Gå til innhold

salgsside.no


BjørnarSkj.

Anbefalte innlegg

På et naboforum har det i vinter vært diskusjoner om at det skjer så lite på forumet deres. Det skrytes av ffs, og at det er der diskusjonene foregår. Klagene går på at forumet har endt opp som et eneste bruktmarked.

Jeg vil også si at det holder på å ende opp som et viktig bruktmarked her på ffs også. Sikkert mange som liker det. Benytter meg av det selv også. Problemet etter min mening, er at når bortimot halvparten av trådene på framsiden av ffs er salgstråder, så kamuflerer dette diskusjonstrådene og inspirasjonstrådene.

Er det ikke mulig å skille kjøp og salg med, forumet ellers. Da ville både brukttrådene og forumdiskusjonene stått og blinket lengre. Kansje det hadde skapt enda mere trafikk?

Når jeg blar kjapt opp i lunchen på arbeid, så er det først og fremst meninger og inspirasjon jeg ser etter. Andre ser kansje etter brukt fiskutstyr?

Er det bare meg, eller er det flere som er enige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser så absolutt poenget ditt BjørnarSkj, men personlig syntes jeg det er en fin måte å se om det er noen klenodier å få tak i. Har vel også brukt det ganske flittig til å selge noen stenger/sneller også. Så sånn sett er jeg for å ha det.

Men dersom man kunne skjult enkelte kategorier fra å vises når man trykker "Vis uleste innlegg siden forrige besøk" så ville det langt på vei løst problemet, eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du har et poeng.

Er vel kanskje mulig å legge det inn på samme måte som man kommer til forumet,men adskilt.

På den anne side,kan det vel være et vinterfenomen,vet ikke følger ikke så mye med i dette,var det mindre ifjor ?

Har vel et inntrykk av at mange kvitter seg med utstyr,for å kjøpe/har kjøpt nytt til neste sesong,mange tråder handler jo om: Hva skal jeg skaffe meg nå ?

På samme linje som fluebindertråden som lever ganske godt om vinteren,og som tilogmed har fått meg til å binde vinterstid,det var jeg ikke inspirert til før(og da snakker vi mange år,men så driver jeg heller ikke isfiske lenger) ,og vi ser det ikke minst på alle nyttige tråder som sklir helt ut pga. vinterdepresjoner. ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plager ikke meg heller egentlig men jeg ser hva du mener.

Min personlige mening er mer at på en annen side jeg kjenner til :rolleyes: så har det så alt for ofte vært utrivelig å lese der for meg.

Innlegg blir brutt opp i settninger med et sitat for hver linje. Du skal måtte svare for alt og nåde deg hvis det ikke er helt korrekt. Du får jo ikke lyst å skrive noe da? Dermed står bare salgstrådene igjen. Dette trenger jo selvfølgelig ikke være riktig men kansje bare et inntrykk jeg har fått.

Det er ikke slik her og jeg tror derfor ikke det er noe fare for at det blir slik her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare legge til at dette ikke er noe problem for meg heller. Men det kunne jo vært en mulighet for og fått både pose og sekk. Alltid hele ti diskusjonstråder som lokker på frontsiden. Alltid noen brukttråder som lokker på frontsiden. Sansynligvis ville jeg sjekket alle. Men iallefall ville jeg hatt større valgmuligheter i forhold til fiskerelaterte diskusjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare legge til at dette ikke er noe problem for meg heller. Men det kunne jo vært en mulighet for og fått både pose og sekk. Alltid hele ti diskusjonstråder som lokker på frontsiden. Alltid noen brukttråder som lokker på frontsiden. Sansynligvis ville jeg sjekket alle. Men iallefall ville jeg hatt større valgmuligheter i forhold til fiskerelaterte diskusjoner.

Godt poeng!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt på siden kanskje....

Men at FF.net har problemer med oppslutningen skyldes vel egentlig at det er en bunt med laksefiskere der.

Det er begrenset på hvor interressant nye klumpsystemer er og om det er best med svart overving eller en rød på flua.

Det er i grunnen like givende å snakke fiske med en laksefisker som med en slukfisker. Ikke går det an å snakke kasting heller.

kjøp og salgstråden er berikende og utstyr er viktig for mange.

Kanskje å kalle FF.net for laksefiskeforum.net, eller noe sånt hadde vært redninga. Så kunne folka i grilldress, dobbelthander, et overtroisk forhold til fluer og respatexlavo finne hverandre lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående eventuelle oppdateringer på FFS vil jeg som JFL påpeke muligheten til å "sperre" tråder. Dvs. at man kan merke dem med "ønsker ikke følge" el. Slik at disse blir borte fra uleste meldinger siden forrige besøk. Utrolig mange godt brukte tråder her som ligger på uleste hver gang jeg er innom. Tråder jeg ikke følger. Og da må man myse mellom linjene og finne interessante tråder mellom alt annet rask  :D

Kanskje man som enkeltperson kan "stenge" hele kategorier også. Hvis noen ikke ønsker å lese til salgs trådene f.eks. Regner med at det er fordi dere har så dårlig selvdispiplin at dere ikke motstår fristelsene som dukker opp??  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri sett dette som noe problem her. Glaner fort over og ser hva som ser interessant ut. Det viktigste er at man stadig finner oppdaterte tråder man har interesse av å følge med i. Og om jeg ikke er på utkikk etter noe å kjøpe er det litt moro å få et overblikk over salgstrådene også uten å måtte gå inn der eksplisitt, hender jo det er noe litt spesielt som legges ut.

Edit: Blant de første 20 oppdaterte postene var det nå 1 som var fra selges forumet. Dette kan da vitterlig ikke være noe problem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sagt at det er noe stort problem.. Men når jeg logget meg på nå, så var fire av postene på framsiden kjøp og salg.. Likrvrl er ikke dette noe problem. Men hvis det utvikler seg i samme retning som lignende forum, så synes jeg personlig det er litt dumt. Andre får mene noe annet. Du Oddbjørn regner jeg med var temmelig aktiv i friske diskusjoner på et annet "nett" tidligere. Blitt relativt dødt der, og brukerne klager på dette. Diskusjonene fortrenges. Men bevares. her er det helt klart ulike meninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da hverken spesielt teknisk avansert eller spesielt vanskelig å skille disse to kategoriene fra hverandre på forsiden, og det kan jo gjøre med en gang. Jeg regner med forumet er databasebasert, og alt den dingen på forsiden gjør, er jo å hente alle tråder, og sortere de etter nyeste dato. Der går det ann å spesifisere kategorier også, slik at det blir noe sånt: (korte eksempler)

Pr i dag:

Select *

FROM post

ORDER BY date

Kunne vært (delt inn i 2)

SELECT *

FROM post

WHERE forum_id = salg

ORDER BY date

SELECT *

FROM post

WHERE forum_id != salg

ORDER BY date

!= betyr ikke lik, men det skjønte dere sikkert.

Bruker akkurat samme system på en side jeg utvikler for, og der har vi valgt bort meldinger og poster. (som over)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje bare meg, men i vinter synes jeg det har vært ekstremt med kjøp og salg her inne. Har til og med kjøpt meg en stang jeg også, men hvis ingen av de jeg har går i stykker, så ble det mitt siste kjøp. Neste investering blir et nytt fluesnøre. Har lyst til å teste GL Highwater, da mange sier så mye godt om dette. GPX-snøret mitt holder, tross misfarging og noe småsprekker i coatingen, ett år til. Men har noen et lite brukt Highwater i klasse fem til halv pris, så send pm.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...