Gå til innhold

Noe du lurer på? Fyr løs! -Lars- og JB svarer.


.JB

Anbefalte innlegg

Caffe latte? Du drikker da vel ikke kjerringkaffe? Skal man drikke kaffe fra Italia, så skal det drikkes dobbel espresso. Skal du bare ha en så heller du den i deg ved disken, men kanskje du vil slappe av og sett deg ned? Da MÅ du i så fall, i og med at koppene er så små, alltid kjøpe to!  Når du bærer koppene fra disken, så setter du den ene oppe på den andre. Det kalles et tårn, og gir status blant virkelig kjennere.

 

Skal du absolutt ha melk i kaffen, så er en dobbel cappuccino innenfor om klokka ikke har passert 08:00 (regnes da som frokost).    

Americano er noe forbanna skvip og er forbudt. 

Cortado er spansk, og selvsagt forbudt det også. 

 

Kan det være så jævlig vanskelig å te seg skikkelig?  

  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caffe latte, Americano, cappuccino med melk og espresso kjøpt ved disk.  Nei nå begynner jeg å tvile litt på om du har havna i feil miljø JB.  Så inngående god kunnskap om tilslørte kaffesmaker og kaffebarer er på ingen måte forenlig med det å være en god fluefisker.  Da er det bålkaffe med grut i koppen som gjelder og ikke slike snobbete frøkendrikker fordekt som kaffe.  Kaster vel med knekk i håndleddet også du da ?

 

Nei her trur jeg du må ta en alvorsprat med Lars på kammerset.

 

Kjellemann

  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svarene, -Lars- og .JB.

Jeg vil straks påpeke at jeg ikke har vært i, ved, oppå eller under Rena på flere år, -Lars-.

 

Jeg skal la fluestengene ligge hjemme og heller fortsette å kaste småstein på laksefiskerne, slik jeg gjorde i Årdal i forgårs.

 

PS - hvorfor tillater dere at andre svarer på spørsmål eller generelt kommenterer her i tråden?

Er det for å la dem selv snuble i sine usannheter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caffe latte, Americano, cappuccino med melk og espresso kjøpt ved disk.  Nei nå begynner jeg å tvile litt på om du har havna i feil miljø JB.  Så inngående god kunnskap om tilslørte kaffesmaker og kaffebarer er på ingen måte forenlig med det å være en god fluefisker.  Da er det bålkaffe med grut i koppen som gjelder og ikke slike snobbete frøkendrikker fordekt som kaffe.  Kaster vel med knekk i håndleddet også du da ?

 

Nei her trur jeg du må ta en alvorsprat med Lars på kammerset.

 

Kjellemann

I sykkelmiljøet er det orden, Kjell. Der har man regler. 

 

§26

Kaffe skal være sterk og ikke blandes med melk eller sukker. Espresso på en fortausrestaurant i klubbdrakt gir plusspoeng.

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svarene, -Lars- og .JB.

Jeg vil straks påpeke at jeg ikke har vært i, ved, oppå eller under Rena på flere år, -Lars-.

Jeg skal la fluestengene ligge hjemme og heller fortsette å kaste småstein på laksefiskerne, slik jeg gjorde i Årdal i forgårs.

PS - hvorfor tillater dere at andre svarer på spørsmål eller generelt kommenterer her i tråden?

Er det for å la dem selv snuble i sine usannheter?

Da beklager jeg selvsagt rena delen på det groveste.

Var vel en annen tulling som fikk rotet seg dit da, med alt det medfører av ulykke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo som kjent (for meg ihvertfall) et utpreget B-menneske (må ikke forveksles med undermenneske eller untermensch). Hvordan har det seg at når jeg skal på jobb så ruller jeg mer eller mindre ut av senga etter 3-4 slumringer for mange, mens om jeg har fri og skal fiske så spretter jeg rett i vaderne blid som ei sol ved den minste lille piiip fra alarmen..? Selv om det evt også har blitt litt for mye sterkt i glasset kvelden i forveien?

 

Og finnes det C-mennesker? Hvordan er i såfall disse?

 

Og hva vil Skævven hete ved neste besøk?

 

Det siste spørsmålet er vel kanskje det viktigste da det allerede har holdt meg våken flere netter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nok meg, desverre! Ligger slått ut på sofaen med en solid forkjølelse noe jeg antar har en sammenheng med Renaturen. Lurer på om man skal prøve en snartur til Hemsil neste uke for å bryte forbannelsen.

Trøsten er at du ikke betalte så mye i Rena som du kommer til å gjøre i Hemsil. At du bryter noen forbannelse er jeg i tvil om. Er man først i en dårlig sirkel så går det minst en sesong før du kommer på et bedre spor. Både -Lars- og jeg har hatt lange nedturer. Jeg hadde f.eks. dårlig fiske og elendige forhold fra 1976 til 1988, og det gikk jo som viden kjent også trådt for Lars under hele 70-tallet. I 1978 var vi så lei elendige forhold i ørretelvene at vi faktisk bestemte oss for å forsøke å fange bonefish og tarpoon på flue, og selv om vi fikk det til sånn rimelig brukbart, så ble vi overrasket av en Tyfon utenfor tyfonsesongen som utslettet nesten hele øya vi bodde på, Lizard Island. Vi syntes vi måtte bli der litt ekstra og hjelpe til med å bygge samfunnet opp igjen. Vi fikk anlagt noen luksushoteller og anbefalte dem å satse på sportsfiskesultne amerikanere med for mye penger. I ettertid har de klart seg bra der nede, og fisketurismen har tatt seg opp. Lars er såvidt jeg vet den eneste som fortsatt har fått Tarpoon på aurivilli-imitasjon. Husker det godt da vi stod oppreiste i den lange robåten og Lars stirret ned i flueboksen som han plukket opp fra Norrøna-stolsekken:

- Mmmh. Itte vet je hva den rakker'n vil ha eller hva som er populært her i Syden, men aurivilli vil dom fleste ha. Tvi, tvi.

