Gå til innhold

Turutstyr


Sailfish

Anbefalte innlegg

En som nevte han hadde et skumunderlag med tykkelse 20 mm. Hvor får man kjøpt slike, og hvor mye koster/veier det?

Det finnes et hav av ligeunderlag. Ville tatt en tur på sporten og tittet.

 

ps: har noen prøvd en barnemadrass slik Monsen tipset om?

 

Barnemadrass?!

Slik til å ha i sprinkelseng. Veide lite og var god å lige på. Brukes i tilegg til vanlig liggeunderlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 358
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Og apropo madrass, bør jeg ha en madrass som er minst like lang som meg selv (190 cm), eller er det vanlig å bruke litt kortere liggeunderlag enn sin egen kroppslengde?

 

Spør om dette siden jeg ser at så og si alle skum-underlag er ca. 185cm lange.  :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har falt ned på ringstind fra helsport. Det tror jeg er et helt supert telt for mitt bruk. De var dessverre utsolgt fra frabrikken tidligere i år. Kan hende de har fått inn nye nå. Men akkurat nå har jeg faen ikke råd etter at kona mistet jobben :D

!,6 kg for tomanns. Det er bra.

 

veldig trangt om plassen for to, med mindre man er mini dverger da. ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har falt ned på ringstind fra helsport. Det tror jeg er et helt supert telt for mitt bruk. De var dessverre utsolgt fra frabrikken tidligere i år. Kan hende de har fått inn nye nå. Men akkurat nå har jeg faen ikke råd etter at kona mistet jobben :D

!,6 kg for tomanns. Det er bra.

 

veldig trangt om plassen for to, med mindre man er mini dverger da. ;D

Kommer an på om en ligger på siden av hverandre eller oppå hverandre(noen kaller det misjonærstilling) ;D

Grunnen til at jeg vil velge et tomanns er at det veier bare 200gram mer en enmans. Tenkte det da ville bli et greit enmans telt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og apropo madrass, bør jeg ha en madrass som er minst like lang som meg selv (190 cm), eller er det vanlig å bruke litt kortere liggeunderlag enn sin egen kroppslengde?

 

Spør om dette siden jeg ser at så og si alle skum-underlag er ca. 185cm lange.  :-\

På sommeren er det ikke så farlig annet en at du kan bli våt hvis det er vått i jorda. Om vinteren må du være nøye med liggeunderlag, da er det veldig viktig!!

Ligger du på jord med tele i uten et godt liggeunderlag eller at du havner utenfor så er det fort for å fryse. Huff, det har jeg gjort mange ganger.

Jeg er 196cm og har det samme styret. De lager ikke ting for vellproposjonerte folk lengre ;) Jeg har planer om å sy sammen to reinsdyrskinn og kutte det til på lengde og bredde. Tenkte det kunne bli bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

reinsdyrskinn er det beste jeg ligger på........tror vi har endel å lære av samenes tradisjon her......legg "bjørkerisseng" ca. 40 cm under hele teltet, krysslegg til man har fått ønsket høyde......bedre seng får man ikke, men det tar litt tid å lage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Jeg har vel egentlig aldri tenkt noe særlig på det. Har vel helst handlet tilfeldig. Det siste jeg kjøpte var på sporten i kirkenes, et blått et.

Var ikke spessielt dyrt og det var bra. Jeg ville ikke brukt så mye penger på et skumunderlag var det meg som skulle handle. Det er bare min mening.

Kansje noen andre har litt andre erfaringer??

 

Og Staffan: Klart det må hete noe, forfor i hel,,,,,,, skulle jeg ellers kjøpt det???? Jeg simpelthen elsker å sole meg i skinnet fra merkenavnene ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble bedre :)

 

Snelle? Som i fluesnelle eller som i dama? ;D

 

Til dere som ikke har M$ Office så er OpenOffice et bra og gratis alernativ for å åpne filen til ruffen.. lenge leve open source! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å si det ikke er forskjell på skumunderlag er å si det samme som att all foam er genialt til å binde fluer med !

 

Er stor forskjell på underlagene og her mener jeg man får det man betaler for , Bamse er knall og holder en evighet . Tror mitt er snart 15 år og nesten like bra .

Har brukt endel billige som har vært kjøpt når jeg har trengt ekstra noen ganger og de har stort sett vært ræva. Noen er direkte farlige pga de smelter og ulmer ved den minste gnist.

 

Bamse tåler gnist fra bål bra og får svært lite rifter, eneste minus er at cellene er veldig tette så det virker faktisk litt hardt. Så jeg bruker en tynn oppblåsbar madrass(ala bademadrass) under ofte.

forøvrig er det ikke noe problem med lengde , ta bare med ett lite sitteunderlag og ha i hodeenden.

