Gå til innhold

Noe du lurer på? Fyr løs! -Lars- og JB svarer.


.JB

Anbefalte innlegg

Du er så følsom THJ.... Du må da ikke ta alle innlegg her som et personlig angrep.

Du er sikkert en fin gutt når alt kommer til alt....

 

Er vi der igjen...? Allerede?

 

Da er vi tilbake til spørsmålet, hvor lang tid tar det denne gangen?

Endret av THJ
  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du mye film THJ? Er du mye på nettet? Det kan være problemet.

For mye nettbruk resulterer ofte i umotivert sinne og raserianfall.

Historie er historie, og kan aldri gjentas. Det vet vi alle daaaa...

Historien kan gjenta seg:

Mann spammer ned nettforum, havner i klinsj med alle og blir kastet ut.

EAMD : det kommer til å bli en lang uke...

Truls

EgilJaren: gå inn på profilen min, søk meg opp på gule sider, ring meg, så avtales vi å møtes, så kan vi få tak i en som er kyndig innen psykologien så kan vi sette oss ned og ta en grundig analyse av min psyke. Det regner jeg med du ikke er kompetent til.

Om psykologen kommer til samme analyse av meg, så skyller jeg deg en hundrings, og en unnskyldning. Om ikke, så klapp igjen vedrørende andre menneskers psykiske helse.

Du kjenner meg ikke, og du er ikke kompetent til å sette en diagnose på noen du ikke kjenner.

Nå er utfordringen gitt, og ballen i dine hender!

Truls

Endret av THJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så følsom THJ.... Du må da ikke ta alle innlegg her som et personlig angrep.

Du er sikkert en fin gutt når alt kommer til alt....

Det er sikkert du også, men det hadde vært fint om du kunne spre søpla di i noen av dine egne tråder ;-)

Her prøver vi å lære bort fluefiskets mange mysterier til de trengende, og vektlegger å holde en seriøs og ikke minst jovial tone.

  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det må jeg si... Den "joviale" tonen skal du lete lenge etter her

helt uten min hjelp. Det er nesten umulig å finne en eneste tråd her uten

kjerring-krangling. Du og dine sitter i glasshus så tynt som faen...

Og det er dere i klanen som krangler, ikke andre.....

Nå snakket ikke jeg om ffs generelt, men om denne tråden spesiellt.

Jeg og JB har begge Jovial som mellomnavn, og det skulle jeg mene denne tråden bekrefter.

Her har vi ofret verdifull fisketid for å bistå de som er litt usikre på hva dette fluefisket egentlig handler om, og jeg liker å tro at noen og enhver har funnet selve meningen med livet i denne tråden.

Vi er altså av typen som ikke vet hva godt vi kan gjøre for folk, og om du en dag skulle ta deg sammen, ja så se ikke bort ifra at det vanker en bamseklem på deg også ! Vi er rause slik, og er kjent for å hjelpe selv de hjelpesløse :-)

  • Lik 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt seint å bli bamsekompis nå, synes du ikke :-)

Endelig et spørsmål ! Vi er her for å svare :-)

Neida, klokka er knapt 20:00, og jeg bruker å sitte opp utover kvelden.

Det mistenker jeg at du gjør også, så lenge det er igjen noe å drikke på ?

  • Lik 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ooofftopic

Du kjære skævvenn!!

Nå er det på høy tid, du stikker fingra i bakken, alle som en, og faktisk tar deg et selvreflektert øyeblikk.

Det finnes en gyllen mellomting, mellom å barbere seg, å og å flå hele kraniet.

I løpet av de siste innleggene dine, har du kun bedrevet personhets og forsuring av tråder. 

Om du er så frustrert over alt og alle, så kan du jo bare la være å finne nye smutthull for å få være her?!?

Oppholdet her er frivillig for oss alle, og det gjelder også deg. Og om du ikke evner å holde tråder frie for slikt idioti, så la heller være!!

  • Lik 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva du gode Egil ?  Du skal ha stor honnør for at du nå ga meg en virkelig god latter og et stort smil om munnen før jeg skal legge meg i kveld. 

Jeg driter meg ut støtt og stadig og når jeg skjønner det så er jeg voksen nok til å beklage eller så får jeg bare le av meg sjøl.  For sjølironi det har jeg skjønner du. Og gjemme meg i en skuff skal jeg jammen prøve en gang, men jeg er redd den skuffen som er stor nok til Kjellemann ennå ikke er laget. 

 

Men du er jammen en underlig en som klarer å dra meg frem i denne tråden her hvor jeg faktisk ikke har ytret en kommentar, svar eller spørsmål som du burde være berørt av. 

