Gå til innhold

inspirasjonstråd: Døgnfluer, døgnflueklekkere og døgnfluenymfer


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

Skulle ha endra på fotoforholdene med annen farget bakgrunn men ble ikke noe av det ikveld... Istedet ble det fluebinding gitt...

Og denna.. Ikke spør...  ;D

Hva sier du Bjørnar..? brukte klekkerkrok for å få øyet litt ut fra kroppen, og la igjen løkka fra strengen til snørefører :P

[attachimg=3]

Kjetil

post-3869-13949869566968_thumb.jpg

post-3869-13949869567768_thumb.jpg

post-3869-13949869568337_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;D ;D ;D ;D ;D

Se der ja. det var det jeg mente ja ;D

Du bør ha med deg den der å når du tester da. Hvis de er vriene å kroke pga bakkroppen, prøv den!!

Det går sikkert ikke mange kastene før det kan tvinne seg. Men kroke gjør den.

:DDen ser jo nesten ut til å gruve seg allerede.. Ser ut som den henger med gjeipen. ;D

Artig at du tok deg til dette Kjetil... skal ikke gjøre det igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, du vet hvordan det er når du først prøver å visualisere ei flue... det går stort sett en vei og det er til stikka. Mulig haleøyet gjør at det ikke tvinnes så mye, vanskelig å si.. uansett kamufleres fortommen ut bak som den midtre halefiberen da hehehe  ;)

skal ikke gjøre det igjen ;)

Riktig.. Den har jeg hørt før  ;D

Det var bare artig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Første macro flue med nytt kamera (Nikon D80)

Tok litt tid med å sette opp nye innstillinger men det ble da slett ikke værst :)

Måtte bare la en gammel traver få æren av å åpne macro sekvensene med D80 og da ble det en smeltelim aurivilli :D

Terje!

post-0-1394986964763_thumb.jpg

post-0-13949869648701_thumb.jpg

post-0-1394986964929_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vel nesten litt dumt av meg å legge inn når jeg ser kvaliteten på både fluene og bildene deres. Kameraet mitt er direkte shite (skal gå til innkjøp av nytt), men jeg prøver meg allikevel.

Har blitt litt småforelska i Guideline Dry Wing, så prøvde det i vingen på en comparadun. Hva tror dere?[attachmini=1]

Edit: Jeg skjønner ikke helt åssen jeg får bildet til å bli lite sånn som dere andre har gjort. Prøvde med thumb men da ble fortsatt det store værende helt i bånn. Hvis noen sier åssen så skal jeg få fiksa det!

post-3856-13949869850342_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Blir vel nesten litt dumt av meg å legge inn når jeg ser kvaliteten på både fluene og bildene deres. Kameraet mitt er direkte shite (skal gå til innkjøp av nytt), men jeg prøver meg allikevel.

Har blitt litt småforelska i Guideline Dry Wing, så prøvde det i vingen på en comparadun. Hva tror dere?[attachmini=1]

Edit: Jeg skjønner ikke helt åssen jeg får bildet til å bli lite sånn som dere andre har gjort. Prøvde med thumb men da ble fortsatt det store værende helt i bånn. Hvis noen sier åssen så skal jeg få fiksa det!

Synes vifteformen på comparadunen ser helt nydelig ut. Herlig spredning på vingen.

Bakkropp og de v-formede halefibrene ser også veldig bra ut, så dette har du ingen grunn til å skjemmes for.

Legg ut flere bilder uavhengig av bildekvalitet, det bidrar til mangfold og kreativitet :)

Bra jobba, Østfoldflua :D

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde jeg la inn kommentar på denne tidligere i dag..?...tydeligvis ikke.

Hehe "Luefiske" ja og mitt i "lua" var flua også ;D, så ikke det før etterpå.

Irriterer meg for mye når jeg forsøker å ta (f)luebilder med møkkakameraet mitt, har begynt å fundere på et Olympus E-450.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vel nesten litt dumt av meg å legge inn når jeg ser kvaliteten på både fluene og bildene deres. Kameraet mitt er direkte shite (skal gå til innkjøp av nytt), men jeg prøver meg allikevel.

Har blitt litt småforelska i Guideline Dry Wing, så prøvde det i vingen på en comparadun. Hva tror dere?[attachmini=1]

Edit: Jeg skjønner ikke helt åssen jeg får bildet til å bli lite sånn som dere andre har gjort. Prøvde med thumb men da ble fortsatt det store værende helt i bånn. Hvis noen sier åssen så skal jeg få fiksa det!

Synes vifteformen på comparadunen ser helt nydelig ut. Herlig spredning på vingen.

Bakkropp og de v-formede halefibrene ser også veldig bra ut, så dette har du ingen grunn til å skjemmes for.

Legg ut flere bilder uavhengig av bildekvalitet, det bidrar til mangfold og kreativitet :)

Bra jobba, Østfoldflua :D

Terje!

Takk for det Terje! Skal prøve å få litt bedre kvalitet på bildene og legge ut noe mer når jeg får tid til å binde igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Etter å ha vært igjennom diskusjoner på om klekkere bør være på rundkrok og henge med ræva under eller om de bør ligge mer flatt i vannfilmen så tenkte jeg at jeg måtte ha noen klekker varianter som ligger flatere i vannet MEN men ikke fa.... om jeg kvitta meg med rundkroken ;D ;D

Dette er en cdc/polychenille Aurivilli klekker :D

Terje!

post-0-13949869950028_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...