kikken Posted September 21, 2015 Report Share Posted September 21, 2015 Tur på Hurumlandet i går. Farget vann og dårlig sikt med det var ikke til hinder for at denne fant og tok den rødoransje flua mi. 1,25 kg. En halvtime før observerte jeg brisling eller småsild som ble jaget, spørs om det ikke det også var havabbor. 8 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian L Posted September 21, 2015 Report Share Posted September 21, 2015 (edited) Jøss!! Kult Kikken!! Grattis! Hurumlandet er vel ikke kjent som HA-land, er det? Strekker du deg til å fortelle om det var øst- eller vestsiden av Hurumlandet? Edited September 21, 2015 by Stian L Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Unknown User Posted September 21, 2015 Report Share Posted September 21, 2015 Gøy å se at det kommer inn fler og fler HA-rapporter fra Oslofjorden igjen! Gratulerer kikken! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jon Erlend Dahlen Posted September 21, 2015 Report Share Posted September 21, 2015 Gratulerer kikken, gøy med litt annet enn sø . Ser at flere har fått i helgen, så det er håp for flere. Fikk selv en nærmere Oslo sist uke. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony Pedersen Posted September 22, 2015 Report Share Posted September 22, 2015 Første turen på flere uker, etter noen rykter om havabbor på ett av mine godt kjente steder. Joda, vi så flere som jaget!! Jeg fikk noen kilos sjøørreter og fettern tok en havabbor på 2.6 strøkne kilo Nydelig fisk!! 10 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truls Posted September 22, 2015 Report Share Posted September 22, 2015 Første turen på flere uker, etter noen rykter om havabbor på ett av mine godt kjente steder. Joda, vi så flere som jaget!! Jeg fikk noen kilos sjøørreter og fettern tok en havabbor på 2.6 strøkne kilo Nydelig fisk!! Gøy å se at det tas litt abbor i fjorden! Gratulerer! Link to comment Share on other sites More sharing options...
staalel Posted September 22, 2015 Report Share Posted September 22, 2015 image.jpgimage.jpg bildene fungerer ikke. kan noen få de til å vises når man trykker på de? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lars p Posted September 23, 2015 Report Share Posted September 23, 2015 bildene fungerer ikke. kan noen få de til å vises når man trykker på de? Virker her. Mulig du ser på fra mobil eller noe ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
staalel Posted September 23, 2015 Report Share Posted September 23, 2015 nei-fra imac. men de fungerer de filene som ble lagt til over posten min Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knut Adolfsen Posted July 14, 2016 Report Share Posted July 14, 2016 Har sett bilde av noen få havabbor tatt på Østfoldsiden. Ikke noen store men det å se at de finnes i fjorden gir håp. Tenk om vi også kunne gi dem et langt bedre vern. Det er det vi sportsfiskere som kan prøve å gjøre noe med, ingen andre vil ha restriksjoner mot garnfiske. Friluftsfjorden! 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knut Adolfsen Posted July 25, 2016 Report Share Posted July 25, 2016 Jeg mista en riktig stor fisk torsdag kveld ved 23 tiden og jeg tenkte, kan det ha vært en havabbor. Den tok i overflata, mye plasking og mye lyd. Kjørte den for hardt og fikk ikke brukt stanga som "støtdemper". Det er jo lov å drømme og i min drøm er ikke dette en sjøørret eller kjempemakrell. Fikk en ganske stor makrell tidligere på kvelden, men dette var noe helt annet. Har vært ute et par kvelder til uten annet enn makrell på noen av oss.Det gir meg i det minste lyst til å jobbe videre for et verneområde. Friluftsfjorden! 