Gå til innhold

Pen ørret!


Gjest nicolaj brekke

Anbefalte innlegg

  • Svar 107
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Men Andrè da! Renaørreten stygg??? :'(

Her melder jeg meg umiddelbart på laget til Andrè  8)

Har riktignok sett bilder av noen flotte ørreter fra rena i år, men stort sett syntes jeg rena-ørreten ser litt stusselig ut, i likhet med elva forøverig  ;D

Ørret med få og store prikker forbinder jeg med skogsvann-ørret, og de har aldri vært mine favoritter hva utseende angår.

Kommer ikke i buksa på meg første kvelden, ihvertfall  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Men Andrè da! Renaørreten stygg??? :'(

Her melder jeg meg umiddelbart på laget til Andrè  8)

Har riktignok sett bilder av noen flotte ørreter fra rena i år, men stort sett syntes jeg rena-ørreten ser litt stusselig ut, i likhet med elva forøverig  ;D

Ørret med få og store prikker forbinder jeg med skogsvann-ørret, og de har aldri vært mine favoritter hva utseende angår.

Kommer ikke i buksa på meg første kvelden, ihvertfall  ;)

Ja du har sikkert fått mange av dem på alle dine turer til Rena, så du vet vel hva du prater om :D

Tullprat fra ende til anden :D ..... Renaørreten er jævlig fin, med høy k-faktor og nydelige tegninger.

..... men for å skjønne det så må man fange noen først :D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Andrè da! Renaørreten stygg??? :'(

Her melder jeg meg umiddelbart på laget til Andrè  8)

Har riktignok sett bilder av noen flotte ørreter fra rena i år, men stort sett syntes jeg rena-ørreten ser litt stusselig ut, i likhet med elva forøverig  ;D

Ørret med få og store prikker forbinder jeg med skogsvann-ørret, og de har aldri vært mine favoritter hva utseende angår.

Kommer ikke i buksa på meg første kvelden, ihvertfall  ;)

Ja du har sikkert fått mange av dem på alle dine turer til Rena, så du vet vel hva du prater om :D

Tullprat fra ende til anden :D ..... Renaørreten er jævlig fin, med høy k-faktor og nydelige tegninger.

..... men for å skjønne det så må man fange noen først :D

Terje

Tull & tøys . . . Ut ifra et bilde av ei lettkledd dame kan jeg avgjøre om jeg syntes hun er pen eller ikke, og det samme gjelder for fisk.

Har jo sett endel bilder av rena-ørret med årene  ;)

Men dette er blir bare personlige preferanser . . . Noen syntes feks harr er den vakreste fisken som tenkes kan, og jeg er glad jeg står fritt til å mene noe annet  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Men Andrè da! Renaørreten stygg??? :'(

Her melder jeg meg umiddelbart på laget til Andrè  8)

Har riktignok sett bilder av noen flotte ørreter fra rena i år, men stort sett syntes jeg rena-ørreten ser litt stusselig ut, i likhet med elva forøverig  ;D

Ørret med få og store prikker forbinder jeg med skogsvann-ørret, og de har aldri vært mine favoritter hva utseende angår.

Kommer ikke i buksa på meg første kvelden, ihvertfall  ;)

Ja du har sikkert fått mange av dem på alle dine turer til Rena, så du vet vel hva du prater om :D

Tullprat fra ende til anden :D ..... Renaørreten er jævlig fin, med høy k-faktor og nydelige tegninger.

..... men for å skjønne det så må man fange noen først :D

Terje

Tull & tøys . . . Ut ifra et bilde av ei lettkledd dame kan jeg avgjøre om jeg syntes hun er pen eller ikke, og det samme gjelder for fisk.

Har jo sett endel bilder av rena-ørret med årene  ;)

Men dette er blir bare personlige preferanser . . . Noen syntes feks harr er den vakreste fisken som tenkes kan, og jeg er glad jeg står fritt til å mene noe annet  :)

Ja smaken er som baken for å si det sånn :D

Sjekk den "stygge" Renaørreten Robban holder i litt nede på denen siden, synd det er for mange av de i Rena :D :D

http://www.fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=16792.60

Slike ørreter som Robban viser her har jeg fanget mange av i Rena og hvordan man kan mene at de er stygge er meg en gåte :D

Legger ved et bilde av en "stygg" renaørret jeg fanget for en tid tilbake :D

Terje

[attachimg=1]

post-4723-1394988924816_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med pene og ikke pene ørreter er ganske intresant lesing egenlig. For min egen del synes jeg nesten alle ørreter jeg tar er pene 8).(og delvis også alle andres). Grunnen til det er vel at jeg generelt synes ørret er en vakker skapning. Det er egenlig også veldig spennende at det er så stor variasjon på farger, kondisjon etc på fisken, dette gjør jo at det blir ekstra artig og fiske rundt om i landet vårt.

