer viser virkeligheten ved elva. Men hvis de slutter med fluefiske fordi virkeligheten ikke samsvarer med det de ser i fluefiskefilmer eller i kilostråden, tror jeg de ville ha sluttet uansett.

For min del synes jeg det er inspirerende å se, høre og lese om andres drømmefiske. Forventningene til neste tur er jo (minst) halve fluefisket ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars sa det: "Vellykket fluefisker ? : I mine øyne er det ganske enkelt en som stortrives med det fisket han/hun driver med, og som alltid gleder seg til fisketur."

-Dette er jo selve essensen!

Stemmer det og jeg skrev det samme, selv om ikke alle så det. I den grad jeg er opptatt av dette med å være vellykket selv så stopper det ved noe så enkelt som: Når alle tar fisk og ikke jeg. Da har jeg fryktelig lyst på en, men gleder meg fremdeles like mye over at andre gjør det bra.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper denne tråden til slutt ender opp med at alle er enige og alle er veldig erfarene og strl på fisk betyr mindre en naturen.

Men neste gang du treffer folk så går alikevel praten om storfisk her og storfisk der akkurat som før. Og folk kommer til å fortsette å lyve som før. 

;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden her synes jeg er litt pussig. Har lest litt, og skumma igjennom, eller har lest mye men kan ikke forstå hva som menes her. Irritasjon føler jeg, og dette må jeg bare svare på.  Her er det så mange meninger som jeg egentlig ikke forstår ut ifra min egen oppfatning om hva fiske dreier seg om.

Men nei, hvordan skal jeg få ut mitt budskap uten å tråkke noen på tæra.

Det prates om komplette fluefiskere. De som fisker både nymfe og tørt.

De som bare fisker tørt og de som av og til skeier ut og fisker litt nymfe.  De som er dritflinke til å fiske, men som aldri legger ut et bilde av en eneste fisk. De som bare nyter naturen og fiske er bonus.

Det finnes noen av oss som fisker der naturen i utgangspunktet ikke er så fin, men fiske tvert om.

Det er liksom en mening om at akkurat det jeg driver med er det råeste noensinne, jeg  er flink. Jeg kan snakke for meg, jeg kan teori, jeg kan insekt osv osv osv. De som legger ut bilder av stor fisk, nei de er bare skrytepaver. Føler meg egentlig sjøl ganske truffet her. Ikke er jeg flink, ikke kan jeg skrive, men jeg er mye ute og fisker og jeg er vel veldig ivrig på denne siden til å formidle at jeg har hatt en bra dag. Jeg tolker jo dit hen at denne kilostråden fra tidligere innlegg her bare er for skrytepaver. Trur noen virkelig ikke at helheten av fisketuren er like viktig for oss skrytepaver som det er for alle andre.

99 prosent av dere hadde spydd av Dynovika, men det er fluefiskeglede å hente der åsså, satt litt på spissen.

Hva er en bra dag for meg, jo bare å komme meg ut døra og fiske. Jeg får ikke fisk på hver fisketur, og når jeg får fisk er den ikke alltid stor heller. Men synes jo sjøl ikke det er noe særlig stas å lese om 300 grammere, kanskje derfor jeg ikke bidrar med innlegg om fisketurer som ikke er noe spektakulært for andre.

Hadde jeg hatt skriveferdigheten til Jb og kunnskapene til for eksempel Erik Eikre, og ikke minst fotokunnskapene til Andre så hadde det kanskje kommet noe fornuftig ut av denne karen åsså.

Den ene tingen jeg ikke skjønner er at når noen legger ut noe om seg sjøl og at vi har lykkes så skal det umiddelbart oppfattes som skryt. Er vi virkelig så misunnelige på hverandre at vi ikke kan glede oss over andres lykke. Jeg eier ikke konkurranseinstinkt, men gleder meg over å formidle, gjerne litt så som så, jeg prøver i hvert fall. Sånn er det bare. Prøv sjøl da med et lite bilde.