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fluehue Posted July 25, 2016 Report Share Posted July 25, 2016 Var ute en tur med en kompis denne uken, vi fikk tre Bass og mistet en Det var i indre Oslofjord 5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Øssfolding Posted August 4, 2017 Report Share Posted August 4, 2017 (edited) Heisann, ny på forumet! Så denne tråden og tenkte dere kunne være interessert i dette bildet jeg tok et par måneder tilbake Var ute på Kråkerøy i Fredrikstad for å trene meg opp i kasting med fluestang da jeg kom over denne, liggende på svaberget nede ved vannet. Det jeg tenker er at en havørn(?) ble litt forstyrret i måltidet sitt når den hørte meg komme! Den levde fortsatt, så tydelig at jeg kom og forstyrra Avlivet den selvsagt. Noen som har vært borti noe lignende? Edited August 4, 2017 by Eystein Furuheim Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truls Posted August 21, 2017 Report Share Posted August 21, 2017 Noen som har sett noe til havabboren i år, eller hørt om fangster? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarle TL Posted August 22, 2017 Report Share Posted August 22, 2017 Etter det jeg har sett på sosiale medier så fanges det bra med havabbor i år! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
knut Posted August 26, 2017 Report Share Posted August 26, 2017 Mange rundt halvkiloen så det er gledelig med en ny årsklasse. Bare vi behandler de pent og ikke kakker alt så kan vi få et spennende fiske de neste årene. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
knut Posted August 29, 2017 Report Share Posted August 29, 2017 Runde og fine borrer i indre fjordbassenget. Spredd rundt på mange plasser. Ut og Fisk! 6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micr Posted September 1, 2017 Report Share Posted September 1, 2017 Synkeline og streamer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
knut Posted September 4, 2017 Report Share Posted September 4, 2017 På 1.9.2017 den 11.15, Micr skrev: Synkeline og streamer? Yep, bruker stort sett bare synkeline. Enkelt å variere på denne måten. Clousere, jiggy og deceivere funker bra. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Feskbaill Posted July 7, 2018 Report Share Posted July 7, 2018 Er det noen som har vært ute å prøvd havabboren i det siste? Jeg har gjort noen forsøk den siste uken, men svart hav, ikke sett en eneste fisk, verken havabbor makrell eller sø. Har lest igjennom hele tråden her snart og prøvd flere sv stedene som er nevnt. prøvd både kveld,natt og tidlig morgen, hvis noen har tips å komme med til en som er fersk på HA fiske så tas det imot med takk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
knut Posted July 8, 2018 Report Share Posted July 8, 2018 Bra med HA på hver tur i indre fjord. Makrellen var også en plage i en periode da den jagde opp flere sildeboller. Ett par hundre måker fikk da også sitt :) 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roaas Posted July 8, 2018 Report Share Posted July 8, 2018 Hvor i indre fjord har du tatt ferden? Det holder å si hvilken side.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
knut Posted July 9, 2018 Report Share Posted July 9, 2018 Roaas: Har båt i Bestumkilen og fisker alle plasser mellom Oslo Havn, alle øyene rett utenfor og videre vestover til Holmenfjorden. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truls Posted July 19, 2018 Report Share Posted July 19, 2018 Fikk lysten til å dra en liten tur i fjorden i dag, noe jeg ikke var alene om for å si det pent... Hadde lyst til å prøve et område hvor jeg så en del havabbor i fjor, men ikke nåde ut til fra land. Så da hev jeg gummibåten på taket og satte kursen mot kysten, som ca en million andre har gjort i dag. Men akkurat det området jeg tenkte på lå 'litt i fred' (føltes som å fiske blandt badende og båter allikevel) og etter å ha fisket en stund så var det litt jaging litt for langt unna. Jeg rakk ikke frem, men kjørte ut for å la meg drive innover noen grunne topper, og når jeg var nesten helt inne på land så var det hugg! Ingen voldsom fight akkurat, men litt motstand på kort hold før havabboren kunne avbildes og settes ut igjen. Ikke værst midt på dagen med masse båttraffik og badende horder. 6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juhani Posted August 11, 2018 Report Share Posted August 11, 2018 Fader så gøy at bassen er tilbake igjen.Det er jaggu jeg også på FFS etter ganske mange års fravær. Nå har jeg gått til det skritt og gjort trønder av meg. Er det fanget noe bass i trøndelagsområdet? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts