Rune Stokkebekk Posted November 22, 2015 Report Posted November 22, 2015 Jeg har snakket med Bernt om Fluefiskesidens fremtid og vurder å ta siden tilbake og gi den en ny sjanse under litt andre forutsetninger. Hvilke disse er kommer jeg tilbake til.Først så vil jeg rette en takk til Bernt som tok over siden med en sporty holdning og ga den et forsøk.Jeg må også si at jeg stiller meg undrende til koblingen mellom Hooked, Fishspot, Ørretens Rike og de andre som er nevnt. Når det gjelder Bernt og Hooked sin rolle i dette så føler jeg at de får uforholdsmessig mye skarp kritikk. I den tiden jeg har samarbeidet med Bernt så har ikke jeg opplevd noe annet en enn ivrig og ærlig kar som vil det beste for fiskeinteressen og leserne av siden.Så tilbake til Fluefiskesiden, Now What?Det er helt uaktuelt for meg å gå tilbake til den gamle modellen hvor jeg jager reklameinntekter for å få det til å gå rundt. Jeg tror også tiden er moden for å kreve litt tilbake fra brukerne. Jeg har vært en runde i tenkeboksen og her er hva jeg ønsker meg for at Fluefiskesiden skal leve videre.1: Støttespillere – Team FFSFor at jeg i det hele tatt skal vurdere å ta siden tilbake og gi den et videre liv så er jeg helt avhengig av støttespillere. Jeg trenger moderatorer som gidder, skribenter med kløe, admins til den tekniske biten og en person med økonomisk bakgrunn. Personer som vi mener kan bidra og gjør det vil få økonomisk kompensasjon for det. Jeg har begynt å jobbe litt med å stable et potensielt team på beina. Har du kvaliteter som FFS kan nye godt av? Send meg en PM!2: 100% finansiert av brukerne.For at siden skal bære seg så blir den gjort om til en ren betalingstjeneste. Jeg ser for meg en årskontigent på f.eks. 2-300,- Pengene skal gå til drift av siden (serverleie, software, og utvikling av software), nye artikler/filmer og honorar til de som bidrar. Kort og godt pengene skal gå til de som bidrar til å lage siden. Jeg som eier kommer ikke til å ta ut noe økonomisk utover det jeg evt. skal ha for bidrag til siden på lik linje med de andre som er med å drifter den. En side som er 100% uavhengig av reklameinntekter for å gå rundt.3: ForumsreglerVi har etablerte regler for forumet som vi skal gjennomgås på nytt. Vi skal ha et forum med bra takhøyde men det kommer til å bli strammet inn hardt på alt som har med å ikke holde seg til sak og personangrep. Det vil også bli et krav om at alle bruker sitt fulle navn som brukernavn.Det vil ikke være anledning til å opprette egne brukere på forumet og gå rett inn. Enhver bruker skal godkjennes av admin. Det vil heller ikke være anledning for å lese uten at man er registrert medlem.Planen er at ingen skal kunne snylte på det fellesskapet som bidrar til siden.Ja som dere skjønner så blir dette rett og slett en fluefiskeside ala COOP.Er dere klar for dette?Pr. nå kan jeg ikke gi meg noen frist på å ha dette avklart, nå er jeg avhengig av å få tak i folk. Og dere må vise deres interesse.mvhRune 44
Jan Fredrik Lund Posted November 22, 2015 Report Posted November 22, 2015 (edited) Stiller meg positiv til dette Rune. Fikk forresten beskjed om at jeg ikke hadde rettigheter til å stemme. Edited November 22, 2015 by JFLund
-Lars- Posted November 22, 2015 Report Posted November 22, 2015 Suverent, Rune ! Endelig noe positivt oppi all elendigheten :-) Liker tankegangen rundt evt ny oppstart, også. 4
Bjørn Edvardsen Posted November 22, 2015 Report Posted November 22, 2015 Fikk heller ikke stemt, men støtter opp 100%
Frode S Posted November 22, 2015 Report Posted November 22, 2015 Støtter dette 100% og er mer en villig til å betale kontigent! 1
@Ksteinhaug Posted November 22, 2015 Report Posted November 22, 2015 Dette ble jeg veldig glad for å høre! Betaler gjerne noen hundrelapper i året for at dette skal bestå Har vært og er en viktig inspirasjonskilde for fluebinding, og synes vi trenger en side som dette her til lands.
Jarle Eika Posted November 22, 2015 Report Posted November 22, 2015 Jeg betaler gjerne for å være medlem jeg alt for at ffs skal få leve vidre Men bare ett forslag, jeg er på ett par andre forum som er gratis, men på det ene så har man vanelige medlemmer, men hvis man donerer 250kr så blir man støttemedlem og får tilgang på en ekstra forumdel. Kunne det vært noe? Ser for meg at rekrutteringen til forumet kan bli vannsklig hvis alt er låst med mindre man betaler for å se. 1
Bjørn Edvardsen Posted November 22, 2015 Report Posted November 22, 2015 Med alle de som har ytret tristhet over at siden kanskje blir borte, så tror ikke jeg at noen hundrelapper er noe hinder. Dette har vært ei gullgruve for alle fluehuer her i landet . 2
Anders Wennevold Posted November 22, 2015 Report Posted November 22, 2015 Flott dette er jeg med på ☺ 1
Sondre N Posted November 22, 2015 Report Posted November 22, 2015 Jeg betaler gladelig for dette. Håper det er mulig å få til.
