Gå til innhold

Min første brunørret i år - nesten 3,2 KG!!!! :-)


André_Brµn

Anbefalte innlegg

  • Svar 108
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest Erik Eikre

Fikk du kikka noe på det gamle arret fisken hadde under buken André. Garnskader, gjedde eller tidligere kamper? Eller bare et arr uten noen klare indikasjoner? Ille om det skulle være fra garn!?!

Prikkene og fargene er jo helt nydelig så dette er nok ikke hverdagskost for noen. Ikke engang deg, hehe. Men det skjønte jeg jo når jeg så flua. Hvem som helst kan jo bli i overkant ivrig i slike tilfeller så det er absolutt forståelig at du ikke husket på å ta ut flua før bildet ble tatt. Hadde vel nok med å vite hvor du var tenker jeg. Det var derfor jeg svarte som jeg gjorde når JFL spurte om hvilken flue den tok. Måtte glise litt da vettu.  ;D

Det er også tydelig at du var på storviltjakt når man ser fightingbutten. Så litt forberedt var du nok på at det ikke var halvkiloser som var på ferde. Og da er nok ikke muddlere det verste å forsøke. ;)

Men spørsmålet ditt om ikke jeg også muddler under rette forholdene lar jeg være å svare på. Dette handler om en fin start på sesongen for deg og ikke hvordan jeg fisker.

Grattis!  <<l Glemte visst å si det i forfippelsen over at det snødde ute mens André dro nydelig storørret i elv. *Litt misunnelig*, men det er vi nok alle.  :-[

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada jeg har gratulert, men midt i all euforisk hyllest så må vi huske at dersom denne fisken tørrfluejusteres, så veier den 1/3 (0,33 er kjent som muddlerfaktoren) altså 1050 gram. Flott fisk det også, ja du verden den kan til og med postes i kilostråen for tørrfluefanget ørret.  ;D ;D 8) og et par til:  ;D;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk igjen for gode ord, karer. Veldig trivelig.

Film? Du nevnte at dette ble filmet. Er det mulig å få se film. Film?

Hæ? Hæ?  ;D ;D ;D

Er fortsatt helt satt ut av utseendet på denne aura. Tone Damli kan ta seg et stev!

Ja, enig - den var usedvanlig vakker. Kanskje den vakreste ørreten jeg har tatt uavhengig av størrelse.

Film ble det  :) Så vi får se engang om det blir noe av det.

Fikk du kikka noe på det gamle arret fisken hadde under buken André. Garnskader, gjedde eller tidligere kamper? Eller bare et arr uten noen klare indikasjoner? Ille om det skulle være fra garn!?!

Prikkene og fargene er jo helt nydelig så dette er nok ikke hverdagskost for noen. Ikke engang deg, hehe. Men det skjønte jeg jo når jeg så flua. Hvem som helst kan jo bli i overkant ivrig i slike tilfeller så det er absolutt forståelig at du ikke husket på å ta ut flua før bildet ble tatt. Hadde vel nok med å vite hvor du var tenker jeg. Det var derfor jeg svarte som jeg gjorde når JFL spurte om hvilken flue den tok. Måtte glise litt da vettu.  ;D

Det er også tydelig at du var på storviltjakt når man ser fightingbutten. Så litt forberedt var du nok på at det ikke var halvkiloser som var på ferde. Og da er nok ikke muddlere det verste å forsøke. ;)

Men spørsmålet ditt om ikke jeg også muddler under rette forholdene lar jeg være å svare på. Dette handler om en fin start på sesongen for deg og ikke hvordan jeg fisker.

Grattis!  <<l Glemte visst å si det i forfippelsen over at det snødde ute mens André dro nydelig storørret i elv. *Litt misunnelig*, men det er vi nok alle.  :-[

Hei, Erik. Nei, jeg så ikke arret før jeg så det på bilde selv. Vet ikke hva arret kommer av jeg.

Hehe, å ta ut flua gjorde jeg bevisst ikke. Her var det fersk fangst rett opp fra håven uten å ha tatt i ørreten først  :) Synes det er litt sjarm med helt ubesudlet fisk  :) Kroken fjerna jeg skånsomt rett etterpå.

Hadde jeg visst at det snødde hos deg, mens jeg dro storørret, så skulle jeg ha latt den forbigått i stillhet, for det hadde vært dårlig gjort å vist den fram om jeg visste du stirret på snøvær, kamerat  ;D

Vi ses!

Jada jeg har gratulert, men midt i all euforisk hyllest så må vi huske at dersom denne fisken tørrfluejusteres, så veier den 1/3 (0,33 er kjent som muddlerfaktoren) altså 1050 gram. Flott fisk det også, ja du verden den kan til og med postes i kilostråen for tørrfluefanget ørret.  ;D ;D 8) og et par til:  ;D;)

;D ;D Til mitt forsvar: Fast sinktip'n hadde ikke rukket å dra ned flua, for ørreten tok akkurat i det jeg hadde begynt å dirre flua i overflata  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;D ;D Til mitt forsvar: Fast sinktip'n hadde ikke rukket å dra ned flua, for ørreten tok akkurat i det jeg hadde begynt å dirre flua i overflata  ;D

Okei, så får jeg være litt storsinnet da, men det er klart at bare det å sette ut på et sånt prosjekt gjør meg jo litt betenket mht hva slags fyr du er, men det finner vi ut til helgen.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Grattis med en vanvittig flott prikkfant, André :D :D

Terje

Takk, takk, kompis  :)

Ses på lørdag?

Får desverre ikke mulighet til å reise over til Toten på Lørdag da vi skal ha dugnad på Kvarven.

Satser på at vi ses i Rena om ikke alt for lenge :D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med en vanvittig flott prikkfant, André :D :D

Terje

Takk, takk, kompis  :)

Ses på lørdag?

Får desverre ikke mulighet til å reise over til Toten på Lørdag da vi skal ha dugnad på Kvarven.

Satser på at vi ses i Rena om ikke alt for lenge :D

Terje

Det gjør vi, Terje. You bet  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker så mye - hyggelig å høre fra en gjeng vestlendinger  :)

Apropos fin fisk, Bjørn så kommer snart du og høstharren din på DVD  ;)

Her er det andre bildet jeg har av fisken - sola braut akkurat fram fra skydekket, og det her viser da fargene på ørreten enda bedre.

Kjapt opp og kjapt ned igjen.

7171383310_4408bb007c_b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...