Gå til innhold

Saludos fra Argentina/ Jurassic Lake


André_Brµn

Anbefalte innlegg

  • Svar 101
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Noen flere bilder!

Ganske tøft oppe i elva?  :) Akkurat her tok vi en på museimitasjon som ble dratt over kulpen. Moro  ;D
webDSC_0657.jpg


Bra k-faktor  :)
DSC_0561b.jpg


Et actionbilde jeg synes ble litt bra. Kjøring av storfisk  :)
Nikon D3- huset er dritrått på høy ISO, så her er det lukkerhastighet 1/8000  :o
webDSC_0522.jpg


Gutta er på "jobb" hele tiden :) Her Espen.
webDSC_0513.jpg

Espen filmer at Odd kjører fisk  <<l 
webDSC_0511.jpg


Nesten litt stygt å kaste en stakkars liten småfisk(imitasjon) foran disse  store gutta  :) Rått parti når det kommer en slik torpedo.
webDSC_0490.jpg


Brukbart med vind et par av dagene  :o
Odd som vader over til øya. Trenger jeg å si at det røyk litt kamerautstyr i Argentina??  :rolleyes:
webDSC_0380.jpg

Endret av AndréB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er de ville? Uansett sikkert syke kick;)))) Syntes den ene minner VELDIG om en oppdretter.... Ikke for å sabotere noe lykkegrad eller noe altså.... Kick uansett.... God jul fra NZ! Har funnet en lureelv/bekk med tørrfluespisende 2-3kg fisk i. Lander 3-4 hver dag. TTar en uke her minst! HÆÆÆÆRLIG! (LITT JULEFYLLA HER!! DA BOMB!)

 

De er jo forsåvidt ville nå, men er ikke naturlig i innsjøen. Er satt ut av en bonde, og forholdene i vassdraget viste seg å være optimale :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, Karlsen!  :)
Loop har i hvert fall en hot spot i Jurassic Lake, men det er flere grunneiere der. Med elva, elvemunningen og noen råe bays til venstre. Pratet en del med eieren Rodriguez som pratet om hvor han ser de største fiskene og mest aktivitet. For oss norske ørretfiskere er jo elva halve moroa  ;D Men du støter på et problem der; spotter du en stor fisk der, så står det helt sikkert 2-3 småfisk som kaster seg foran kjeften på den store og snapper tørrflua. Skikkelig moro  :) Det kule blir å kaste så tett på den store uten at den blir skremt, men fortsatt så langt i fra at de små ikke rekker å kaste seg frampå. Jeg synes selv at jeg er ganske presis i å presentere flua, men her fikk jeg prøvd meg. Mislykkes man, ja, så satt det på en liten en.  :) Hengeleppe når en 150 gr. snapper flua 10 cm foran en på 2 kilo som står å svinger i strømmen  :rolleyes:

Visstnok omtrent bare Argentineren Diego som kjenner dette gyldne stedet høyt opp i elva. Men ikke verre enn en times gange opp og fram med en dags oppakning.
 

DSC_0697.jpg

Endret av AndréB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke bare vi som var løshunder i the last outpost Califate.
Her hadde hundene den store hobbyen å jage biler dagen lang - med stor iver og glefsing i dekk  ;D

Jeg har alltid hatt en stor fascinasjon for løshunder når jeg er ute å reiser, og tar bilder av dem så fort anledningen byr seg. Eller gir dem noe mat eller prater med dem. Kanskje en tilhørighet her for meg  :)

Stray dogs of Califate - at worlds end
web2DSC_1145.jpg
Specs:
Nikon D3
Lens: Nikon 28-70 f/2,8
@ 2,8
ISO 1600
Shutter: 1/1000s



Stray dogs of Buenos Aires på svarte natta
web2DSC_0209.jpg

Endret av AndréB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått noe ørret på tørt da, Andrè :D

 

Terje!

 

Nei, det var darlig med fisk pa tort ;D ;D ;D Saerlig i den lille krystallklare elva  ;D

Men nar vi forst snakker om det, omtrent ingen som har vaert i Jurassic Lake har vaert hoyt oppe i elva - og gud bedre for et fiske og en skjult hemmelighet.  :) Helt sykt. Men na reiser vi videre til NY.

 

 

Er det noe galt med Æ,Ø, og Å'ene dine ;D Eller har de ikke det i Argentina :P

 

Blir ikke det samme i Rena neste år da.

