Gå til innhold

Høsttreff


BjørnarSkj.

Anbefalte innlegg

jeg tar med stenger og greier, men dette er ikke et arrangement jeg drar til primært for å fiske, men for å knytte et ansikt til alle nicker og avatarer, og for å ha en hyggelig helg sammen med artsfrender ;)

i tillegg kommer jeg til å lytte til råd og skryt og prøve å lære så mye som mulig... det der skjærer seg nok, for jeg pleier å skravle kontinuerlig etter første drinken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 657
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Gjest Pål Andersen

Oj da. Trodde det skulle være sosialt også. Bare å beklage hvis det ødelegger at vi har fiska i området. Fluesonen er 2 mil og vi rekker kanskje 500 meter.....

Men skjønner jo nå at dette var en dårlig ide´. Velmenende da vi allerede er en gjeng som gjerne vil være sosiale i området...

Men, men.. Vi klarer sikkert å få fiska litt alikevel vi...

Da holder jeg meg unna denne tråden fremover. Lykke til med planleggingen et annet sted.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Mange av de som er med fra Invicta er nybegynnere. Vi bruker mye tid sammen for at alle skal få fisk etc. Dessuten har vi pølsegrilling etc. i lunchen osv.

Riktig at området kan bli VEL hardt fisket av andre også. men mitt inntrykk tidligere i tråden var at man vurderte Kvennan. Dette er ikke så langt ifra der vi oppholder oss, og det kunne være at noen av oss tok turen ned til kvennan for det sosiale.

Neida, ikke hårsår for skryt :) Setter pris på det da... Men jeg kunne også tenke meg å få nye impulser fra deg, Stig og de andre... Tenkte dessuten mer sosialt enn fiske.

Ikke meningen å kuppe andres planer etc. Dette var KUN ment engasjerende. Det siste jeg ville var at dette skulle være noe negativt også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Har GPS :) Skal starte den ved ankomst og merke "stier" for harde livet :) Dessuten har jeg tenkt å bruke endel tid på foto/film under turen. Hva er vel en vellykket uten minnene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellom Telneset og Åkerøien, som jeg nevnte tidligere i tråden her, er det ca. 7 - 8 kilometer. Om vi fisker så langt som tre kilometer nedstrøms Åkerøien og tre kilometer oppstrøms mot Telneset har vi et fiskestrekke på rundt 6 km. Om Invicta fisker tre kilometer nedstrøms Telneset og tre kilometer oppstrøms gir det også 6 kilometer. Ved en slik fordeling skulle det være mer enn nok plass til alle i fluefiskesona på 12 kilometer. Og Åkerøien har seks hytter til 350 spenn døgnet. Er det noe problem da Erik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tenkt å ikke si noe mer i forumet, men akkurat denne tråden kan jeg ikke bare la flyte videre uten å kommentere.

Nå begynner treffet faktisk å bli uinteressant. Å reise til og fiske i et området som allerede i flere dager har blitt herjet med av noen av landets mest effektive fiskere er uaktuelt for min del. Å gå etter Pål er myyyyye verre enn å hoppe etter Wirkola! (Han har tross alt vunnet NM flere ganger og tatt medalje i EM hvor han bla. fikk 88 ørret på én økt på 3 timer. Når han tar det med ro en dag så får han 50-60 harr.) Og når flere av samme ulla har herjet i flere dager er det stort sett bare ørekyta igjen. Sosialt sett hadde det vært helt genialt, men fiskemessig og f.eks. med tanke på kortlinefiske (m/ mulig undervisning, bla. med The Stig) kan det dessverre bli et like stort utbytte som i hagen min. Det vil si kun teoretisk utbytte.

Så dersom Invicta skal fiske i samme området så kommer jeg ikke til å prioritere denne turen. Ikke at det er noe tap for andre enn meg da, men det hadde jo vært hyggelig med et nymfetreff med noko attåt.

Kan jo være du lærer noe av Pål og gjengen da

Vel.......... ;D ;D ;D

Mulig dere klarer dere med 500 meter,og i full bredde blir jo det noen kvadrat ! ;)

Og siden jeg klarte å sette kroken i 20-25 stk på ca 3 kvadrat i går(litt færre,på litt større område idag) og siden Glomma er en relativt fiskerik elv(med sikkert mye skeivkjefta harr ;) ) er det sikkert nok vann igjen (uansett kommer det jo nytt hele tiden) ;D .

Så det skulle være plass og vann nok til alle,og de fleste av oss har vel fisket endel før den tid,skulle jeg tro.

Så,lavvoliv ved bredden er åleit det! ;)

Og Baetriメ ... ヅ.....skal si fra jeg,hvis jeg tror jeg har noe å lære deg. ;);D

Du får heller lære av Pål,hvis han er så umulig å fiske etter. ;)  Men du kan ta med deg et par poser med 2,4 mm moccafarget tungsten,eller sende til Stig . ;)

Willy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke forstå at det skal være så ille å fiske selv om Pål har vært i samme fylke noen dager tidligere...jeg har fisket med Pål noen ganger, hvis han ikke har endret seg siden sist, så har jeg bare optimistiske tanker i forhold til fisket; Han er en venn av fisken...man kan knapt merke at han har kroket noen av dem.. :D :D

Satser på at disse områdene er anbefalt av blandt annet pål fordi han vet hva vi ønsker...ihvertfall noen av oss :)

Jeg drar gjerne langt avgårde for slik en helg...på slikt et sted, med slike mennesker. :)

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått endel PM og telefoner. Det ser ut til at folk ønsker treff ihvertfall. Derfor er det viktig at det blir organisert og blir noe av!

