Gå til innhold

Nye tider, ny rettning?


Juvis

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke poenget med å krangle om hvilken arm man sveiver med, når fasiten er så ekstremt åpenbar...

 

Eirik

Og hvis du nå sier høyre,så vanker det ikke kaffe,og heller eller vafler på deg fra min side.

Ikke får du se på bankersflua mi heller.

Foressten,dette kan ikke betraktes som krangling,men som meningsytring blant likesinnede.

 

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JB, du e en  tøvsekk, ta deg et par sesonger nordpå kor vi har orntlig fesk, så skjønne du koffør vi ikkje sveive med ranga! 

Køyrer du fisken med stanga pekande rett mot han? Eg løfter stanga for å bevege fisken. "Pumper" med den sterkaste handa, og sveiver ned... De kan kanskje bruke rimeleg tjukk fortom i nord sidan fisken er så altfor lett å få der uansett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som sveiver med venstre har ikke fisket lenge nok. Sånn er det bare.

Jøss,jeg har har fisket i nesten femti år og fremdeles tror jeg at det å sveive med med venstre

er veien å gå,men så feil kan man altså ta når en som har fisket betydlig lengre taler og irettesetter en.

Så jeg får nok trene noen tiår til slik at jeg omsider kan forstå hva dette handler om.

Pokker heller altså,litt trist å få beskjed om at man har tatt feil i alle disse år.

 

Tom.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke å undres over at det er så som så med høydepunkter på ffs om dagen, når det viser seg at voksne folk enda ikke har lært hvilken hånd man sveiver med .... Dere tråkker vel ned i høyre sko før venstre også, tenker jeg !

Skulle gjerne kunnet avfeie det som en bagatell, men sveiving er nå en gang det mest elementære innen fluefiske . . .

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv liker jeg å anse meg som den som innførte venstrehåndssveiving på fluesneller her til lands, så jeg syntes det er litt trist å se at det er såpass mange svikere . . .

Når det er sagt så syntes jeg det var fint at denne tråden utviklet seg til å handle om sveivretning . . . Vi trengte virkelig en ny runde på dette nå, siden det sikkert har kommet nye til siden forrige runde, helt tilbake til 2014.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal jammen ha dårlig motorikk om man må bruke beste hånda for å klare å gjøre noe så enkelt som å sveive på ei fluesnelle. Det burde alle som ikke har spesielt nedsatt førlighet kunne klare med begge hender. ;-)

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er så forbanna irriterende i denne sammenhengen, er at man startet med en Michelle åpen haspel, da man var 6-7 år. Fikk faan ikke flueutstyr før jeg hadde krangla med fatter i mange år... Da var det for seint å snu!!

Men nå, viser det seg altså, at man har sveiva med feil hånd i over 30 år... Faan!!

Ja,ja, man lærer så lenge man lever. 

Når man endelig annså seg selv, som utlært, og hadde begynt å kikke på golf som et alternativ oooops

Så fant man jaggu en grunn, for å begynne helt på nytt. Nå skal jeg lære meg å kaste med venstre hånd. På den måten kan jeg også kunne forsvare å sveive med høyre hånd... ttongue

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...