Gå til innhold

Kortlinefiske


Stig Vivelid-Nilssen

Anbefalte innlegg

Deilig nymfevann...der finner vi fisk vet du...sjekker du om det er lov?

Vi skal bare fange bitte små brune kan du forsikre ;D

Kan prøve å sjekke.

Rett på nedsiden (her nede som jeg bor) er det mye finere strekker,men vi må regne med å bli oppfattet som tjuvfiskere på denne tiden uansett om vi går med skilt på brystet som forteller at vi har lov.

Sånn er det bare i en lakselv om vinteren.

Så det er egentlig ikke så veldig tilgjengelig.

Willy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heptagenia "elvebunn-støvsuger"   ;D

[attachimg=1]

;D

Skikkelig bra,Andrè,og typisk deg,velbundet og vel avbildet.Artig krabat,vet ikke om jeg vil spørre om du har støvsugd med den. ;D

Og jeg skjønner at jeg få meg makro,så slipper jeg å croppe så mye. ;)

Bjørnar,du må selvfølgelig legge ut fluene dine,vi i adelen kan ikke sammenligne oss med sånne som Andrè,da får vi bare komplekser.

Willy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der som bildene er fra regnes såvidt jeg vet som lakseførende. Kjipt om noen skulle vade rundt i de få rognene som forhåpentligvis ligger der... :P Står for øvrig et gult skilt om sone osv. rett rundt hjørnet på bildet oppover.

Om man vasser rundt i ørret eller lakserogn uroer ikke min sjel nevneverdig....dessuten "fisker" vi Espen...altså vi lister oss stilt på tå...du burde ha takket ja for en tid tilbake om å bli med å se...ganske interressant ;D

Andrè: fantastisk flott sak...rett og slett til å spise opp :)

Bjørnar; du må legge ut dine rufsefluer...de er solide nok for fisken...i massevis.

Husk det er ikke flua som fisker, det er fiskeren ;)...ihvertfall mesteparten av tiden.

Både du og Andrè og alle andre fluer jeg har sett, har rikelig grunn til å fange fisk...de har jo krok alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der som bildene er fra regnes såvidt jeg vet som lakseførende. Kjipt om noen skulle vade rundt i de få rognene som forhåpentligvis ligger der... :P Står for øvrig et gult skilt om sone osv. rett rundt hjørnet på bildet oppover.

Om man vasser rundt i ørret eller lakserogn uroer ikke min sjel nevneverdig....dessuten "fisker" vi Espen...altså vi lister oss stilt på tå...du burde ha takket ja for en tid tilbake om å bli med å se...ganske interressant ;D

Enn hvor lite det uroer din sjel (og hvor forsiktig du lister deg), forandrer det uansett ikke bestemmelser for vassdraget... Skulle gjerne fisket, men i denne temperaturen har jeg mye annet som blir prioritert fremfor det. Kanskje en mild dag i begynnelsen av mars :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....det er synd det der med bestemmelser som hindrer ørret (som også bor i vassdraget) i å få stifte bekjentskap med våre flotte nymfer :)

Enig med deg i at fisket om dagen er alt annet enn sol og sommer.

Men du da Espen, har ikke du en flott flue å vise frem...en du ikke ville kunne tenke deg uten i boksen?

En slik spesiell èn?

Kjør på...vi har plass til deg også innpå her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøffe fluer Andre og Bjørnar! Heptagenia er selve nymfa med stor N som er morsom å binde. Hva med å lage bein med med flexfloss/spanflex? Kun et tips. Blir veldig breie fine bein og du kan varme opp slik at du får knekk på dem  ;D

Hva? HAr Oliver kommet innpå her nå?...he-he :)

Lag en knekk eller to for oss Rune...du kan det jo også, show some :)

Og Andrè; blir du mer kreativ nå, så tror jeg vi må invitere deg også til kortlinetreffet... :D :D

Flotte saker!

HAr den flua der fisket godt for deg?

Evt tidspunkter/type vann/fiskeslag den utpeker seg på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Stig.  :)

Med brunt tungstenhode har jeg ikke fisket mye, gitt, men konseptet med disse gjellene og bakkroppen fisker jo som fa..  ;D Og svart tungstenhode funker jo bra. Det glir liksom ekstra dust inn i selve flua med brunt hode.

Det ser også giftig og mykt/ livat ut, ikke sant? Uten at det blir slik overrealistisk og stivt.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....det er synd det der med bestemmelser som hindrer ørret (som også bor i vassdraget) i å få stifte bekjentskap med våre flotte nymfer :)

Enig med deg i at fisket om dagen er alt annet enn sol og sommer.

Men du da Espen, har ikke du en flott flue å vise frem...en du ikke ville kunne tenke deg uten i boksen?

En slik spesiell èn?

Kjør på...vi har plass til deg også innpå her ;)

Så sant så sant... Gått mye i laksefluer her de siste gangene, da en medstudent (som er laksefisker) nettopp har begynt med fluebinding :)

Mine nymfer består for det meste av jævlig tunge varianter av PT og en enkel caddispuppe sak. I år blir det nok mange av caddis saken, tok et par fine og mistet et monster på den i fjor. Er hos madammen nå, men kan sikkert ordne bilde eller video en dag jeg er hjemme med stikken...men litt kjedelige fluer som sagt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøffe fluer Andre og Bjørnar! Heptagenia er selve nymfa med stor N som er morsom å binde. Hva med å lage bein med med flexfloss/spanflex? Kun et tips. Blir veldig breie fine bein og du kan varme opp slik at du får knekk på dem  ;D

Rune... vi har jo faktisk diskutert dette grundig og vel sammen ;) ;)

Du er en tryllekunstner bak stikka, og ser hele tiden hva som er mulig.

De fluene jeg la ut har jeg lekt meg med i 15 år. Som jeg skrev så har jeg eksperimentert med mye pynt på de. Men skal jeg være ærlig så har jeg ikke komplekser for at det nåværende eksemplaret ser litt spartansk ut. Da jeg vet de fungerer så j... bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøffe fluer Andre og Bjørnar! Heptagenia er selve nymfa med stor N som er morsom å binde. Hva med å lage bein med med flexfloss/spanflex? Kun et tips. Blir veldig breie fine bein og du kan varme opp slik at du får knekk på dem  ;D

Rune... vi har jo faktisk diskutert dette grundig og vel sammen ;) ;)

Du er en tryllekunstner bak stikka, og ser hele tiden hva som er mulig.

De fluene jeg la ut har jeg lekt meg med i 15 år. Som jeg skrev så har jeg eksperimentert med mye pynt på de. Men skal jeg være ærlig så har jeg ikke komplekser for at det nåværende eksemplaret ser litt spartansk ut. Da jeg vet de fungerer så j... bra :)

Go Bjørnar, go...he-he

Neida...gøy med flotte kreasjoner... :)

Andrè; Jeg synest også, som jeg sa med den flua jeg viste tidligere, at det sorte hodet gir en god front på fluen.

Mener både din og Bjørnar sin litt mer rufsete flue, gir inntrykk av "liv".

Jeg må visst hoppe i bindestikka igjen...imorgen...prøve å gjøre mine fluer mer "trekantede" :)

Blir jo revet med av slikt som dette...se hvordan det gikk med "marflo tema" :)

Kanskje nybundet "trekant flue" a la "Bjørnar & Brun" gir samme effekt :D (hørtes ut som et lugubert advokatforma det der; "Bjørnar & Brun" ;D)....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...