Vi kan diskutere til vi blir blå. Vi kan forstå og missforstå. Gode argumenter for det ene og det andre slår ihjel hverandre. For meg hadde det vært mest praktisk med Tynset, da det er bare halvannen mil fra meg, og sansynligvis har best fiske.

Utfra den kontakten jeg har hatt med folk her inne. Slår jeg nå ned spikeren og bestemmer at treffet blir på Koppang.

Beklager Pål. Jeg forstår på deg at dette er noe du ville delt med gruppa de. Årsaken er rett og slett at det ser ut til at for mange hadde det blitt vel langt oppe i dalen. De 120 km er mye for de som kommer sør for Oslo. Det kan jo hende at gruppa de hadde sett for seg 10-15 kjente på tur også, slik at deres opplegg hadde blitt digert med  over dobbelt så mange?? Hvis dette blir en suksess, lager vi en tradisjon av det! Da kan vi jo snakkes om location tidlig og unngå kollisjoner. Dessuten, hvis du spoer fiskeplassene på den måten som står beskrevet, skulle gjerne jeg godt i hælene på deg og sett hvordan du gjør det.

Treffet blir helga i uke 36 - ved Trya camping!

http://www.trya-camping.com/

Jeg ringer i morgen og forhåndsbooker hytter. Det er stort sett sengeplass til fire i hver hytte. Jeg tar sjansen på å forhåndsbooke 5 hytter hvis de er ledige. Send meg PM hvis dere er interesserte i hytteplass. Det er også mulighet for teltplass der.

Mange fiskeplasser i nærheten - fangstgaranti for alle - de har åpen verdens triveligste pub, med muligheter for skryte DVD - bål/ grillplass ved finvær - fiske - skryte - lære - blablabla...

Jeg gleder meg til å kuliminere fiskesesongen der!

Bjørnar Skjevdal

Fo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Blir sikkert bra. Du behøver overhodet ikke beklage til meg :) Klarer å fiske døgnet rundt året rundt HELT på egenhånd.

Som sagt, tenkte på det sosiale. Dessuten er det så forbaska fint og bra fiske dit vi skal. God tur til Koppang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er grei Pål (kjenner at jeg har noe samvittighetsnag nå :P)

I høst tar vi stilling til om dette skal gjøres også neste år. Da blir det ingen kollisjoner.

Jeg vet godt at dere får bra fiske....mitt nærområde av Glomma det der ;)

Forøvrig har jeg akkurat nå forhåndsbooket 4 hytter med tilsammen 16 sengeplasser. Si fra dere som ønsker å booke sengeplass. Fyller vi opp hyttene blir det snakk om 200 pr. hode fra fredag - søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Den er grei Pål (kjenner at jeg har noe samvittighetsnag nå :P)

I høst tar vi stilling til om dette skal gjøres også neste år. Da blir det ingen kollisjoner.

Jeg vet godt at dere får bra fiske....mitt nærområde av Glomma det der ;)

Forøvrig har jeg akkurat nå forhåndsbooket 4 hytter med tilsammen 16 sengeplasser. Si fra dere som ønsker å booke sengeplass. Fyller vi opp hyttene blir det snakk om 200 pr. hode fra fredag - søndag.

:)

En liten men kraftig avsporing til diskusjonen; Jeg håper alle vi som er i fluefiskemiljøer rundt omkring i landet for fremtiden kan være mye flinkere til å planlegge/informere om de få tingene som skjer i dette lille landet. Fluegruppa Invicta som jeg (også) er medlem av lager terminliste/kalender hvert år. Der forsøker vi feks. alltid å unngå arrangement som krasjer med NKFF sine konkurranser, messer etc. Jeg skal for sesongen 2011 sørge for å distribuere terminlister/kalendre som jeg har lagt litt jobb i mht. "synkronisering" av hendelser.

Det er litt synd at når det først arrangeres noe så krasjer det med andre ting (som feks. at vinteren krasjer med sommeren :)

Eller at fluefiskedagene på Elverum legges til nest siste helga i juni da dette krasjer med en god del andre ting (klekkinger overalt for eksempel).

Bare et hjertesukk fra en som gjerne er med på ALT, og som fisker alt med gjeller hele året. Sosiale arrangement/konkurranser etc. er bare en berikelse av fiskesesongen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Er ikke "bare" det. Blir garantert masse diskusjoner etc. så blir datoer etc. "borte". Ei ren liste, gjerne delt opp i fylker er det ryddigste syntes nå jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Treffet blir helga i uke 36 - ved Trya camping!

http://www.trya-camping.com/

Jeg ringer i morgen og forhåndsbooker hytter. Det er stort sett sengeplass til fire i hver hytte. Jeg tar sjansen på å forhåndsbooke 5 hytter hvis de er ledige. Send meg PM hvis dere er interesserte i hytteplass. Det er også mulighet for teltplass der.

Mange fiskeplasser i nærheten - fangstgaranti for alle - de har åpen verdens triveligste pub, med muligheter for skryte DVD - bål/ grillplass ved finvær - fiske - skryte - lære - blablabla...

Jeg gleder meg til å kuliminere fiskesesongen der!

Bjørnar Skjevdal

Hytter er booket. Jeg har fått tilbakemelding - sikkert - fra "ei og ei halv hytte" nå. Si fra dere som vil være med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...