Gå til innhold

Fluefiske i Gudbrandsdalslågen


Anbefalte innlegg

Du driver vel ved B..mo stryken du? der er det alt for utsatt for vind. Prøv deg lenger ned, der du veit ;)  Venter spent på flere rapporter ;D Lykke til med tørt og "vått" fiske fremover. håper du får tak i ankeret da, jeg var vel meget delaktig i tapet av det :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 613
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Du driver vel ved B..mo stryken du? der er det alt for utsatt for vind. Prøv deg lenger ned, der du veit ;)  Venter spent på flere rapporter ;D Lykke til med tørt og "vått" fiske fremover. håper du får tak i ankeret da, jeg var vel meget delaktig i tapet av det :(

 

Ja der ja....takk for tipset, det skal jeg prøve, aldri fisket lenger ned så seint før, det skal prøves :D

 

ja takk for det, lykke til videre du også, så blir det vel skikkelig ørettfiske igjen til våren når du kommer oppover :D

 

rapport kommer :)

 

jeg som ikke festet ankeret, du gjorde bare det du fikk beskjed om ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du driver vel ved B..mo stryken du? der er det alt for utsatt for vind. Prøv deg lenger ned, der du veit ;)  Venter spent på flere rapporter ;D Lykke til med tørt og "vått" fiske fremover. håper du får tak i ankeret da, jeg var vel meget delaktig i tapet av det :(

 

Ja der ja....takk for tipset, det skal jeg prøve, aldri fisket lenger ned så seint før, det skal prøves :D

 

ja takk for det, lykke til videre du også, så blir det vel skikkelig ørettfiske igjen til våren når du kommer oppover :D

 

rapport kommer :)

 

jeg som ikke festet ankeret, du gjorde bare det du fikk beskjed om ;D

Kastet overbord uten å feste tauet?

;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du driver vel ved B..mo stryken du? der er det alt for utsatt for vind. Prøv deg lenger ned, der du veit ;)  Venter spent på flere rapporter ;D Lykke til med tørt og "vått" fiske fremover. håper du får tak i ankeret da, jeg var vel meget delaktig i tapet av det :(

 

Ja der ja....takk for tipset, det skal jeg prøve, aldri fisket lenger ned så seint før, det skal prøves :D

 

ja takk for det, lykke til videre du også, så blir det vel skikkelig ørettfiske igjen til våren når du kommer oppover :D

 

rapport kommer :)

 

jeg som ikke festet ankeret, du gjorde bare det du fikk beskjed om ;D

Kastet overbord uten å feste tauet?

;D

 

det var bare tredd inn i ankeret uten og bli festet  ;D

 

min skyld...smart og distre som jeg er  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du driver vel ved B..mo stryken du? der er det alt for utsatt for vind. Prøv deg lenger ned, der du veit ;)  Venter spent på flere rapporter ;D Lykke til med tørt og "vått" fiske fremover. håper du får tak i ankeret da, jeg var vel meget delaktig i tapet av det :(

 

Ja der ja....takk for tipset, det skal jeg prøve, aldri fisket lenger ned så seint før, det skal prøves :D

 

ja takk for det, lykke til videre du også, så blir det vel skikkelig ørettfiske igjen til våren når du kommer oppover :D

 

rapport kommer :)

 

jeg som ikke festet ankeret, du gjorde bare det du fikk beskjed om ;D

Kastet overbord uten å feste tauet?

;D

 

det var bare tredd inn i ankeret uten og bli festet  ;D

 

min skyld...smart og distre som jeg er  :rolleyes:

Trodde jeg hadde enerett på slike ting jeg.

Grattis med fin fangst foressten :) Hvilken flue var det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du driver vel ved B..mo stryken du? der er det alt for utsatt for vind. Prøv deg lenger ned, der du veit ;)  Venter spent på flere rapporter ;D Lykke til med tørt og "vått" fiske fremover. håper du får tak i ankeret da, jeg var vel meget delaktig i tapet av det :(

 

Ja der ja....takk for tipset, det skal jeg prøve, aldri fisket lenger ned så seint før, det skal prøves :D

 

ja takk for det, lykke til videre du også, så blir det vel skikkelig ørettfiske igjen til våren når du kommer oppover :D

 

rapport kommer :)

 

jeg som ikke festet ankeret, du gjorde bare det du fikk beskjed om ;D

Kastet overbord uten å feste tauet?