Rekruttering er et viktig ord her, det nevner alle. Ikke bra at det vises stor fisk osv osv. Jeg registrerte meg sjøl her på denne siden for å formidle noe jeg synes er kuult, og det var gjeddefiske. Hva er mer naturlig enn å vise bilder av store gjedder. Jeg bare spør.  Pm-boksen er til tider full med gjeddespørsmål.  Ja, alle de andre dustete mortefiskene jeg legger ut blir det stilt spørsmål om. Hadde noen brydd seg om noen ikke hadde lagt ut et skrytebilde? Var jo liksom det som var litt av meningen med det åsså. Se her, dette er kuult dette kan gjøres rett utenfor stuedøra til mange av oss.

Det er veldig synd at alle skal skjæres over en kam, men vi er ikke alle like og vi kan ikke alle formidle ting på samme måte. 

En ting er i hvert fall sikkert, hvis jeg som nybegynner hadde lest alle disse trådene som ikke omhandler skryt, men bare meninger, så hadde jeg gitt opp for lenge siden.

Og hva er egentlig den komplette fluefisker, en som rynker på nesa av mortefisker  og forherliger sitt eneste fiske. Eller en som tar imot alt med åpne armer og heller velger sjøl hva som er interessant for seg både geografisk og økonomisk. Ikke alle bor i mekka og kan skryte av at de er komplette, noen må jo bo i slummen og være allsidige, det er det fluefiske handler om for meg.  Alt skal være gøy.

Ting blir liksom ikke gøy lenger av sånne tråder som dette, verken for meg eller nybegynnere, trur jeg da.

Litt fornuft kan sikkert merkes mellom linjene, hvis ikke er vi i hva hører du på nå-tråden litt senere, der er det gøy der, der koser vi oss. Og det er helt greit at noen liker det ene fremfor det andre. Men du verden så mye bedre musikksmak jeg har fått.

Sikkert bare de siste setninger som ga noen mening, men,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Ps håper ikke noen blir tråkka på tæra, for sånn føler kanskje noen andre det som ikke tenker akkurat som deg. Skål,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Hilsen Robert Sørvik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Robban.. jeg blir iallefall ikke tråkka på tærne. Synes ikke du eventuelt skal bli det av det jeg skrev heller. Jeg skrev bare det jeg mente. Jeg er ikke aå interesert i kilostråden. Ikke for at jeg synes at de som legger ut der er skrytepaver, men fordi det ikke intereserer meg så mye. Det har ingenting med missunnelse å gjøre. Snarere tvert om. Jeg er mye mere interesert i fiskingen enn fangsten. Som jeg her skrev, så synes jeg det er greit at andre har annet syn. Jeg skriver at jg gjør som jeg selv vil, så får andre gjøre det samme for seg selv.

En tråd i vinter likte jeg godt. Den handlet om de vakreste fiskebildene. Den likte jeg. Denne tråden endte og¨så opp med største fisken.. da falt jeg litt ut. Slik er det bare. Vi er ulike.

Det der henger ikke sammen med at jeg ikke liker å fiske stor fisk - får det gjør jeg! Det er bare ikke så farlig med det enger. Men når situasjonene er der, oppsøker jeg den og er like skitredd for å drite meg som alle andre. Men da er det en annen ting. Hva er en stor fisk?? Er det 1 kg, fordi vårt målesystem har bestemt det? Eller er det 3 kg? Jeg fisker på steder der 6hg er diger aure, og andre steder der 1kg er vanlig. Slik er det bare.

