Jump to content

Inspirasjonstråd: Fjærmygg, fjærmyggklekkere

Recommended Posts

Rune Stokkebekk skrev (På 21.4.2020 den 11.47):

Bare å krype til Solarez eller Bug Bond... Legge tynt med superlim på quillen før du surrer, så UV og så negllakk.

Solarez funker muligens - men lukter høgg. Superlim,Uv og neglelakk - prøvd mange ganger. Ikke spesielt holdbart synes jeg. Det ser man også at engelskmenna sier av og til - gamlekara bruker fortsatt Sally Hansen og kjører flere runder. Ikke UV.

• Replies 2.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hei gjest! For å se skjult innhold må du være medlem av foreningen. Klikk her for å lese om medlemskap.

Måtte teste et nytt tullekjøp så da blei det noen fjærmygg, ca 24 stk,  og det var digg. Trur det tok bare 2-3 pils he he he  Førsteinntrykk  er "smuuuut"   Hei gjest! For å se skjult innhold må du være medlem av foreningen. Klikk her for å lese om medlemskap. /emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20" /> :)  Krok 2488H   20 - 18 Kropp: Veniard ultra Chenille sort Ving: Khaki GL cdc Hackle: Keough's Grizzly/Dun Tråd: Tmc 16.0 Dark charcoal Hei gjest! For å se skjult innho

Hei gjest! For å se skjult innhold må du være medlem av foreningen. Klikk her for å lese om medlemskap.

Posted Images

Her er mine forsøk på Runes CDC Hatching Midge på TMC 102y str 17 og str 19. Råkule å binde!

De fikk akkurat plass i boksen med cdc-mygg og Mock Palmer

• 3 weeks later...

Klar for marka i morgen vil jeg tro. Har en hel haug med mygg nå, har sliti med å finne materialer til nymfeslep på Runes Hatching midge, så da ble det en provisorisk løsning hvor jeg droppet det. Har jeg flaks så funker det også. 102y i størrelsene 15-19, tre av hver. 

• 2 months later...
  • 3 months later...
Roaas skrev (5 minutter siden):

Må blåse støv av den tråden her. Her kommer en helt fullstendig ubrukelig imitasjon av en blodsugende mygg. 

Ahrex FW501 i strl 14. 

Flott maurnymfe :-)

• 1 month later...

Ingen Vinter uten å masseprodusere CDC Myggen :8_laughing: Runda vel nettopp 30 stk her nå. Fort gjort.
Det er en del som knoter litt med beina ser jeg, og det krever jo litt øvelse å unngå å binde ned for mange fibre.
Så her er et tips... BRETT ALLE BAKOVER!! Så surrer du løkka, prøver å treffe kroken med "bar løkke" og legger surringene inntil hverandre, IKKE OVERLAPP!

• 3 weeks later...
Roaas skrev (7 timer siden):

Jeg tenkte å synde litt på fluefronten til sommeren, kanskje prøve en buzzer eller noe, men har bundet lite av fandenskapen. Nå har jeg prøvd meg litt frem, og laget ett par i strl 14 og 16. Kan det gå? 

Synde? Det er jo det 11 bud. "Gå hen og sett på deres buzzer på når vakene så små tyder på myggspisende ørret"

Skal ikke skryte på meg så mye fisk på buzzer, men vet jo at de som kan dette koser seg glugg i hjel. Selv kjører som regel cdc mygg som dupp, med en fancy buzzer under når det ser ut som det er myggføre.

Buzzern din så da bra ut den. Finnes mange varianter i Fluedatabasen som også bør med :)

• Create New...