 

Sigve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, Karlsen!  :)

Loop har i hvert fall en hot spot i Jurassic Lake, men det er flere grunneiere der. Med elva, elvemunningen og noen råe bays til venstre. Pratet en del med eieren Rodriguez som pratet om hvor han ser de største fiskene og mest aktivitet. For oss norske ørretfiskere er jo elva halve moroa  ;D Men du støter på et problem der; spotter du en stor fisk der, så står det helt sikkert 2-3 småfisk som kaster seg foran kjeften på den store og snapper tørrflua. Skikkelig moro  :) Det kule blir å kaste så tett på den store uten at den blir skremt, men fortsatt så langt i fra at de små ikke rekker å kaste seg frampå. Jeg synes selv at jeg er ganske presis i å presentere flua, men her fikk jeg prøvd meg. Mislykkes man, ja, så satt det på en liten en.  :) Hengeleppe når en 150 gr. snapper flua 10 cm foran en på 2 kilo som står å svinger i strømmen  :rolleyes:

 

Visstnok omtrent bare Argentineren Diego som kjenner dette gyldne stedet høyt opp i elva. Men ikke verre enn en times gange opp og fram med en dags oppakning.

 

 

 

Hvem kan man kontakte i Norge dersom man skulle være interessert i en tur til Jurassic Lake? Når er høysesongen? Hva koster det for en slik tur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kara langs havna i Buenos Aires fisket, og vi fikk selvsagt derfor direktekontakt med en gang  :)
En fisker er en fisker. De tok også noe ubeskrivelige rare fisk her som ikke jeg kan navnene på  ;D
web3DSC_0252.jpg


Her prater vi stoooor isbre, som flytter seg 1,5-2 meter i døgnet - og som kalver ustanselig.
web3DSC_0271.jpg


Med det nye Nikon D3- kameraet, så tror jeg faktisk at jeg har mistet en hobby i hobbyen, som heter bildebehandling. Her er et bilde RETT fra kameraet, og sjekk de fargene  :) Moro. Det er riktig nok brukt et heftig 2000 kroners pola- filter, og lyset var helrått, men allikevel. Eneste som er gjort er å nedskalere bildet for web.
web3DSC_0314.jpg


Et nytt bilde som ikke har fått noe bildebehandling. Gutta tar pause på den ekstremt lange kjøreturen.
Her kan man se noe vignettering i kantene, på grunn av fullformatsbrikka, men, men. Jeg synes det er tøft jeg  :)
28-70 f/2,8 objektivet kommer også virkelig til sin rett med FX- brikke.
web3DSC_0280.jpg


Gutta boys på jobb 24/7. En utrolig bra gjeng  :)
Det lurer en liten Argentiner i bakgrunnen, en sjåfør vi hyra for å ta en titt rundt Califate.
web3DSC_0269.jpg

Dette gav litt Islandsfølelse  ;D
web3DSC_0290.jpg
 

Endret av AndréB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BUENOS AIRES- bilder

The rich and the poor.
Jeg fikk skåblikk når jeg kastet meg inn i en taxi og sa: "Drive me to the slum area on the east side", og taxisjåføren kontret: "Why do you want to go there? We have the attractions and the most beautiful buildings over here!" Men det er ikke det som speiler folk flest. Og det er ikke the beautiful buildings som jeg vil skyte bilder av. Det er ikke der det er sjel   :) Og det er ikke nødvendigvis der det er kontraster.
web4DSC_0187.jpg

web4DSC_0202.jpg

web4DSC_0210.jpg

web4DSC_0212.jpg

web4DSC_1197.jpg



Si i fra hvis du ser en gal fotograf midt i Buenos Aires- trafikken. Hallo, dette var aldri trygt   ;D Men Odd er en harding som jobber like hardt   :) Jepp, han sitter faktisk og holder et kamera langs bakken parallelt med trafikken   :) Kuleste actionfotografen ever. Og jeg som trodde jeg var gal.
web4DSC_0177.jpg



Et drittøft lokalt BA- band som spilte egne låter. Vi kjøpte CDen deres, og dette var så tøft at det antagelig blir filmmusikken på ØB4. Hvis de ikke er Tono- medlemmer så skal vi jammen sende dem alle penga for musikken allikevel, for det fortjener de.   :) Her var det ikke mye "pan pipes", men moll-stemt hard og slow kassegitar. What can I say   ;D
web4DSC_0168.jpg



Siste bildet fra Jurassic fra meg.
Siste kvelden fisket jeg og Odd sammen, og jaggu fikk vi ikke en dobbel. På samme tid. Perfekt avslutning på tidenes tur. Han har faktisk blitt en habil kaster siden sist, så her ble det pressa flue gjennom vinden. Og det betalte seg   ;D
web4DSC_0875.jpg







 

Endret av AndréB
Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...