Gå til innhold

Inspirasjonstråd: Fjærmygg, fjærmyggklekkere


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

Kan jo håpe:) Nå fikk jeg vite at UV diamond hard`n hadde havna i postkassa æv.. Da skal de få en runde med lim også.. 8)

venter på min jeg også :D jeg kjøpte dog ikke lasern.. har ei sånn billig uv lykt til 30 spenn som har funka greit til nå, Laser høres skummelt ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gromme buzzers. Husk at uv-lasern ikke er et leketøy, så du skal ikke skyte på nabon ;)

Eirik

Neida "pappa"..  jeg skal bruke sveisebriller og surre meg inn med aluminumsfolie ;D ;D ;D

Geir: Hyggelig å høre:)

Vindi: Har aldri brukt uv lim før, så det gleder jeg meg til:) Den lykta er sikkert ikke livsfarlig i forhold til laser`n og fungerer nok ypperlig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelige tilbakemeldinger!

Har brukt litt forskjellig i kroppene. Tror det var som følger..

Øverst til venstre: Amber micro ST over svart bindetråd.

Resten på venstre side: Svart bindetråd i bunn med clear og grey micro ST med ulike flash tredt inni.

3 øverst til høyre: Twinkle (rainbow black)

2 i midten: oliven og claret fasanhale med svart stretchfloss som ribb.

4 oliven nede høyre: Oliven dun bindetråd i bunn deretter clear og grey ST med svart bindetråd inni.

Må ha meg nye kroker slik at flere størrelser kan bindes opp. Får satse på at ørreten vil ha denne str fram til da  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[attachimg=1]

Noen buzzere til:) Rune har bint noen varianter med Jungel Cock som cheeks. Syns disse ser grisefine ut, og Rune sier de fisker veldig bra også. Jævla knot og binde inn dissa cheeksa, Pinsett er tingen her. Rune splitter fjøra med skalpell, det har ikke jeg. Så jeg bandt inn 2 stk istede.

post-4265-13949891974021_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjørnemyggen: Der ja, endelig en flue og ikke bare en kurvet krok med litt lakk og lim.

Neida buzzere er gode greier, eller fjørmyggpupper som vi kalte de før. Må jo av og til (eller ganske ofte) under overflata for å fange. Jeg har selv en masse "glossy" buzzers med lakk og lim inspirert av det britiske Flyfishing & Flytying (abonerte på dette bladet rundt årtusenskiftet). Men under fiske får  jeg meg rett og slett ikke til å bruke de lengre. Tror ikke det er mangel på teknikk/kunnskapsløshet, men har rett og slett ikke troa på de med lim og lakk. De ser så statiske og livløse i mine øyne. De minner for mye om lettere utgaver av mormyska. Rune S. sin "Gray Boy Buzzer" deimot. Det er fortsatt en slaaaank fjørmyggpuppe, men med materialer med litt mer liv og naturlig gjennomskinnelighet. Altså foretrekker jeg buzzere/fjørmyggpupper med andre materialer enn lakk og lim, som forskjellige herl, selull o.l. Må innrømme at jeg lakkerer mine quillkropper og bruker endel fexifloss, men da i kombinasjon med andre materialer.

Andre her med samme oppfattning eller andre synspunkter?

L.Riise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Huff, har kastet meg inn i myggetresket. Jobbet med påfugl for første gang og oppdaget raskt at materiellet er skørt. Mange banninger under kveldes binding.

Her er forsøk på en slags mygg i krok 16 som går i rødt.

6935271884_0dff3051bd_z.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt inspirert av Shane Stalcup så har jeg laget noen Stillborn Emergers i en myggvariant.

Har bytta ut antron med tubing som jeg har varmebehandlet og lagt til litt gjeller av cdc også...

Stillborn Midge Emerger

Krok: TMC 2488 str. 16.

Tråd: TMC 16/0 - Olive.

Hale/Chuck: Klar Stretch Tubing i midge.

Gjeller: Hvit Cdc.

Kropp: Tråden.

Thorax: Sort superfine eller fly-rite.

Hackle: Grizzly.

Vingesekk: Nat. Brun cdc.

post-2-13949892098569_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt inspirert av Shane Stalcup så har jeg laget noen Stillborn Emergers i en myggvariant.

Har bytta ut antron med tubing som jeg har varmebehandlet og lagt til litt gjeller av cdc også...

Skulle ikke forundre meg mye om fisken fatter interesse for denne, nei . . . Utrolig flott bundet  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå begynner sesongen å rocke igang  :) Fikk akkurat en mail fra min gode venn Tiveden-Andreas hvor han hadde begynt å ta fisk på et par buzzere jeg gav han i fjor. Hehe, etter eget enthusiastisk utsagn fra han: "Tog precis en superbåge på en buzzer jag fick av dig förra året :)) Skitkul!!!"

En sånn sak med svart bindetrådkropp, tan tvinna trådribbing for kontrast i segmenteringa og dyporange gåsebiots som cheeks. En enkel vinner det  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...