Gå til innhold

Tørrflueimpregnering


Gary

Anbefalte innlegg

  • Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Nå skal jeg ikke reklamere for noe her. Men jeg skjønner bare ikke vitsen med å ha flua lenge i dry dippen?

Den suges jo inn i flua på no time, det er jo tykkelsen på "fludiumet" og tørketiden som skiller denne vesentlig ut fra de andre typene.

Når flua er dyppet så press den mot kanten av glasset og rist oppi glasset før du blåser av. Da går det mindre til spille...

Nå skal jeg ikke reklamere for noe her. Men jeg skjønner bare ikke vitsen med å ha flua lenge i dry dippen?

Den suges jo inn i flua på no time, det er jo tykkelsen på "fludiumet" og tørketiden som skiller denne vesentlig ut fra de andre typene.

Når flua er dyppet så press den mot kanten av glasset og rist oppi glasset før du blåser av. Da går det mindre til spille...

Ja enig, man behøver nok ikke å legge flua mer enn et par sekunder i drydip'n.

I Loon hydrostoppen ble det i sin tid anbefalt å la flua ligge lenge, men tror ikke det er noe å vinne på å gjøre det i førstnevnte, for den gjennombløter på null tid.

Dry Dip'n er forøvrig på alle måter bedre enn Hydrostop.

Vet dette :) Men, som sagt, er lat.. putter de oppi en etter en ved binding, og så får de ligge... Da er jeg sikker på at hver minste lille tuss har fått sitt :D :D Lat...

Tviler jeg egentlig på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg ikke reklamere for noe her. Men jeg skjønner bare ikke vitsen med å ha flua lenge i dry dippen?

Den suges jo inn i flua på no time, det er jo tykkelsen på "fludiumet" og tørketiden som skiller denne vesentlig ut fra de andre typene.

Når flua er dyppet så press den mot kanten av glasset og rist oppi glasset før du blåser av. Da går det mindre til spille...

Nå skal jeg ikke reklamere for noe her. Men jeg skjønner bare ikke vitsen med å ha flua lenge i dry dippen?

Den suges jo inn i flua på no time, det er jo tykkelsen på "fludiumet" og tørketiden som skiller denne vesentlig ut fra de andre typene.

Når flua er dyppet så press den mot kanten av glasset og rist oppi glasset før du blåser av. Da går det mindre til spille...

Ja enig, man behøver nok ikke å legge flua mer enn et par sekunder i drydip'n.

I Loon hydrostoppen ble det i sin tid anbefalt å la flua ligge lenge, men tror ikke det er noe å vinne på å gjøre det i førstnevnte, for den gjennombløter på null tid.

Dry Dip'n er forøvrig på alle måter bedre enn Hydrostop.

Vet dette :) Men, som sagt, er lat.. putter de oppi en etter en ved binding, og så får de ligge... Da er jeg sikker på at hver minste lille tuss har fått sitt :D :D Lat...

Tviler jeg egentlig på..

Hvis målet ditt er å få meg hissig så klarer du det veldig snart..... Hvorfor vet ikke jeg noe om dry-dip? Kan DU forklare meg det? Flyter fluene mine bedre enn dine? osv... Blir fryktelig provosert av en sånn dritt kommentar! Jada, reagerer sikkert for hardt osv bla, bla,bla... men, vär så snill ruffelusk, ikke föy deg inn i rekken av alt for mange besserwissere her inne.. gratulerer med 8600 innlegg på 3 år. Vet at mesteparten har värt vassere enn det her.... Er det noe så ta det på PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så så, gutter. At Kim legger fluene oppi DryDip'n etter endt binding og lar de ligge der, er jo like bra som å bare dyppe flua i tre sekunder. Jeg impregnerer ofte fluene mine selv ved bindebordet - før med Loon Hydrostop (da man måtte la de ligge lenge) og nå med Dry Dip. Ikke noe er bedre eller værre enn det andre  :) Vi ender opp med samme resultat.

God helg forresten karer.