Jeg har likevel full forståelse for at det handler om å drømme seg bort. Jeg reiser og holder endel foredrag. Folk forventer d å få se store fisker...hvis ikke er foredraget misslykket. Selv liker jeg best sekvensene som ender opp i spørsmål og diskusjoner som handler om andre ting rundt fisket. Da handler det nemlig om det jeg liker, fiske og trivsel ikke om rekorder.

robban.. vi to har ruslet sammen noen dager nå. Jeg tror du skjønner hva jeg mener. Jeg trives ved elven, men er ikke så innmari fangstkåt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig du sikter til meg Ruffen. Men les mitt første bidrag en gang til. Jeg driter i hva dere mener, og gjør som jeg selv vil. Det er hele poenget. Egentlig var det ment for å beskrive at jeg ikke ville diskutere dette. Hva gjør jeg så...forsvarer mitt syn ;D ;D Beklager den :P Likevel får dere gjøre som dere vil. Det gjør jeg, og intereserer meg for de trådene jeg vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

robban.. vi to har ruslet sammen noen dager nå. Jeg tror du skjønner hva jeg mener. Jeg trives ved elven, men er ikke så innmari fangstkåt!

Det har jeg fått oppleve Bjørnar, og mye av det vi har snakket om kommer til å bli en evig læring for meg. Tusen takk for det Bjørnar, utrolig deilig å snakke med noen som er som det du er. Takk.

Ikke minst du lytter til det jeg sier åsså. Perfect i mine øyne :)

Ruffen vi er jo alltid  nesten enige, derfor du er en så god kamerat  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig for en tråd som omhandler "drømmeturen"...med beskrivelser av fisket/stedet/strategier og kameratskapet/stemninger.

Selvsagt vil bilder med stor fisk bli viet oppmerksomhet, med det er alt det andre som betyr mest...

Mulig jeg er av få som vil lese mer slikt grunnet jeg har mange flotte opplevelser men få "svære" fisk selv :).

Og det synest jeg allright å si høyt (og all ære til alle som allerede gjør dette, i tillegg viser pene fangster, det må ikke bli slik at vi unngår legge ut de flotte fiskene også....men hyggelig med en slags "snitt" beskrivelse)

Vis frem bildene....ikke vent med å ta bilder til "storfangsten" er i boks....

Ett par bilder fra året iår som gir meg bare deilige tilbakeblikk og ønske om å være på samme plass med samme gjeng også neste år;

post-1338-13949883057216_thumb.jpg

post-1338-13949883057689_thumb.jpg

post-1338-13949883058059_thumb.jpg

post-1338-13949883058479_thumb.jpg

post-1338-13949883058971_thumb.jpg

post-1338-1394988305945_thumb.jpg

post-1338-13949883059931_thumb.jpg

post-1338-13949883060421_thumb.jpg

post-1338-13949883060871_thumb.jpg

post-1338-1394988306135_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Se på gliset til denne karen. Tror nok vi har forskjellige utgangspunkt gitt. Er nok best han ikke begynner å fortelle om storfisken om han sitter med en gjeng norske fluefiskere. Det kunne blitt flaut... Mest for oss antagelig. Los Selvhevdos do Noruega. Eller hva det nå hadde blitt...  ;D

http://www.youtube.com/watch?v=V75Wuy3vCF8&feature=fvw

Neida, er ikke ute etter noen eller noe. Husk at jeg startet denne tråden fordi jeg funderte og ikke fordi jeg mente. Jeg lurte og jeg lurer fortsatt på om vi ikke er litt voldsomme i vår iver etter storfisk. Ikke stort annet. Som sagt så liker også jeg stor fisk, men det ikke være det for at jeg skal ha det moro. 20 fisk på 20 kast er ikke ønskelig og 1 fisk på 5 dager er ikke ønskelig. Ikke om den er 5kg engang. Men bedre med en av de to mulighetene enn ikke å få fiske i det hele tatt. Slik er jeg. Og slik ser det ut til at jeg ikke er alene om å være.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig du sikter til meg Ruffen. Men les mitt første bidrag en gang til. Jeg driter i hva dere mener, og gjør som jeg selv vil. Det er hele poenget. Egentlig var det ment for å beskrive at jeg ikke ville diskutere dette. Hva gjør jeg så...forsvarer mitt syn ;D ;D Beklager den :P Likevel får dere gjøre som dere vil. Det gjør jeg, og intereserer meg for de trådene jeg vil :)

Jeg sikter ikke til noen Bjørnar. I alle fall ikke til deg ;) Jeg mener bare at nå er denne debatten godt over 10 sider. Hvorfor heller ikke starte en tråd i den rette ånden :) Vis vei i vellinga hvorda slike idioter som meg skal oppføre meg (det er ingen enkel oppgave) slik at rekruteringen øker.