 

Skulle du trenge ekstremmatter så finnes det noe helt likt som blir brukt som arbeidsunderlag og de finnes helt opp til 50mm tykkelse. Sveisere på gamlejobben min hadde sånne, men aner ikke hvor de blei kjøpt inn

 

 

 

 

Ellers får vel dette her mye skryt http://www.sportsnett.no/wsp/sportsnett/webon.cgi?func=show&table=PRODUCT&func_id=CAS1 , men finner det ikke i deluxe large her i Norge

Det er 196 langt og to cm tykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å si det ikke er forskjell på skumunderlag er å si det samme som att all foam er genialt til å binde fluer med !

 

Er stor forskjell på underlagene og her mener jeg man får det man betaler for , Bamse er knall og holder en evighet . Tror mitt er snart 15 år og nesten like bra .

Har brukt endel billige som har vært kjøpt når jeg har trengt ekstra noen ganger og de har stort sett vært ræva. Noen er direkte farlige pga de smelter og ulmer ved den minste gnist.

 

Bamse tåler gnist fra bål bra og får svært lite rifter, eneste minus er at cellene er veldig tette så det virker faktisk litt hardt. Så jeg bruker en tynn oppblåsbar madrass(ala bademadrass) under ofte.

forøvrig er det ikke noe problem med lengde , ta bare med ett lite sitteunderlag og ha i hodeenden.

 

Skulle du trenge ekstremmatter så finnes det noe helt likt som blir brukt som arbeidsunderlag og de finnes helt opp til 50mm tykkelse. Sveisere på gamlejobben min hadde sånne, men aner ikke hvor de blei kjøpt inn

 

 

 

 

Ellers får vel dette her mye skryt http://www.sportsnett.no/wsp/sportsnett/webon.cgi?func=show&table=PRODUCT&func_id=CAS1 , men finner det ikke i deluxe large her i Norge

Det er 196 langt og to cm tykt.

Dette var nyttig info! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det beste serviset og bestikket på tur?

Det med den beste maten på!! Nei den var dårlig :P

De grønne sakene du får kjøpt overalt er veldig bra, har hatt mitt i mange år. Tenker ikke på de settene men de er og greie. Kjøp en dyp tallerken så holder det med den. Bestikket knabber jeg i skuffen hjemme. Før så kappet jeg de for å spare vekt, det gidder jeg ikke lengre. Hvor mange gram sparte jeg? 70 kansje. De typiske de selger synes jeg er noe dårlige, bare bøyer seg. Men det er ikke noe problem å bruke de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det beste serviset og bestikket på tur?

Det med den beste maten på!! Nei den var dårlig :P

De grønne sakene du får kjøpt overalt er veldig bra, har hatt mitt i mange år. Tenker ikke på de settene men de er og greie. Kjøp en dyp tallerken så holder det med den. Bestikket knabber jeg i skuffen hjemme. Før så kappet jeg de for å spare vekt, det gidder jeg ikke lengre. Hvor mange gram sparte jeg? 70 kansje. De typiske de selger synes jeg er noe dårlige, bare bøyer seg. Men det er ikke noe problem å bruke de :)

 

De grønne hardplast greiene som liksom er tur servise er jo bare helt latterlig, sprekker i kulda.. Har en dyp "mykplast" tallereken jeg kjøpte på NILLE for til spenn, har holdt i mange år nå. Av bestikk så klarer jeg meg fint med en spiseskje, kniv har jeg stort sett i beltet alikevel hvis den trengs..

 

Edit: Servise ikke service..  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det beste serviset og bestikket på tur?

Det med den beste maten på!! Nei den var dårlig :P

De grønne sakene du får kjøpt overalt er veldig bra, har hatt mitt i mange år. Tenker ikke på de settene men de er og greie. Kjøp en dyp tallerken så holder det med den. Bestikket knabber jeg i skuffen hjemme. Før så kappet jeg de for å spare vekt, det gidder jeg ikke lengre. Hvor mange gram sparte jeg? 70 kansje. De typiske de selger synes jeg er noe dårlige, bare bøyer seg. Men det er ikke noe problem å bruke de :)

 

De grønne hardplast greiene som liksom er tur servise er jo bare helt latterlig, sprekker i kulda.. Har en dyp "mykplast" tallereken jeg kjøpte på NILLE for til spenn, har holdt i mange år nå. Av bestikk så klarer jeg meg fint med en spiseskje, kniv har jeg stort sett i beltet alikevel hvis den trengs..

 

Edit: Servise ikke service..  :rolleyes:

Ja da har vi hver vår erfaring :) De er blitt brukt så mange ganger at jeg er veldig fornøyd :)

Men det spiller vel liten rolle, kjøp deet du finner greit. Dette er noe av det minst viktige på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...