Gå til innhold

isen kommer.. hva gjør man istenfor og fiske ?


hankFISK

Anbefalte innlegg

  • Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gleder meg til skiturer med bål og lange kvelder med fluebinding og bøker. Ukas høydepunkt for meg er skitur på dagen, god middag med vin på ettermiddagen så fluebinding, mer vin og fin musikk i bakgrunnen.

Er ikke helt i modus for dette ennå men det kommer vel når jeg innser at sesongen er over. Inntil isen ligger der så holder jeg ut og rusler litt i skauen med stanga selv om det er temmelig surt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når isen kommer er det tid for deilige skiturer innover marka, isfiske på bitevillig tryte, brasing av småtryter på bålet med masse smør, salt og pepper, varmende kopp med kaffe når henda er iskalde, røde roser i kinna, mett i magen, vin, whiskey, fluebinding, playstation, kos, godt lesestoff (anbefaler Pelsjegerliv og Keeper of the stream) akompagnert av god musikk, peisfyring, og litt sjøørretfiske nå og da!

Blir vel også noen turer på snøfjøla :P

:D :D :D Hørtes ikke det digg ut kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polerer trompeten . . .

Ok, innroemmer glatt at jeg er noe brisen, men jeg lo da jeg leste denne.  ;D ;D

Man REISER VEKK!!

I morgen stikker jeg til Bay of Plenty for aa fiske stor snapper (6kg plus er lovet), Kahawai (NZs sjoeoerret paa speed) og hvis jeg er heldig, Kingfish. Norge er ikke noe land for fluefiskere om vinteren.  ;)

Eller man kan binde fluer, surre stenger, se paa videoer, drikke seg full og graate over elendigheta... :'( ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når isen kommer bruker jeg tid på å få bort den dårlige samvittigheten jeg har opparbeidet meg gjennom sesongen. Nå er det dama, venner og familie(kanskje til og med jobb) som fortjener fokus de neste månedene. Fluebinding og fisking (sjøørrett på denne tiden) får ta til takke med den tiden som blir til overs. Ikke omvendt som i april, mai, juni, juli, august og september.

På nyåret stiger prioriteringen av fluebinding. I mars stiger prioriteringen av sjøørrettfiske og i april så er sirkelen sluttet. (eller begynt på ny?)

TM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polerer trompeten . . .

Ok, innroemmer glatt at jeg er noe brisen, men jeg lo da jeg leste denne.  ;D ;D

Man REISER VEKK!!

I morgen stikker jeg til Bay of Plenty for aa fiske stor snapper (6kg plus er lovet), Kahawai (NZs sjoeoerret paa speed) og hvis jeg er heldig, Kingfish. Norge er ikke noe land for fluefiskere om vinteren.  ;)

Eller man kan binde fluer, surre stenger, se paa videoer, drikke seg full og graate over elendigheta... :'( ;)

æsssj dette kunne du holdt for deg selv! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...