For det er jo det vi vil, ikke sant? Faen heller det er jo fluefiskere overalt! De bor jo i skuffer og skap, 250 pr m2 på de hotte plassene i norge.

Ps: for en liten stund siden var det noen som klagde på at nybegynnere fikk tips om godplasser...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på gliset til denne karen. Tror nok vi har forskjellige utgangspunkt gitt. Er nok best han ikke begynner å fortelle om storfisken om han sitter med en gjeng norske fluefiskere. Det kunne blitt flaut... Mest for oss antagelig. Los Selvhevdos do Noruega. Eller hva det nå hadde blitt...  ;D

http://www.youtube.com/watch?v=V75Wuy3vCF8&feature=fvw

;D Han gliste ihvertfall etter at fisken var satt ut igjen . . . Og håv-størrelsen bar bud om at han sikret seg godt  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Napp&nytt var bibelen da jeg var ung og ivrig fisker. Den var full med bilder av stor fisk. Og dette var det eneste man hadde av fiskerelatert lesning. Nettopp all denne store fisken var en trigger syntes jeg. Den gav meg håp om at jeg også en vakker dag skulle fange slike. Jeg har vel knapt gjort det enda, men jeg har aldri blitt demotivert av det i hvert fall  :)

Men en ting skal sies. Når folk har hatt en misslykket tur fordi den store ikke tok. Og det er alt. Ja da syntes jeg synd på dem. Men de fleste er vel ikke slik?

Selv fisker jeg aldri etter småfisk (fisk under halvkiloen). Da nyter jeg heller turen på andre måter. Slapper av. Prater hvis jeg er sammen med noen. Nyter synet av vannet/elva ol. Syntes ikke jeg gjør noe galt ved å være slik. Samtidig som at jeg heller ikke syntes de som fisker etter dem er gale. Ikke sant Sigve?  ;D Om de tar bilde av dem reagerer jeg heller ikke på. Morsomt å ha som minner senere. Meeen publiserer de bildene for å skryte av fisken, ja da begynner de å helle litt mot gale...  :D

Det blir litt som å være med på X-faktor når du ikke kan synge eller melder deg på frøken Norge når du er stygg som juling ;D

Konkurransefisket er jo ikke stuerent det heller Erik. Der er det jo bare de som får flest fisk som blir hyllet. Hva med den stakkars ungutten lengre opp i elva. Som ikke får fisk. Hva med han, når du står lengre ned og tar fisk på hvert kast??  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. jeg klager fremdeles på at nybegynnere får tips om godplasser på nett. Jeg tror fremdeles at nybegynnere har best av å få tips lokalt av lokale personer om hvor og hvordan de skal utvikle sitt fiske. Jeg tror ikke nybegynere har godt av å bruke nettet til å finne ut hvor de skal fiske i hele Norge for å ta like stor fisk som de kuleste i klassen den første sesongen. Jeg mener at det ikke har mye med rekruttering å gjøre. Dessuten er det ikke med tanke på rekrutteringen jeg skrev om det at jeg ikke likte at områder ble eksponert på nett (noe dere skjønner svært godt). Det var med tanke på områdene. Det er nemlig ikke bare nybegynnerne som leser trådene. En bra plass er ofte bra fordi den er lite fisket. Eksponeres den, er den raskt ikke lite lite fisket og blir ikke en bra plass lenger. Fan ..hvorfor skal vi pornografere alle all righte steder i dette landet. Kan ikke folk bruke sommerferier og år på å finne ut av det selv?