André

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare spørre sånn at jeg ikke går på en smell her... Sikkert besvart i denne tråden, men jeg trenger et konkret svar. Kan jeg impregnere fluene mine NÅ i Dry-dip. Altså et stykke FØR jeg drar å fisker (snakk om et par måneder+). Går impregneringen bort etter en hvis tid? Flyter flua like godt etter 2måneder i boksen som det den gjorde rett etter impregnering? Dette spørsmålet gjelder altså Dry-dip da jeg ikke har fått prøvd denne ennå  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Artig tråd! Jeg lærer stadig vekk noe nytt (og glemmer sikkert like mye) og denne tråden er intet unntak. Jeg trodde at det var hvilke materialer jeg satte sammen og på hvilken måte som avgjorde om overflaten på vannet ville holde en ferdig flue flytende eller ikke. Og så trodde jeg at den geléen jeg har brukt til nå bare sørget for at flua ikke trakk så mye vann når den av ymse grunner måtte dukke under. Nå vet jeg bedre og kan bruke hva jeg vil av materialer så lenge riktig duppeditt blir brukt. Det sparer meg for mye arbeid og pengebruk. Nå kan jeg kanskje til og med lage meg parachutes uten støttehaler i V-form og bruke billig hønehackle som det ikke er så nøye med hvordan jeg surrer det på. Ja kanskje jeg til og med får en gullhode til å flyte bare den ligger lenge nok i det rette stoffet. Genialt!

6.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig tråd! Jeg lærer stadig vekk noe nytt (og glemmer sikkert like mye) og denne tråden er intet unntak. Jeg trodde at det var hvilke materialer jeg satte sammen og på hvilken måte som avgjorde om overflaten på vannet ville holde en ferdig flue flytende eller ikke. Og så trodde jeg at den geléen jeg har brukt til nå bare sørget for at flua ikke trakk så mye vann når den av ymse grunner måtte dukke under. Nå vet jeg bedre og kan bruke hva jeg vil av materialer så lenge riktig duppeditt blir brukt. Det sparer meg for mye arbeid og pengebruk. Nå kan jeg kanskje til og med lage meg parachutes uten støttehaler i V-form og bruke billig hønehackle som det ikke er så nøye med hvordan jeg surrer det på. Ja kanskje jeg til og med får en gullhode til å flyte bare den ligger lenge nok i det rette stoffet. Genialt!

6.gif

;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså ikke noe nytt i solen i år.

Jeg trenger ikke handle noe nytt. Det er ikke kommet noe som er bedre en i fjor.

Da blir det dry-dip og cdc-oil i fra han mark fyren.

Og ruffen er like patetisk og Kim er like tøff som i fjor ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså ikke noe nytt i solen i år.

Jeg trenger ikke handle noe nytt. Det er ikke kommet noe som er bedre en i fjor.

Det har jo kommet et nytt vidundermiddel fra tmc, har jeg sagt . . . Nå må vi begynne å følge med i timen her  >:(

Å gå på en ny sesong uten det siste innen tørrflueimpregnering er rimelig amatørmessig, spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare spørre sånn at jeg ikke går på en smell her... Sikkert besvart i denne tråden, men jeg trenger et konkret svar. Kan jeg impregnere fluene mine NÅ i Dry-dip. Altså et stykke FØR jeg drar å fisker (snakk om et par måneder+). Går impregneringen bort etter en hvis tid? Flyter flua like godt etter 2måneder i boksen som det den gjorde rett etter impregnering? Dette spørsmålet gjelder altså Dry-dip da jeg ikke har fått prøvd denne ennå  :)

Hei, Larfi.

Ja, du kan impregnere fluene dine nå i Dry Dip, og de vil flyte like godt når du skal bruke dem til sommeren.

Jeg prøver å gjøre det selv så konsekvent jeg kan, så kjør på  :)

Beste hilsen,

André

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Staffan. Jeg syens nå egentlig ikke Permafloaten er noe bra hvis vi sammenligner med f.eks. Dry Dip. Enig?  :)

Jeg brukte Permafloat i mange år jeg også, men noe vidundermiddel var det strengt tatt ikke etter dagens standard.

Bjørnar: Det med at Dry Dip'n mister "flyteevne" etter en viss tid viser seg ikke å være riktig så langt jeg har funnet ut. Så langt jeg fant ut i fjor vinter, kan man like så godt impregnere de mens man binder, og de fisker like bra 6 måneder senere med like god flyteevne. Men vi har nå ikke fått prøvd det så lenge heller da, så mulig du har like rett som meg. Tror du det er noen fysiske egenskaper ved Dry Dip'n som forandres over tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...