Gå til innhold

Jazz & Fly Fishing


Anbefalte innlegg

Den bloggen din er helt kongebra Håvard, og jeg må bare si at jeg har stor tro på "the shadow cast" :D :D

Terje!

Ikke jeg ! ;D

Mer nysjerrig på den lavvoen,hvilket merke er det ?

Willy

Hei, og takk for hyggelige tilbakemeldinger. "The Shadow Cast" er faktisk meget anvendelig - jeg bruker det oftere og oftere ;)

Siden kastet er så diskret, synes jeg det er spesielt nyttig når man vil oppnå delikate presentasjoner på stor, sky fisk...  :P

Lavvoen er en Venor - lagd i Kautokeino. Fantastisk kvalitet! Den har vært ganske mye brukt i 8 sesonger, og funker like bra. Tåler skikkelig hardt vær, og pga den enkle bomull/polyester-duken og meget god lufting blir det ikke kondens innvendig. Pga høyden, fargen og luftinga blir den ikke så varm i sola som vanlige telt heller, og det er jo meget praktisk når midnattsola herjer. Fordi veggene er så skrå er den vanntett og. Samene er i det hele tatt veldig dyktige på dette med å bo i telt  :D

Veier 7 kg i 4-6 manns utgave, så hvis man er 4 eller 5 på tur blir det ikke mye vekt per mann. Koster vel en 6-7 tusen, trur eg.

EDIT: Har ikke noe spons fra Venor eller noe sånt, selv om det kanskje kan virke sånn på det jeg skriver;) Ble veldig rosende dette.

Men det ville vært noe... Venor: hvis dere leser dette: ring meg, så skal vi alltids bli enige ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, dette blir bra! Noen ganger er internett helt fantastisk kult.

Og dette er ikke tull, hvis noen skulle tro det. Æresord. Bare å sjekke Jasons egen side.

Jason har skrevet en grundig analyse av de hittil uante mulighetene i vårt nye Shadow Cast.

Kommer på bloggen, antagelig i morgen!

Konge... selveste JB jo (broren til Gary A Borger). Det må jeg si... ;)

Jepp, konge! PS! Jason er sønnen til Gary.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jo blitt en fantastisk føljetong Håvard!  :)

Jeg ble først litt forvirret av tittelen, siden The Shadow Cast refererer til Jason B og "A river runs trough it", mens innholdet i klippet deres er en åpenbar parodi på alle kasterunkefilmene på youtuben, fra überseriøse herrer som Stefan Dombaj og Micheal Mauri. De kaller det jo "voodoo casting" og "flycasting extreme"...  :rolleyes:  Skal tro om dere ikke får hatmail fra den kanten snart?  ;D

“Sometimes the shadow cast isn’t very useful…”  ;D

Responsen fra de britiske forumene er rett og slett deilig lesning i en ellers nitrist årstid! Jeg vil ha mer!  :)

For ordens skyld, her er et klipp fra Micheal Mauri. Han har enda et stykke igjen før han når 12th level innenfor Shadow Casting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jes, du har rett, Erlendw, det er nok mest en slags parodi på "voodoo casting" o.l.

Responsen fra britene var en uventet bonus :D

Jason Borger syntes filmen var veldig morsom, og ville gjerne være med på spøken. Blir artig å se hva britene sier når han kommer med et "seriøst" innlegg om dette kastets unike egenskaper og muligheter...  Tipper de blir usikre da ;D

Hatmail? Tja, det kan jo tenkes at Mauri og Dombaj faktisk har humoristisk sans, de og, selv om de fremstår temmelig humørløse på de youtube-klippene? Uansett er det jo noe som heter at det er en ære å bli parodiert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...