Tenker dere på rekruttering, så engasjer dere i ungdomsarbeide der dere bor. Arranger kastekurs, fluebindekurs og fortell de hvor de skal fiske. Ikke svi av kruttet her inne. Ta kontakt. Der skal med glede få låne set med kursutstyr gratis hos meg. Det er det minste jeg kan gjøre.

Nå begynner jeg å føle meg som en sur gammel gubbe, ser at det er kommentert besvarelser flere steder her på siden og kutter det her. Er det flere som har synspunkter på¨mine meninger så ring meg gjerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå hørtes du skikkelig lei deg ut Robert! Hadde det ikke vært så sent på høsten, skulle jeg tatt deg med til Dynovika å finni en skikkelig fin asp til deg! Så kunne vi ledd og hoyet med gjørme oppunder haka. Det er skikkelig kosefiske det kompis!!! ;D Avslutta med en pils og grilla wienerpølser... Da hadde vi vært i Nirvana.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. jeg klager fremdeles på at nybegynnere får tips om godplasser på nett. Jeg tror fremdeles at nybegynnere har best av å få tips lokalt av lokale personer om hvor og hvordan de skal utvikle sitt fiske. Jeg tror ikke nybegynere har godt av å bruke nettet til å finne ut hvor de skal fiske i hele Norge for å ta like stor fisk som de kuleste i klassen den første sesongen. Jeg mener at det ikke har mye med rekruttering å gjøre. Dessuten er det ikke med tanke på rekrutteringen jeg skrev om det at jeg ikke likte at områder ble eksponert på nett (noe dere skjønner svært godt). Det var med tanke på områdene. Det er nemlig ikke bare nybegynnerne som leser trådene. En bra plass er ofte bra fordi den er lite fisket. Eksponeres den, er den raskt ikke lite lite fisket og blir ikke en bra plass lenger. Fan ..hvorfor skal vi pornografere alle all righte steder i dette landet. Kan ikke folk bruke sommerferier og år på å finne ut av det selv?

Tenker dere på rekruttering, så engasjer dere i ungdomsarbeide der dere bor. Arranger kastekurs, fluebindekurs og fortell de hvor de skal fiske. Ikke svi av kruttet her inne. Ta kontakt. Der skal med glede få låne set med kursutstyr gratis hos meg. Det er det minste jeg kan gjøre.

Nå begynner jeg å føle meg som en sur gammel gubbe, ser at det er kommentert besvarelser flere steder her på siden og kutter det her. Er det flere som har synspunkter på¨mine meninger så ring meg gjerne.

Hvet du noe? Jeg er HELT enig med deg i dette :) Helt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå hørtes du skikkelig lei deg ut Robert! Hadde det ikke vært så sent på høsten, skulle jeg tatt deg med til Dynovika å finni en skikkelig fin asp til deg! Så kunne vi ledd og hoyet med gjørme oppunder haka. Det er skikkelig kosefiske det kompis!!! ;D Avslutta med en pils og grilla wienerpølser... Da hadde vi vært i Nirvana.  ;D

Ikke lei meg Børge, men har mest lyst til å be noen drite å dra. Ikke fordi de er så flinkere enn meg, men det er holdningene. Har sett det siden jeg begynte og sett det siden veldig tidlig.

"jeg vil være størst , jeg vil være best"

Best på hva? Det er noe jeg ikke kan skjønne, mulig fordi jeg hadde en superflink mor som var opptatt av retferdighet, hvem vet. Ingen skal heve seg over andre, enkelt og greit, men seff det blir bråk når alle skal si sin mening. Bare for å utrykke det superklart, jeg er meg og sånn vill det allrid være.

Bare et eksempel som du nevner, kom til Dyno, ikke noe hadde gleda meg mere, da er vi fri fra alt annet skitsnakk. ;D ;D

Nå er det snart is der, men hvorfor skal ikke vi dra ned til Tony Pederesen og bli enda flimkere til moe vi kan fra før.

Vi ringes Børge, fisk til side,fiskekompiser betyr mere. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...