Gå til innhold

Lars' fisketurer


Lars Mathisen

Anbefalte innlegg

  • 5 uker senere...
  • 7 måneder senere...

Jeg og en kamerat var å prøvde etter anadrom fisk i går.

Noen timer banking i sjøen resulterte i ei sjørøye på 1,35 kg samt en sjøørret på 9 hekto på undertegnede.

Tok også en runde etter laksen i Repparfjordelva, uten noe gevinst. Må nok vente til det blir litt tørrflueføre der :)

Prøvde noen vann på hjemveien. Ørreten biter velvillig selv om været er mildt sagt ufyselig. Været skal visstnok ikke bedre seg før over neste helg. Det passer meg utmerket. Har ikke gjort noe om det blir et lite omslag når jeg butter innover vidda 30.juni  8)

4717767980_dc229ae7fa_b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
  • 4 uker senere...

Hei,

Noen som vet hvordan fisk er i Alta etter laksesesongen?..i elver som Eiby og Transferelva..og evt Alta-elva?

Tenker å ta en tur opp i slutten av August/begynnelsen av september.

Litt sein her ;)

Både Eiby-, Alta- og Tverrelva er helt super de siste ukene i sesongen.

De store går opp tidlig, men satser du på Eibyelva skal det være greit å komme i kontakt med disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Arti å se at folk fra mine hjemtrakta e såpass aktiv me fluestang og telt rundt om i vårt fantastiske hjemfylke!

Lurte bare på om det vannet der du tok med belly i lettbåt ligg sånn ca tvers over fjorn fra Hammerfest? Va helt tilfeldig der i vår og d så jækla kjent ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Arti å se at folk fra mine hjemtrakta e såpass aktiv me fluestang og telt rundt om i vårt fantastiske hjemfylke!

Lurte bare på om det vannet der du tok med belly i lettbåt ligg sånn ca tvers over fjorn fra Hammerfest? Va helt tilfeldig der i vår og d så jækla kjent ut..

Vannet heter Pervannet og ligger i Hønsebydalen på Seiland :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ser først slit og spenning+men så ser jeg MAT

;) ;)

Dette må vel gå under begrepet vrakfiske....

Å spasere rundt på flytebrygga føltes nesten som å balansere på line.. For ikke å snakke om den ekle landgangen  :mellow:

Full av smertestillende og betennelsesdempende  :hot:

Det har seg slik at ei rotfylling i en jeksel var litt skadet tidligere i høst. På fredag etter middag satt jeg å lirket litt med tannpirkeren, da jentungen kom snikende bak meg.

Plutselig klasket hun nevene  på skuldrene mine å ropte bøøøøøhh.....

Jeg skvatt noe inni h.....te og kjørte tannpirkeren langt inni kanalen på den jævla tanna.

Måtte bruke makt for å dra ut tannpirkeren! Den kom forøvrig uskadet ut.... sammen med resten av rotfyllinga samt deler av tanna  :unsure:

Fikk en rimelig akutt betenneslse i kjeven som ikke lot seg roe ned helt uten videre..

Nesten totalt fraværende nattesøv og piller nok til å slå knuter på gonadene!

Så med adre ord -Rimelig frynsete under fisketuren :/

Bare pilken nådde bunnen var nok til å gi hjerteflimmer.

På den andre siden var det ikke direkte vanskelig å beholde roen under selve driftene ;) Selv om jeg skvatt til med tilslagene gikk det antageligvis så sakte at kveita både rakk å svelge og snu...

Her er en liten snutt fra siste tur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...