Gå til innhold

Kilosfisken 2009 - Brunørret


Anbefalte innlegg

Jeg tror det er påtide med en tråd som denne nå. En kvikk bruker påminnte meg om det.

 

Legg inn: Hvilken flue, klekking, bilde av fisken og selvfølgelig litt følelser.

 

Best er den som tar kilosen på: tørr - nymfe og streamer.

 

Fyr løs! Men ikke med "chatte meldinger". De kommer jeg til å fjerne til fordel for estetikken.

 

PS! Skulle ikke forundre meg om det snart kommer noen ekle meldinger fra vestlandet  >:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • Svar 80
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Var en tur med Jonny idag og prøvde et nytt vann i Os-området. Fisket med streamer da det fortsatt var ganske kaldt og isete enkelte plasser der oppe. Fisken på bildet er 1kg blank, men Jonny fikk også en til på 1050g. Jeg for min del blanket så det sang etter. Beklager at dere måtte vente helt til mars før det kom bidrag fra oss ;)

 

77718_s.jpg

Fullversjon: http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/31209/77718.jpg

Tok på en hvit/rosa streamer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da var det min tur til å ta den første på tørt :)

 

Var en tur nord for Bergen idag, blåste som faen men var mye vakende fisk. Planen var å kjøre inn min nye Loop opti creek 8`8 #3, og det fikk jeg i grunnen gjort :) Fikk sikkert 6-7 fisker på 5/6hekto og plutselig var det noe større som kastet seg over fluen. Så det egentlig ikke komme da jeg hadde kastet på en fisk som vakte der og latt fluen ligge i sikkert 2 minutter da den tok. Sleit noe jævlig med å få den oppi håven, da den viste seg å være ganske lang. Vet ikke nøyaktig vekt, men hadde nok vært halvannen om den var i bedre form :-\ Tok for øvrig på en sotramygg i str. 15 og ga en formidabel fight...bør vel heller kalles Lindåsmyggen heretter ;)

 

78940_s.jpg

Fullversjon: http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/31732/78940.jpg

Beste selvutløserbildet jeg noensinne har tatt, klarte omsider få med trynet mitt da jeg plasserte kameraet på en bøtte som lå og slengte 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

hei :)

ja nå kommer rapport fra vestlandet:)

1,9 kg på klekker i go vannet.. ;D

for min del aldri fått større ørret,og det klaffet helt sykt på fjærmygg klekkingen. fikk 5 fisker denne kvelden, alle mellom 1.4 til 1,9 kg..så går rundt i en ruset tilstand hele døgnet..

skal straks tilbake til grom plassen sammens med stian M......vi gleder oss ihjel ;D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag hadde jeg min beste dag noensinne her på sørlandet :)

Onse and avay det er flua si det  :) Hadde til tider meget bra myggklekkinger. Reiv hull i vaderene så jeg på land og prøve og lappe litt med sølvtape. Funka sånn tålig :P. Så jeg gikk glipp av den beste tiden men det spiller ikke så stor rolle. Morro å se på stor fisk gå å supe fjærmygg.

Jeg fikk masse fin fisk fra 0,5kg til 1,5kg :) :) :) Fire over kiloen. Pluss ei bekkerøye på gode kiloen  ??? (veide den ikke) Trodde ikke det fantes der jeg var i dag.

[attachimg=1]

[attachimg=2]

[attachimg=3]

[attachimg=4]

[attachimg=5]

[attachimg=6]

post-2611-13949863810233_thumb.jpg

post-2611-13949863810837_thumb.jpg

post-2611-13949863811225_thumb.jpg

post-2611-13949863811578_thumb.jpg

post-2611-13949863811956_thumb.jpg

post-2611-13949863842273_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Var så heldig å bli invitert på litt ørretfiske av fiskekompis Gourmetloffen idag. Fire timer med ganske stiv vind og ingen vak ble tøft. Hadde akkurat festa svømmeføtta på belly'n da en fin fisk viste seg et par ganger et stykke unna, da var det bare å padle ut igjen da :) Men det ble med de få vaka. Da var det ingen annen løsning enn å handtwiste en mini brøleapeimmitasjon ( mini, mini zonker a la Rune Stokkebekk) str 10. Det resulterte i en meget flott fisk på 1,3 kg.

Tusen takk for turen Marius, gleder meg til neste gang :D :D

 

 

[attachimg=1]

post-982-13949864844168_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jada jada jada.... da var årets første ørret tatt. Og den var vel nærmere to enn en. Beskjedent gjettet vil jeg si 1,8.

På splitta bambus #5 og dobbelt avsmalende line.

Fikk en harr på en kilo også, samt ei røye på halvkiloen. Det begynner å likne noe nå ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Året første elvetur. Fine forhold, masse insekt(mygg,døgn,vår og stein)

Kald elv, litt plaget av vind, men bra med vak. Kast nr 2 resulterte i kroking av storfisk, men denne glapp.

Like etterpå landes årets første over kiloen. Tatt på tørr døgnflueimitasjon fisket oppstrøm på en steady vaker.

 

Stein[attach=1]

post-792-13949865471681_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha bare fisket i stille vann var det godt med noen dager elvefiske  ;D

Døgnfluer og mygg sto på menyen. Og de gule og kobberfargede var i spisemodus innimellom vindkastene...

 

[attachthumb=1]

Den første på turen i fint klekkeregn.

 

[attachthumb=2]

 

Gul og fin.

 

[attachthumb=3]

 

Slettes ikke verst denne heller...

Gleder meg til mer om litt...

elvegris1.jpg

elvegris2.jpg

elvegris3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et par stk kiloselveørreter på samvittigheten til nå i år, selv om de satt langt inne en stund. Her er (sannsynligvis) den dere ser vake i bildetråden. Den ble ihvertfall tatt på akkurat samme sted dagen etter vakbildene. (Stemmer, jeg fikk den ikke til å første dagen..) Solotur langt oppi dala som kosta meg 7800 og to prikker (igjen).  >:(;D

 

[attachimg=1]

 

post-526-13949865880928_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satte ny pers på tørt i ei elv på østlandet 19 juni. Så fisken med en gang jeg kom ned til elva. Den stod og vaket steady, head and tail, helt inne ved motsatt bredde midt i det første bildet.

 

Etter 6 fluebytter to den, på døgnflue, krok 16. Med 0,14 fortom og #3-stang (Zpey Switch Lean Green 9' - svært fornøyd) tok det noen minutter før den lå i håven.

 

Vekt 1,7 kg. Etter litt gjenoppliving i strømmen ble den satt ut igjen.

 

Terje

post-3529-13949866005722_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...