Jump to content
RolvS

Elv- og bekkefiske 2019

Recommended Posts

12 minutter siden, Roaas skrev:

Elvefisket er noe av det jeg gleder meg mest til. Fikk virkelig sansen for det i fjor, synes det er en helt spesiell dynamikk i elv kontra stillevann. Veldig moro! 

Enig, det er noe deilig og ukomplisert med ørret som vaker i elv. Vi vet hvor den står eller patruljerer innenfor et begrenset område og kan nyte av vak og natur før man vipper ut esset og stemmer i med smakk i det den tar :D

Jeg er mest nervøs for at jeg får for lite tid til fisking denne sommeren pga småbarnstilværelsen. Får jeg fire dager i elv denne sesongen er jeg meget fornøyd. Fordelen er at flueboksene og utstyrsparken stadig finslipes og er klar for utrykning :-) Håper å se mange flotte bilder og historier her inne slik at internettfiskeren i meg blir tilfredsstilt! 

25 minutter siden, Jarle TL skrev:

Jeg er mest nervøs for at jeg får for lite tid til fisking denne sommeren pga småbarnstilværelsen. Får jeg fire dager i elv denne sesongen er jeg meget fornøyd. Fordelen er at flueboksene og utstyrsparken stadig finslipes og er klar for utrykning :-) Håper å se mange flotte bilder og historier her inne slik at internettfiskeren i meg blir tilfredsstilt! 

Skal ta et par for laget jeg vettu ;D Unga mine er store og vil knappt være med på ferie lengre.

2 hours ago, Rune Stokkebekk said:

Enig, det er noe deilig og ukomplisert med ørret som vaker i elv. Vi vet hvor den står eller patruljerer innenfor et begrenset område og kan nyte av vak og natur før man vipper ut esset og stemmer i med smakk i det den tar :D

Derfor jeg liker det! Ukomplisert :29_smirk:

1 hour ago, Rune Stokkebekk said:

Jepp det er ukomplisert og vakkert.

Absolutt! Jeg synes myr/skog og stillevann har sin sjarm også, så absolutt, men bra vakkert langs elvebredden. Når man subtilt kaster fluen oppstrøms og den skal drifte over vaket... the tension is real. 

Her var det lite innlegg så langt selv om Elvesesongen er i god gang flere steder.

hadde en tur oppi hedmarken helgen som var, der var det nok litt tidlig enda og det var dårlig med klekkinger og vakende fisk, så derimot mye fisk og løsningen ble som så ofte før å slenge på en wooly bugger, ei flue som aldri svikter. Sightfishing med streamer er i alle fall sterkt undervurdert:D ble 2 fisk rundt kilon pluss ett par på 700 GR 

Hadde en tur i helgen. Høy vannstand, lite med innsekter, ingen klekking. Hadde ikke trua. Fisket blindt med nymfe. Hadde et fantastisk fiske til tider når jeg fant fisken.

• Create New...