Gå til innhold

Fiske og fanteri med Rune & Robban


Robban

Anbefalte innlegg

Gjest Unknown User

utrolig bra Robban og Gisle. Liker det du gjør Robban. Du har en god tilnærming til fisket. Det føles veldig mye som at man kunne gjort det selv. Det du gjør frister veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig kult! ;)

Som Tormod sier, så er det veldig kult at dere viser flere sider ved fisket enn bare landing av fisk, for den delen er egentlig lite spennende i seg selv. Fortelle gjerne mer om fluene dere bruker osv. :D

Helt enig, lett og filme fisk som finner veien i hoven, (det kan jeg alt om ;D) noe annet er å faktisk planlegge et story, filme den, og i tilegg fange kilosfiske. knallbra :)

Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Igjen.

Nå har vi filmet mye i sommer, og alt er halvhjertet som vanlig, vi tar frem videokamera når vi er litt mette på fiske og synes at det er plass til noe annet.

Her er en snutt som "jeg" synes fortjener litt oppmerksomhet.

Fiske og fanteri har hatt noen turer til dette vannet i år,  men det blir mange, mange ,mange bomturer.

Morsomt er det når Rune drar opp dit og egenhendig klarer å fange dette på film, helt av seg selv. Det krever litt arbeid og litt tru. Ikke minst ro til å formidle hva som har skjedd. Hvorfor var jeg ikke med og fikk ta en del i denne opplevelsen,,,,,,,,,,,,,. Jeg får se det på film som dere gjør ;D

Et veldig fint klipp hvor Rune virkelig har fanget det magiske med et skogsvann.

Snurr film 8)

http://www.fluefiskesiden.no/index.php?option=com_content&view=article&id=271:torr-vannymfe&catid=49:gisles-nz-blogg&Itemid=142

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De turene der var en riktig høydare som de sier rett på andre siden av skauen. Jeg filmet litt et par korte ettermiddager etter hverandre. Selve filmen er på 10min, jeg har kun 14min råmateriale, så det er ganske godt utnyttet. Tror jeg klippet vekk 1min av fighten og litt annet grums.

Veldig moro når det klaffer slik, festet på film eller ei. Kanskje det inspirerer til å prøve en imitasjon av vannymfe når det går over fra sommer til høst. Jeg kom når det var over "toppen" for dette fisket, neste år skal jeg prøve å være tidligere ute. Det er veldig moro og ikke minst visuelt å se ørreten jakte på disse insektene. I etterkant av dette klippet hadde jeg flere fine dager hvor flua som er presentert fanget fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe skjønner virkelig hva du skriver om.

Rune, husker du den som var oppe mellom blekkene og snusa på flua mi. Den som nesten hoppet opp på svaberget og fikk to idioter på land til virkelig måpe. Hadde jeg hatt den ørretens flukt undervann, og over vann for å fange den vannymfa,  uten å kollidere med land , så hadde jeg lagt meg i penalet og sagt, god natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...