Gå til innhold

Marius og Robban drar på tur.


Robban

Anbefalte innlegg

Etter noen endeløse turer hjemme i stillvann som har både innfridd og skuffet, satte jeg og Marius kursen for noe nordligere breddegrader. Vi farter mye rundt, og liker å holde kortene tett til brystet, noe som er ganske naturlig. Mye dødtid er det , men praktisk talt nesten gratis fiske mange steder.
Under et par heavy vårflueklekkinger i fjor hvor vi oppdaget et par grisestore vak så vi en og annen vulgata/danica.. Vært her ofte i yngre dager, men aldri sett sånn aktivitet før.

Sånne ting ligger å gnur hele vinteren, og man spør seg selv, skal man satse på en tur, eller ikke?. Skal vi reise til "shitrenna" eller "srunka*", og kjøre safe.......... eller skal man satse på nytt og ukjent?

Vi satsa nytt og ukjent. Med masse jobb, og heller dårlig tid startet vi begge  etter en lørdagsjobbing, og kjørte hele natta(jeg kjørte  :)). En dag fiske , og kjøre hele natta hjem igjen :o.

Her kjenner vi et par vann, og en fin elve strekning.
Planen var elvestrekning frem til litt etter lunch,  og ettermiddag/kveldsfiske i stillevann.


Litt groggy fra nattas kjøring så er man ellers på full alert. Når jeg skriver vulg/danica så er det ikke så veldig stor forskjel på de når de klekker. Vulgata kontra danica er et fett for meg i dun fasen. Først når det blir spinnerfall forskjellen blir så stor at det er interesant som fluebinder (for meg).

Vel skal ikke skryte på oss massive klekkinger i elva denne dagen , men det poppet jo opp et par duns.
Ja de dukket opp akkurat der de gjorde året før, og der vi visste det sto stor fisk.
Ganske vrient parti dette her,(stille og bredt,og mange lurestrømmer) men når man samtidig har fått fatt på en «ny» gammel klassikker av en stang man stoler på ,så var det bare å telle ned  rolig i stillepartiet. Ekte blupp, ekte blupp , ekte.blupp,  min flue,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, blupp.

Yes yes yes..........
Ps. beklager stang på rygg, gammel uvane fra tropefiske.


post-982-13949896235868_thumb.jpg


Nå ble det 7 timer med ingenting , mye vind ,og vi fant ut at nå, nå  drar vi på stillevann.
Vet ikke om det er lov engang med belly her, men når det ligger robåter der så later vi som ingenting hehehe.

Vannet inneholder et par vulgata ,og vi satset på et fint spinnerfall.
Jeg er ikke så fan av spinnerfall. Hjemme så er det et sjeldent fenomen kveldstid, det blåser ofte bort i løpet av dagen, det er fiske på fisk som spiser nye duns som er inn.
Et helvete uten like , men bra når man er på rett sted til rett tid. Da mener jeg ikke vann og tid , men på rett vann innenfor kanskje en haltimes periode, på rett tid he he he he og finner en fisk som er villig til å vake 5-6 ganger etter hverandre.

Ok , nok mimring. Marius var kåt som fy på en skikkelig storing nå på tørt da han allerede hadde landa en på 1,7 på streamer fra nordmarka.
Etter min fisk var det uaktuelt at noen annen fisk skulle fiskes på av noen andre en Marius, sånn er det bare.

«Brothers in arms.»

Vi hadde vel sitti der i 2 timer med stor tru på vindstille, og var egentlig ganske laidback begge to.
Det klekker jo vulgiser på myrfarget vann åsså , men ikke altid i de store mengder.

Plutselig kom det et gufs med varm rolig luft innover guidelinecapsen min, og vi begge tittet på hverandre. Nå kanskje......................?

Yepp,,,,,, tok ca 4 min før første fisk viste seg og Marius febrilsk prøvde og kaste på den. Et par luftkast og Marius var egenlig i bane. Vulgata , vårfluer og mygg ble gafflet ned av en særdeles ivrig fisk.
Noen ting husker man veldig godt ,og jeg er helt sikker på at det var vak nr 7 som Marius gjorde tilslag på.

Jeg og Marius har klemmet hverandre mye i år, ganske godt det der, gutter som klemmer, men denne klemmen var extra god, nesten tungeskyss faktisk lllove.