;D

 

det var bare tredd inn i ankeret uten og bli festet  ;D

 

min skyld...smart og distre som jeg er  :rolleyes:

Trodde jeg hadde enerett på slike ting jeg.

Grattis med fin fangst foressten :) Hvilken flue var det?

 

Ånei du er nok ikke alene om det frode ;D

 

tok dem på en liten oliven parachute krok 18 :)

 

Gratulerer selv, så du hadde fisket i sjøen idag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er heldigvis slik at det for noen år siden ble forbudt å hugge i et belte i strandsonen.....dette øker faren for erosjon....(utgraving av masser.) slik hugst er fobudt og bør ikke forekomme......her et utdrag. her kan man risikere store bøter.

 

 

Inngrep i vassdrag, hugging av kantvegetasjon, tekniske tiltak som fisketrapper og terskler krever tillatelse etter vannressursloven eller lakse- og innlandsfiskloven med forskrifter. Dette skal sikre at det ikke gjennomføres tiltak uten at effektene på økosystemet er vurdert. Eventuelt kan vi pålegge tiltakshaveren avbøtende tiltak for å redusere skadevirkningene.

 

 

Interessant Staffan!!

 

Kor har du funne dette utdraget?  Er det frå NVE eller??  Ynskjer svar på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Slenger inn en rapport fra L.lågen idag.

, føst sludda det og så gikk det over til oppholdsvær...5 varmegrader viste det i bilen nedover.

Skippa vadebuksa men tok med meg håven, 1stk streamer og ei nymfe.

Var mest for og teste den nye FISKESNELLE stanga mi som jeg kjøpte til 300 norske fjelldollar her om dagen i klasse 4/5 .

Rigga stanga med ei gammel snelle og ett sinktip snøre som jeg fikk på månefisken, også dette i klasse 5.

0,20 fortom.

Prøvde først nymfe...ingen resultat. satte på en streamer og kasta ut det jeg klarte, slapp ut en del snøre med strømmen (fisket nedstrøms)

på 4 kastet smalt det jaggu på en fisk.

den ga en fin fight, siden jeg hadde 0.20 fortom la jeg bra press på fisken for og teste stanga litt også  ;D

tross for att fisken var på backingen 3 ganger, stanga holdt, fortommen holdt.

Fikk til slutt fisken inn i hoven.

En ørret som viste seg og veie 2,1 kg  8)  :o

det er som kjent ikke lov til og ta opp ørret i g.lågen nå, uansett så fikk fisken friheten tilbake.  :)

Livet er herlig dere  ;D

nå ble jeg i godt humør igjen...tross fyllsjuk som jeg er etter gårsdagens utagerende festing og en god natt søvn foran doskåla inatt , snakk om amatør til og drekka brennvin  :-[

Nå gleder jeg meg bare til neste sesong.  ;)

post-1778-13949869242138_thumb.jpg

post-1778-1394986924262_thumb.jpg

post-1778-1394986924334_thumb.jpg

post-1778-1394986924356_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det gutta  :D

Den stanga vil jeg si (tatt i betrakning att jeg ikke har så god peiling på stenger og div kasteteknikker) så synes jeg den gjorde seg til sitt bruk idag.

Skal teste flere snører på den...tor det andre snøret mitt fungerer bedre på den enn det sinktip snøret med en diger og stygg streamer på  ;D

skal også få tatt noen bilder av den nye stanga og få lagt inn en dag, må bare ordne til det digitale kameraet mitt  :D

rapport kommer senere i den andre tråden.  :)

EDIT: bilder lagt inn  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ørret som viste seg og veie 2,1 kg  8)  :o

Han steike! Gratulerer med kjempefisk tilogmed (lenge) etter at julemarsipanen er i butikken!

Var jo en liten tur i lågen tidligere i høst, men fikk ikke prøvd så mye. Prøvde bittelitt nær Kvam, men det var mye vind og jeg kunne ikke lese den enorme elva i det hele tatt. Prøvde nord for der de to elvene møtes og der var elva mindre, men mye vind og så ikke fisk. Men jeg har lyst til å prøve den til neste år igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...