Jump to content

inspirasjonstråd: Døgnfluer, døgnflueklekkere og døgnfluenymfer

Recommended Posts

Hei, takk for godt tips. Har vurdert vingebrendere, men tror ikke det blir mye bruk av Organza. Mest for gøy ved stikka! Men ser helt klart nytten av å få svidd kantene på materiale. Tror den rakner ganske lett sånn det er nå.

Tror nok jeg kjøper tipset ditt om tykkelse på fortom også. Tipper denne propellerer ut av et annet helvete. Men der det er aktuelt for meg å lempe ut denne ved danica-klekking, så er det veldig korte avstander å kaste. Men skal sørge for å ha med meg godt med leadere og spissmateriale:)

• Replies 9.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Siden sesongen nærmer seg med stormskritt så er det bare å begynne å fylle boksene. Det er ikke en eneste revolusjonerende flue her, men mønstre som er brukt lenge av andre og som jeg legger min lit til i år Hei gjest! For å se skjult innhold må du være medlem av foreningen. Klikk her for å lese om medlemskap. /emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20" />   Vespertina Fallskjerm #17 Hei gjest! For å se skjult innhold må du være medlem av foreningen. Klikk her for å lese om

Ønsker å rette en takk til FFS dyktige fluebindere gjennom de siste 8-9 årene, uten dere hadde jeg nok aldri fattet den samme interessen for fluebinding. Mange av dere har jeg kun hatt kontakt med via forumet, mens andre har jeg truffet langs elva. Noen har forlengst forlatt FFS mens andre har holdt fast i gode og vonde tider. Felles for dere alle er at dere er rett ut trivelige karer. Jeg skulle gjerne ramset opp navn, for det er mange av dere, men i fare for at noen skulle bli glemt så tar vi

Posted Images

Min favoritt under danica og vulgata-styret 

/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20" />

Film med disse bugsa fra 9.50 eller noe sånn her: 

Min favoritt under danica og vulgata-styret 

/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20" />

Film med disse bugsa fra 9.50 eller noe sånn her: 

Akkurat sånne bruker jeg stort sett også under 90% av mitt vulgatafiske. Klarer seg lenge med disse, de fisker veldig godt 

Har noen spent spinnere i backup pluss noen goslinger og klekkere for tullete fisk. 

Hei.

Her er en døgnflue imitasjon jeg fikk av Martin Droz ( Tideligere verdensmester i fluefiske)

Han jobber som guide i Hemsil i sommer og dette var en av fluene han fikk mye på. Jeg prøvde den selv og den var en sikker vinner på litt sær ørret under de mindre døgnfluene.

Superenkle dustenymfer på både enkel og dobbeltkrok. Sistnevnte skal jeg få en kompis av meg til å bruke, siden han fisker med dupp;)

Siden sesongen nærmer seg med stormskritt så er det bare å begynne å fylle boksene. Det er ikke en eneste revolusjonerende flue her, men mønstre som er brukt lenge av andre og som jeg legger min lit til i år

/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20" />

Vespertina Fallskjerm #17

Vespertina Fallskjerm #19

Vespertina Microdun #16

Vespertina Once and Away (Stokkebekk)

Vespertina CDC bubble

Vespertina paraloop

Lepto nymfa til Stokkebekk

Vespertina nymfa til Stokkebekk

Takk til Rune som legger ut og deler av sin kunnskap!

Siden sesongen nærmer seg med stormskritt så er det bare å begynne å fylle boksene. Det er ikke en eneste revolusjonerende flue her, men mønstre som er brukt lenge av andre og som jeg legger min lit til i år

/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Vespertina Fallskjerm #17

Vespertina #17.jpg

Vespertina Fallskjerm #19

Vespertina #19.jpg

Vespertina Microdun #16

Vespertina microdun #16.jpg

Vespertina Once and Away (Stokkebekk)

Vespertina once and away #14.jpg

Vespertina CDC bubble

Vespertina cdcbuble #14.jpg

Vespertina paraloop

Vespertina paraloop #16.jpg

Lepto nymfa til Stokkebekk

Leptonymfe #16.jpg

Vespertina nymfa til Stokkebekk

Vespertina nymfe #16.jpg

Takk til Rune som legger ut og deler av sin kunnskap!

Bra jobba og takk! Men jeg savnet en comparadun :-)

• Create New...