Gå til innhold

Fluebindecup fram mot sesong


Rune Stokkebekk

Anbefalte innlegg

Heisann,

Bjørnars meget gode initiativ var en suksess. Skal vi kjøre en fluebindekonkurranse fram mot sesongen?

Hvis dette er interessant så skal jeg jobbe fram bra premier og lage et opplegg rundt det.

Konkurranseformen blir litt som Bjørnars men litt mer restriktiv. I tillegg litt mer faglig bedømming samt avstemming i forumet.

Konkurransen:

- Det bindes 5 obligatoriske og 5 valgfrie fluer. Den valgfrie flua skal ha ingredienser fra det obligatoriske mønsteret og man kan legge til et materiale. Krok regnes ikke som materiale. Materialene i obligatorisk mønster er absolutte dersom annet ikke er nevnt.

- Fristen pr. runde er to uker. Det blir fredager i uke 7, 9, 11, 13. Avstemming og bedømming skjer uka etter frist. Fra mandag til onsdag.

- Rundens fluemønster lanseres på fredager. Med bilde, materialliste og hva som er viktig å fokusere på når man binder den.

- Fluene bedømmes bindeteknisk på det obligatoriske mønsteret. På valgfri flue både bindeteknisk og fiskbarhet/kreativitet. 50/50. Et dommerpanel (Meg selv, Bjørnar, + en til) tar det bindetekniske. Kreativiteten og fiskbarheten skal forumets brukere stemme på.

-Brukerne poster selv bilder av fluene, dersom de ikke kan ta bilder så kan fluene sendes til meg så ordner jeg det.

- Skal prøve å få til rundevinner premie samt totalvinner. Kanskje premier til plass 1-3.

Er dere lysten på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Bare det ikke blir for seriøst så. Synes ikke så mye om å blande et konkurranseelement inn i en for meg, lidenskap. Men blir det nogenlunde i form av det Bjørnar satte i gang så er jeg med. Dvs, ikke for store eller dyre premier for da blir det så inn i gamperevva alvorlig med en gang.

Hermann

Ps: bra tiltak for øvrig Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pratet med sjefen på telefon nå. Han står på slalomski ;D ;D

Denne konkuransen blir jo som Rune sa bedømt litt annerledes. Men ikke se konkuransen i det. Delta... få det til å skje ting om vinteren. Dessuten bestemte vi at i tillegg til ordinær premiering, trekker vi også ut premie blant deltagerne. Dette for å senke terskelen for å delta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pratet med sjefen på telefon nå. Han står på slalomski ;D ;D

Denne konkuransen blir jo som Rune sa bedømt litt annerledes. Men ikke se konkuransen i det. Delta... få det til å skje ting om vinteren. Dessuten bestemte vi at i tillegg til ordinær premiering, trekker vi også ut premie blant deltagerne. Dette for å senke terskelen for å delta.

Ja, dette blir jo en flott måte for litt moro og inspirasjon for oss alle også, selv om settingen er en uformell konkurranse  :)

Så dette blir moro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. litt tidlig å slakte dommeren før kampen da... ;D Du høres nesten ut som min sønn før Liverpoolkamp nå.

Husk at noe av det unike her blir at bidragene hele tiden blir lagt ut på foraet. På den måten blir det mulig å synse og diskutere selv også. Det blir da selvfølgelig også mulig å kjefte på dommeren etterpå også. Da på en saklig måte. Hvis ikke straffes det med gult og rødt kort.. Rødt kort medfører at man må stå over Vulgataklekkingen i år ;D

Nei... vi må få ned alvoret og delta. Vinnerne er de som stiller opp.

Nå er det bare en drøy halvtime til Liverpool - everton...stør bli de itj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vill heller høre fra en ekspert at flua er dårlig og få konstruktiv kritikk tilbake. I stenden for en nybegynner som sier flua er "perfekt"

i alle konkurranser er vet vell premiene osv som lokker folk til og delta.. blir som lotto på tv.. enn viss man vinner en million

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mustad Scandinavian Open har jo lenge vært en av verdens største fluebindekonkurranser. De har aldri hatt annet enn knapper og glansbilder som premier, allikevel er det mange som stiller opp. Så tror ikke premiene er det eneste som drar for å få folk til å stille i konkurranser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes slike konkuranser som den vi har gående er en kjekk ting å drive tiden med. Egentlig er ikke premie noe drivanker for meg. Har aldri vunnet noe som helst annet en vinlotteri på jobben for noen år siden og Renalotteriet under treffet :) Jeg har jo bundet fluer i noen år uten å virkelig bry meg om annet enn at de fisket godt. Er jo kjekt å få komentarer på fluene og særlig konstruktiv kritikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra folkens, da starter jeg å jobbe med premier. Har sendt mailer alt.

Ikke at premiene betyr mest men det er litt motivasjon. Vi premierer også de som er med uten å vinne. Dvs. lager en pott som vi trekker ut blandt de som ikke har blitt premiert gjennom rundene. Blir nesten like mange premier der. Viktig med motivasjon.

Jeg kommer til å lage en artikkel på selve hovedsiden av FFS, med regler, bilder av dommere, premier etc. Rundens mønster og materialliste legges også ut der. Så oppretter jeg en tråd for hver runde hvor dere poster bidrag. Vi skal holde materialvalgene på et ganske normalt plan, og sørge for at det blir god variasjon i bindetekniske utfordringer. Jeg og Mr. Brun er ikke mer sjenerte enn at vi binder forbildene som dere skal kopiere og aller helst overgå haha.  ;D Vi lover at det blir en salig blanding av klassisk og moderne fluebinding. Dette skal være moro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra folkens!

Da starter vi Cup'en fredag 12.02. Jeg sitter å lager en egen side med regler, frister og premier.

Den blir lagt på hovedsiden og kommer også til å inneholde resultatliste for hver runde + sammenlagt tabell.

Min arbeidsgiver Guideline AS stiller som sponsor. Premiene er klare: Fario stang, Haze og Reelmaster LA fluesneller, bibs og fluesnøre. Håper at det gir litt motivasjon i tillegg til det aller viktigste: Vi skal ha det moro! Vi kommer til å premiere 1-3 plass samt trekke ut 2 som har deltatt blandt de ikke premierte.

Bjørnar, Andé og meg selv har endel av fluene klare og det blir fin variasjon i teknikker, materialer og utfordringer.

Mønstrene kommer til å bestå mye av helt vanlige materialer som de fleste av dere har fra før.

Og det blir godt med tid for den som vil være med. Hver runde varer i 2 uker.

Jeg kommer til å opprette en tråd for hver runde hvor bidragene legges, og en egen en for skravel  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...