-Lars- Posted November 22, 2015 Report Posted November 22, 2015 Bare et forslag, for å motvirke at mange heller foretrekker å dele bidrag på facebook: Gjør det barnslig enkelt å poste bilder på et evt nytt forum ;-) Vet at mange har irritert seg over knoting med å poste bilder til innleggene her, og velger heller å poste fluebilder og turformidlinger m/bilder på fb, hvor dette er så enkelt at absolutt alle får det til. 7
Rune Stokkebekk Posted November 22, 2015 Author Report Posted November 22, 2015 Jeg betaler gjerne for å være medlem jeg alt for at ffs skal få leve vidre Men bare ett forslag, jeg er på ett par andre forum som er gratis, men på det ene så har man vanelige medlemmer, men hvis man donerer 250kr så blir man støttemedlem og får tilgang på en ekstra forumdel. Kunne det vært noe? Ser for meg at rekrutteringen til forumet kan bli vannsklig hvis alt er låst med mindre man betaler for å se. En ny side vil være 100% avhengig av at folk bidrar. Hvis det skulle bli et "problem" at så mange betaler at vi rett og slett vasser i penger så får vi se om vi får sponse litt tilbake. En fordel med kontigent er at man er sikret og alle sammen har bidratt på lik linje. Ingen trenger å føle at andre snylter på dem. 10
.JB Posted November 22, 2015 Report Posted November 22, 2015 Kjempebra initiativ, og veldig hyggelig om miljøet får en ny plass og nye sjanser. PS! Pga manglende kapasitet og en vaklende interesse for fluefiske, så vil jeg nok la Lars representere meg. Så da får vi bare håpe han tar seg litt sammen! 4
Guest Unknown User Posted November 22, 2015 Report Posted November 22, 2015 (edited) Kan man bidra som sponset? Det er en av tingene som er tatt opp som fyfy nå de siste dagene. Edited November 22, 2015 by swedeElvis 1
Jonas Røineslien Posted November 22, 2015 Report Posted November 22, 2015 Jeg er med. Vurder også en slags "kickstarter" greie så folk vet hva målet er og kan bidra med mer enn vanlig kontigent om de vil.
Alexander Røisland Posted November 22, 2015 Report Posted November 22, 2015 Ja jeg støtter dette Rune, håper det går i orden:) mvh Alexander
Finn Rampen Posted November 22, 2015 Report Posted November 22, 2015 Da vil det bli en liten klikk her inne som kommer til å bli her, og det er vel og bra det. Men tror det blir vanskelig å rekrutere nye brukere her inne. Så da blir det vel omtrent sånn det har vært i evigheter, eneste forskjellen nå er at mange ikke får det med seg. Det er greit nok for min del.
Tom Syversen Posted November 22, 2015 Report Posted November 22, 2015 Bra Rune. Og jeg deler også din mening om at Bernt får uforholdsmessig mye kritikk. Jeg deler din oppfatning av Bernt.Stå på Bernt. Jeg er med Rune,betaler mer enn gjerne. Takk skal du ha forøvrig. Tom. 1
-Lars- Posted November 22, 2015 Report Posted November 22, 2015 Kjempebra initiativ, og veldig hyggelig om miljøet får en ny plass og nye sjanser. PS! Pga manglende kapasitet og en vaklende interesse for fluefiske, så vil jeg nok la Lars representere meg. Så da får vi bare håpe han tar seg litt sammen! Er redd jeg krever at du blir med, Jørn !Du kommer aldri til å gi slipp på fluefiskeren i deg over lengre tid, uansett ;-) 1
Jonas Røineslien Posted November 22, 2015 Report Posted November 22, 2015 Jeg regner med du tenker at lesing blir "public" mens for å skrive må man være medlem? Hvis ikke blir nok rekruttering vanskelig
Rune Stokkebekk Posted November 22, 2015 Author Report Posted November 22, 2015 Hvordan vi løser dette rent praktisk får vi evt. komme tilbake til.Finner jeg dette liv laga så kommer jeg helt klart til å sette opp en skikkelig handlingsplan for siden og kanalisere dette ut til dere. Dere sitter sikkert på mange gode forslag som jeg gjerne tar imot.Er man sponset, har tilknytninger etc. så kan man bidra. Straffen for å få ting gratis eller til god pris er at man ikke kan promotere det man bruker (du har allerede nytt godt av det ;-) ) Om det synes på bilder eller film er greit sålenge det ikke er til hensikt å reklamere. De som er sponset er vel det fordi de er gode fiskere ikke sant? Slike personer kan bidra med gode artikler om fiske, fluebinding, etc. 7
Recommended Posts