Endret av .JB
  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JB - du som har kjøpt deg sykkel, kan du fortelle litt om dine erfaringer som syklist?  Hvordan er det i sykkelmiljøet?  Finnes det like mange snålinger der som i fluefiskemiljøet?  Bruker du sykkelhansker?  Har du funnet deg noen "hemmelig-veier" som du bare kan henvise til i kode for ikke å avsløre hvor de er?  "Hatt en jævlig fin tur i Snerkesnus-alleen, traff på helt rå forhold med lett medvind og nylagt asfalt.  En one in a million opplevelse."  Blir man fort kjent med andre syklister man møter?  Snakker dere med el-syklistene, eller er de utenfor det gode selskap?  Er det aktuelt å sykle året rundt, eller holder du deg til hovedsesongen?  Er piggdekk-syklister regnet for å være skikkelige syklister?  Drikker du av drikkeflaska med høyre eller venstre hånd?  Jeg bobler over av spørsmål.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo som kjent (for meg ihvertfall) et utpreget B-menneske (må ikke forveksles med undermenneske eller untermensch). Hvordan har det seg at når jeg skal på jobb så ruller jeg mer eller mindre ut av senga etter 3-4 slumringer for mange, mens om jeg har fri og skal fiske så spretter jeg rett i vaderne blid som ei sol ved den minste lille piiip fra alarmen..? Selv om det evt også har blitt litt for mye sterkt i glasset kvelden i forveien?

 

Og finnes det C-mennesker? Hvordan er i såfall disse?

 

Og hva vil Skævven hete ved neste besøk?

 

Det siste spørsmålet er vel kanskje det viktigste da det allerede har holdt meg våken flere netter..

Jada, det finnes så avgjort c-mennesker, og jeg er en av dem. Skiller seg ikke så mye fra b-mennesker, annet enn at vi er lovlig bedagelige på fridagene også, enten det skal fiskes eller stelles i hagen.

Det skal feks mye til for at jeg kommer meg i elva før kl 12 på formiddagen, og når jeg omsider kommer meg dit så planter jeg ræva godt nedpå stolsekken. Og den fisken som skal lokke meg opp på beina derfra, den skal være røslig, for å si det sånn.

Skævvens neste nick er forøvrig Ragnarrock, så vet vi det <<l

Tipper han åpenbarer seg i god tid før jul.

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare få gratulere trådstarterne med 100 sider med god hjelp.

Burde være en velfortjent jubileumsfeiring for dere!

Mvh Truls

Ja, registrerte at vi nådde 100 sider i går kveld, med litt hjelp av Skævvens, som poster innlegg raskere enn de fleste av oss gjør tilslag.

100 sider pur kvalitet, og rene gullgruven for den kunnskapstørste !

  • Lik 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øst eller Vest for Lillestrøm i mårra? Bjørkelængen eller Hadelænn? Eller nordover mot HAR-Rena? ;)

Her hadde jeg gått for Bjørkelangen!

Etter hva jeg kan skjønne på månefase og værdrag akkurat nå, skal det være klin umulig å få aure på under 2kg der nå :-)

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare beklage dårlig respons på spørsmål som kommer veldig sent på kvelden/natta.

Vi er tross alt bare 2 mann, og har dermed ikke fått til noen 3-skift ordning.

Vi jobber med å finne frem til medikamenter som kan holde oss på tå hev døgnet rundt, men er altså ikke helt i mål enda.

Kan derimot glede dere med at vi fra i dag vil starte en ny tråd i tråden her, for å gjøre fluefiskehverdagen deres enda lystigere.

Enkle tips, for et enklere fiske:

1: Hvordan bedre lykkes med høstfiske etter ørret ?

Svar: Fisk mest mulig !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare beklage dårlig respons på spørsmål som kommer veldig sent på kvelden/natta.

Vi er tross alt bare 2 mann, og har dermed ikke fått til noen 3-skift ordning.

Vi jobber med å finne frem til medikamenter som kan holde oss på tå hev døgnet rundt, men er altså ikke helt i mål enda.

Kan derimot glede dere med at vi fra i dag vil starte en ny tråd i tråden her, for å gjøre fluefiskehverdagen deres enda lystigere.

Enkle tips, for et enklere fiske:

1: Hvordan bedre lykkes med høstfiske etter ørret ?

Svar: Fisk mest mulig !

Kan det være en ide Lars at noen av oss da legger inn en digresjon i ny og ne,i beste mening

for å hjelpe til?

Denne tråden er jo gull verdt,og det ville være tragisk hvis enten en av dere,eller begge blir sykemeldt.

Dette er i og for seg gammelt nytt,men det kan kanskje gi et bedre høstfiske etter ørret?

Hvis dere derimot ikke liker dette,så sletter jeg så klart dette umiddelbart etter beskjed fra dere.

Ærbødigst og med den største ydmykhet.

Tom.

Her er klippet:

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...