Men sjølsakt en mager nesten svart skogsørret på 250gr er ikke direkte vakker da. :D

Legger med et bilde jeg også av en pen/ekstra pen ørret.

tor.arne.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med pene og ikke pene ørreter er ganske intresant lesing egenlig. For min egen del synes jeg nesten alle ørreter jeg tar er pene 8).(og delvis også alle andres). Grunnen til det er vel at jeg generelt synes ørret er en vakker skapning. Det er egenlig også veldig spennende at det er så stor variasjon på farger, kondisjon etc på fisken, dette gjør jo at det blir ekstra artig og fiske rundt om i landet vårt.

Men sjølsakt en mager nesten svart skogsørret på 250gr er ikke direkte vakker da. :D

Legger med et bilde jeg også av en pen/ekstra pen ørret.

tor.arne.jpg

Oohh, den var flott :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med pene og ikke pene ørreter er ganske intresant lesing egenlig. For min egen del synes jeg nesten alle ørreter jeg tar er pene 8).(og delvis også alle andres). Grunnen til det er vel at jeg generelt synes ørret er en vakker skapning. Det er egenlig også veldig spennende at det er så stor variasjon på farger, kondisjon etc på fisken, dette gjør jo at det blir ekstra artig og fiske rundt om i landet vårt.

Men sjølsakt en mager nesten svart skogsørret på 250gr er ikke direkte vakker da. :D

Legger med et bilde jeg også av en pen/ekstra pen ørret.

Enig.

Flott fisk! er det samme som på avataren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med pene og ikke pene ørreter er ganske intresant lesing egenlig. For min egen del synes jeg nesten alle ørreter jeg tar er pene 8).(og delvis også alle andres). Grunnen til det er vel at jeg generelt synes ørret er en vakker skapning. Det er egenlig også veldig spennende at det er så stor variasjon på farger, kondisjon etc på fisken, dette gjør jo at det blir ekstra artig og fiske rundt om i landet vårt.

Men sjølsakt en mager nesten svart skogsørret på 250gr er ikke direkte vakker da. :D

Legger med et bilde jeg også av en pen/ekstra pen ørret.

Enig.

Flott fisk! er det samme som på avataren?

Nei, det er en annen fisk på avataren min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Jeg må si at jeg er fan av de som har store prikker. Sikkert pga det er de som er sjeldnest i mitt fiske da det meste foregår i elv. Synes jo forøvrig at desse elvefiskene er noe for seg selv også sef... Den har tilogmed blåprikken bak øyet:)

post-367-1394988925331_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Syns alle ørreter er ok å se på jeg. Sånn som denne halvkilosen for eksempel:

såvidt du fikk plass til den halvkilosen oppi "bærumshoven" din og tenker jeg  ;D

Nåh, disser du håven min? Den hang nå der i butikken og ventet på den rette. Og jeg kan love deg at det var kjærlighet ved første blikk. Hun (jeg sier hun jeg) var noe uten om det vanlige og vi er nå nesten uadskillelige selv om hun er litt liten nå og da. sammenlignet med de andre i butikken så var hun i særklasse vakrest. Har jeg en dårlig dag så skal det bare et par blikk til så kommer minnene om store stunder vi har hatt sammen strømmende på og livet er herlig igjen. Hun kan ikke verdsettes nok og kommer aldri til å bli byttet ut når det står kosefiske på menyen. Dette er for meg verdens flotteste eksemplar av håver og vil aldri, ALDRI, kunne disses uten at jeg går rett i angrepsposisjon. Så det så!

De fineste ørretene fortjener de fineste håvene. Og det der er ingen "bærumshåv". Ørreten på bildet er heller ingen vanlig halvkilos så de passet så fint sammen så. At det ble litt trangt så det ikke ut til at noen av dem hadde noe imot den korte stunden de hadde sammen. At jeg er pervers nok til å nyte deres lille kosestund er dog kanskje litt på kanten, men men...

Store prikker er fint det også Nicco. Jeg syns ørret er en vakker skapning uansett hvilke tegninger den har jeg. Enkelte er bare enda litt finere enn andre, men det har lite med prikkstørrelsene å gjøre. Det bare er slik. Og den du viste i første innlegg er noe utenom det vanlige. I alle fall for meg. Og da i positiv retning. Flott fisk!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at jeg er fan av de som har store prikker. Sikkert pga det er de som er sjeldnest i mitt fiske da det meste foregår i elv. Synes jo forøvrig at desse elvefiskene er noe for seg selv også sef... Den har tilogmed blåprikken bak øyet:)

Tror nesten jeg kan fortelle deg hvor den der er tatt ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Jeg må si at jeg er fan av de som har store prikker. Sikkert pga det er de som er sjeldnest i mitt fiske da det meste foregår i elv. Synes jo forøvrig at desse elvefiskene er noe for seg selv også sef... Den har tilogmed blåprikken bak øyet:)

Tror nesten jeg kan fortelle deg hvor den der er tatt ja

Du får sende på PM så får vi se om det stemmer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...