 

Men å kalle folk for psykopater, sutregubber og stakkarslig burde du også skjønne er direkte personangrep og karakteristikker du burde holde for deg sjøl. At du kaller meg for stakkar ser jeg bare humoristisk på, men kjenner du og vet du hvordan folk reagerer på å bli kalt psykopat?  Vet du egentlig hva du skriver og sier ?  Når det gjelder søpletråden hvor dette eskalerte i dag så hadde du kommet ut av det veldig lett ved å endre ordlyden litt i setningene dine.  Men sjøl etter en side eller to med hint og forklaringer evnet du ikke å skjønne det, eller kanskje du ikke ville skjønne det.  

 

Og bare for å si det, THJ og jeg har hatt noen feider her inne så busta har fyki og vi har vel sjeldnere vært enig enn uenig. Men vi klarer nå allikevel å holde oss til sak på et vis når vi diskuterer, og hva vi mener om hverandre er det bare vi sjøl som vet. Så det går an å diskutere uten slike angrep du kommer med.

 

Er det så fælt her inne så er det bare å melde seg ut igjen.  Du behøver ingen tillatelse og du behøver ikke søke noe sted.

 

Sorry Lars og Jørn for at jeg ennå en gang er å roter å ødelegger i en tråd.  Men akkurat denne var personlig og jeg følte for å gi et svar.

 

Kjellemann

Endret av Kjell Karlsen
  • Lik 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det virkelig ta en hel uke??

I en perfekt verden, nei ;-)

Men slike som oss vet at verden sjelden er perfekt, Brumund . . . Enten så blåser det, eller så er det labre klekkinger, eller enda verre; snøret er ikke tilpasset stanga !

Endret av -Lars-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gult snøre til brun stang f.eks. du tenker på da?

Et godt eksempel, ja ! Gult og brunt har aldri vært noen vinnende kombo, utover brun ørret med gul buk.

Skulle til å nevne at feil snørevekt i forhold til hva stanga er beregnet for kan være uheldig også, men ser nå at både snører og stenger er merket etter noe de kaller AFTM, hvor feks et snøre merket AFTM 5 er forbeholdt stang med samme benevnelse.

Største fremskrittet siden oilskinjakka, spør du meg !

  • Lik 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, Egil, for en type du er! Jeg har forresten aldri meldt deg til moderator. Den var under beltestedet! Kall meg gjerne psykopat og det som værre er. Alles in ordnung

Og forresten så har jeg ikke glemt noen av de velmenende tips og trix( ispedd et og annet stikk, må innrømme det) jeg har gitt deg. Men instrukser for hvordan man bør te seg ser ut til å havne i kategorien "dritt" hos deg ser jeg. Vel vel.

For å holde meg "ånn tåppikk" så må vel det hele avsluttes med et spørsmål rettet til Larsern eller JåddBe. Tror dere Egil har en personlighet for hvert alias han opererer under? På måten han snakker i mot seg selv og resten av forumet her så kan jeg ikke forstå annet enn at det bor fryktelig mange menn inne i den skævven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære -Lars- og .JB, jeg har akkurat kommet tilbake til det siviliserte samfunn (Oslo vest)  etter en jobbtur på Vestlandet.

 

Tross total mangel på caffe latte og skrememnde høy rullings-føring, var der også en del fine fiskesteder. Neste gang vurderer jeg å ta mine premium-stenger ut av bankhvelvet og ta dem med til Rogalandstraktene, selv om det er risiko for laksefangst.

 

Hvis man slumper til å få en laks når man fisker etter ørret på tørt, skal man ta den inn til håven og drive vvanlig C6R, skal man slå den i hjel og røyke den eller skal man bare slite av 7x-fortommen først som sist og la utysket går med flua i kjeften?

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære -Lars- og .JB, jeg har akkurat kommet tilbake til det siviliserte samfunn (Oslo vest) etter en jobbtur på Vestlandet.

Tross total mangel på caffe latte og skrememnde høy rullings-føring, var der også en del fine fiskesteder. Neste gang vurderer jeg å ta mine premium-stenger ut av bankhvelvet og ta dem med til Rogalandstraktene, selv om det er risiko for laksefangst.

Hvis man slumper til å få en laks når man fisker etter ørret på tørt, skal man ta den inn til håven og drive vvanlig C6R, skal man slå den i hjel og røyke den eller skal man bare slite av 7x-fortommen først som sist og la utysket går med flua i kjeften?

Altså, nå er det på tide å lære av sine feil her! Nylig reiste du til rena, tross sterke advarsler mot dette, og fikk smertelig erfare hvorfor du burde holdt deg unna.

Nå har du altså fått for deg at det er lurt å fiske ørret i rogaland?

Det eneste positive jeg kan si om Vestlandet er at det er noen vakre elver der, og de er harr-frie.

Aberet er at det er ikke ørret heller, om det ikke er sjøørret du fisker etter.

Den er hakket bedre enn harren, men ikke mye.

Får du laks i disse elvene er det garantert rømt oppdrettslaks, og den tar du helst ikke på med pinne engang.

Nei, bruk heller tiden din på noe fornuftig ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...