Bare å gratulere med fin ørret som veide irriterrende  2,7.

post-982-13949896236308_thumb.jpg



Blir det større fisk en dette Marius, så er tungekyss neste desdsverre, og kanskje en avsugning, he he he he he he he


Takk nok engang for mange timer i bil , ved bredden , i belly, på land og ved stikka, men timer som aldri blir glemt.


Du og jag Marius, i hundrade år,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, <<l
Og vår nye fiske bil Opel astra 2000 1,6 med sprøstekt løk og nedfelte bakseter ;) ;) <<l <<l <<l


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja Robert kan vel si at vi fant gull i andre enden av regnbuen der. Hadde aldri i min villeste fantasi visst at det var så bra fisk i den lille elva der du fikk din. Utrolig kult at du fikk din der  <<l

Også ubeskrivelig deilig for meg å få en skikkelig vulgatafisk i stillevann etter uttallige bomturer i år på andre vann.

Bra med skikkelig fiskebil på langtur. Den "nye" opelen går jo som ei klokke ;)

Vi må helt klart bruke mer tid der i åra framover  <<l Tar med lavvo neste gang tenker jeg, så Robban får tatt seg en halvliter eller to  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Roy ole, drøyt bra uttellingen på oss begge i år fordi vi bryter gamle normer. Ikke bare fiskested , men for min del test av ny fortom.

Vet ikke hva jeg kan skrive i og med min jobb , men jeg har alltid vært meg sjæl her på siden, og håper folk ikke trur det er noe anneledes nå.

Nytt i år er en" gammel flamme" LPXe 9' 4'r og Hends Camou.

I all ærlighet så kan jeg ikke si om den er bedre på overslag osv en andre fortommer da det alltid blåser , eller er noen andre faktorer som spiller inn. Den funker som alt annet jeg har prøvd, ferdig med det. Jeg vet om andre som er bedre , men som har andre egenskaper.

Det jeg dermed kan konludere med , i mitt hodet , og med noen  fine fisk, er at den er utrolig god å kjøre stor fisk på.

Makan til flex og "slapp av nå Robban , jeg har full kontroll fortom" har jeg ikke prøvd før.

Mitt oppsett er som følger i år, 350 hends 3x, spisset ut med 4 x Egor pluss. Og/eller 350 hends 4x, spisset ut med 5x egor pluss.

Egor har nok engang bevist at det er mitt spisssmateriale.

Den store overaskelsen er Hends Camou.

Ikke prøvd Eikre sin egen Coffe sak , men snart.......................

Vet ikke om det lov engang , men trur faktisk den fortommen har reddet noen av mine viltre fisker i år.

Det får bli opp til dere å avgjøre, men det svaret får dere i butikken åsså <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja Robert kan vel si at vi fant gull i andre enden av regnbuen der. Hadde aldri i min villeste fantasi visst at det var så bra fisk i den lille elva der du fikk din. Utrolig kult at du fikk din der  <<l

Også ubeskrivelig deilig for meg å få en skikkelig vulgatafisk i stillevann etter uttallige bomturer i år på andre vann.

Bra med skikkelig fiskebil på langtur. Den "nye" opelen går jo som ei klokke ;)

Vi må helt klart bruke mer tid der i åra framover  <<l Tar med lavvo neste gang tenker jeg, så Robban får tatt seg en halvliter eller to  ;)

Så lenge jeg er sjafør , så støtter jeg overnatting og øl ;D ;D ;D ;D

Ikke så viktig, men ok <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Komisk flotte fisker . . . Åsså så moro når det er dere gutta som får klaff  :D

Ta gjerne med noe av det gresset som omgir deg på bildet hjem, Robban . . . Jeg vil røyke det  ;D

Slapp av Lars , har andre stoffer som er mye bedre enn det dumme gresset, og det funker mye bedre ;D<<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med kjempeflotte fisker  <<l  Og takk Robban for at du deler dine historier på din egen måte her inne. Det er slike historier og din fluebinding som gjør at en blir værende på disse sidene. Det veier liksom litt tyngre enn alt det andre mølet som dukker opp. Fortsett med dine hemmelige turer og del gjerne turen på denne måten Robban.

Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff huff ønsker seg raskt tilbake til sånne turer gitt.

Men famile er viktigere en fisk bare så det er sagt :rolleyes:. Har faktisk ikke lyst til fiske nå, yes yes

[move]Not ;D[/move]

Fin fiskefanger:

Trofast mønster som har funket i mange år .Enkel, rask og lage, god krok og ser bra ut for vårt øye, og fiskens ;D

[attachimg=1]

post-982-1394989628845_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...