Gå til innhold

SNART ENDRES FORUMET FOR IKKE MEDLEMMER


Anbefalte innlegg

Hei

 

Nå nærmer det seg med stormskritt at vi endrer forumet. De som ikke betaler kontingent får kun lesetilgang. De får heller ikke tilgang til Fluedatabasen og på sikt heller ikke tilgang til artiklene.

 

Det er hyggelig å se at så mange vil være med videre. Spørreundersøkelsen tilsa vel at det er 100 til som skal betale..... Når de har gjort sitt (og forhåpentligvis flere) har vi sikret drift i en god stund fremover. Sammen kan vi se om vi vil investere i artikler og annet. Det er også slik at man kanskje kan halvere kontingenten neste år. 

 

Uansett: Er det noen som har spørsmål, betenkeligheter og forslag, kan denne tråden benyttes de neste timene.

 

 

 

 

  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et lite innspill/forslag og det er at hvis dere skal "hyre" artikler så prøv å være litt uortodokse. Ikke frekt ment men det hadde vært gøy å lese litt hva "ukjente" personer kan fortelle/vise. Ikke gamle slitere med hundre artikkelen på trykk rundt forbi.

Håper det oppfattes posetivt.

  • Lik 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt innspill Frode. Jeg tror man uansett må være litt tålmodig. Først bør en ha grunnleggende artikler på plass og deretter fylle på med det du etterlyser.

 

Ellers er jeg enig i at det er en del gjentakelser på artikkelfronten i en del media. Hver eneste vår kommer den samme leksa om hvordan man fisker sjøørret.....Det er jo et like sikkert vårtegn som at en eller annen har funnet opp en revolusjonerende flueline eller fortom. 

 

Vi har jo et media som kan gi plass for en 3-siders artikkel om daletid på rekeimitasjoner ved sjøørretfiske  <<l

  • Lik 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det man også får på kjøpet med den modellen som kommer nå, er aktiv moderering. Og at moderering blir mindre påkrevet ettersom folk opererer under egen identitet og ikke gjemmer seg bak navnet til en travhest. Med andre ord et triveligere forum.

 

Med penger på bok kan en også ta sjansen til å hyre inn foredragsholdere til samlinger. Ikke sånn ment at de som bor sentralt på Østlandet skal snike til seg ekstra midler fra kassa, men at man har en sikkerhet i bakhånd når er booker ressurser.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være mange grunner til at de som absolutt vil være anonyme, og jeg respekterer de tross at jeg liker best å korrespondere med personer jeg vet hvem er.  Jeg har tross "hemmelighold" likevel mange kontakter som har et nick, men flere jeg også vet hvem er. Men det går på at når en person lar meg få vite hvem vedkommende er, så respekterer jeg dennes ønske om å være anonym. Kan jo tenkes at vedkommende har et langt og vanskelig navn også. Eller at deres yrke tilsier at navnet ikke kan oppgis. Verre er det ikke.

 

Magne Fjellstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten så gjelder det vel alle eller ingen?

 

Det kan være helt spesielle grunner en må ta hensyn til, slik er det alltid. Men FFS kommer nok aldri til å få så mange medlemmer at dette blir noen hyppig problemstilling.

 

Vi bruker energien på å få et bra forum, bedre Fluedatabase og et unikt arkiv med artikler. Det er det er dette som er fokus i tillegg til å ha økonomi til å drive og utvikle FFS videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syt og klag! Om noen har gode grunner til å være anonyme, så får vel det være opp til admin å godkjenne eller ei. Vi som ikke er kjendiser/bransjefolk/under vitnebeskyttelse osv klarer vel å respektere at ikke alle lever like fritt? Misunnelse er artige greier. Alle har fullt navn, de som får godkjent anonymitet følges nok også opp ekstra med tanke på skitsnakk og trolldom.

  • Lik 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppfatter det ikke som syting og klaging, men det bør være en sterk grunn til at noen får forbli anonyme synes jeg. Vitnebeskyttelse, og den slags tror jeg alle aksepterer som god grunn. Eget ønske derimot bør ikke være det, ei heller at det har blitt et lite mysterie opp gjennom rundt identiteten til enkelt(e)brukere.

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syt og klag! Om noen har gode grunner til å være anonyme, så får vel det være opp til admin å godkjenne eller ei. Vi som ikke er kjendiser/bransjefolk/under vitnebeskyttelse osv klarer vel å respektere at ikke alle lever like fritt? Misunnelse er artige greier. Alle har fullt navn, de som får godkjent anonymitet følges nok også opp ekstra med tanke på skitsnakk og trolldom.

Dette har absolutt ingenting med misunnelse å gjøre. Men at det i et lite forum,med 100-150 betalende medlemmer,skal gjøres forskjell på folk,ved at noen skal kunne si at de skal være anonyme av en eller annen grunn. At noen har lang fartstid her inne som anonyme,og som enkelte mener er uunværlige,kan da heller ikke være en rettferdig grunn til at de får fortsette på egne premisser?

Dette er ikke ment som syting og klaging,men en viss porsjon rettferdighetssans og likebehandling bør det være.

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det ikke litt feil når noen er helt anonyme,og i tillegg lirer av seg endel drøye utsagn? Skriver stort sett som de vil i hytt og gevær.

Jeg er enig med Tom over her at det må gjelde alle eller ingen.

Om det teoretisk sett vil være noen som er anonyme vil de bli moderert på lik linje med andre. Vi skal fortsatt ha takhøyde her inne, men tror nok flesteparten ønsker en ørlitt strengere policy enn tidligere når det ikke fantes noen moderatorer over en viss periode. Tviler sterkt på at dette forblir et problem. <<l

Også er det sånn at vi som er med å drifter siden vil vite hvem det er ut fra betalingsinformasjon, selv om ikke dette vil bli offentliggjort blant brukere.  fffishing

Vi skal fortsatt ha friske diskusjoner, men i tråd med forumregler. Også oppfordrer jeg folk til å bruke moderatorknappen og varsle oss om noen reagerer på noe. :)

Jeg tror dette vil bli et veldig minimalt problem, og jeg synes reglene som er laget angående dette er klare og tydelige.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...